خودسانسوری یک رسانه یا لابی و فشار دفتر شهردار باعث شد !؟
مصاحبه اخیر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با یکی از رسانه‌ها درحالی انجام شد که وی شهردار فعلی مشهد را ضعیف‌ترین شهردار خواند و درباره کارچاق‌کن‌ها در شهرداری و قراردادهای ایستگاه‌های دوچرخه و مشهدمال و خیام18 مواضعی داشت که پس از ساعاتی شاهد سانسور این سخنان بودیم!؟
کد خبر: ۸۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 31 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مصاحبه اخیر عبدالکریم جوادی، رئيس کميسيون اقتصادي شوراي شهر با خبرگزاری تسنیم استان پس از ساعاتی از انتشار و درحالیکه برخی از دیگر سایتهای خبری نیز اقدام به بازنشر آن نمودند بشدت دستخوش تغییر و سانسورهایی عجیبی شد که در جای خود قابل تامل و پرسش است.

بنابراین گزارش،فارغ از هرگونه موضعی درباره اصل سخنان عضو شورای شهر مشهد، علت این اتفاق غیرحرفه ای و غیرمعمول در عرصه رسانه‌ای مشخص نیست اما شائبه برخی فشارها و اعمال نفوذ از سوی شهرداری یا دفتر شهردار مشهد در این رابطه شنیده می‌شود و هرچند عملکرد رسانه‌های استان بر برائت آنها از هرگونه معامله و تن دادن به تطمیع یا تهدیدهای پشت پرده حکایت داشته و دارد اما این خودسانسوری و حذف برخی بخش های انتقادی سخنان عضو شورای شهر مشهد از این مصاحبه در یک رسانه شناخته شده و سراسری منتسب به یکی از نهادهای ارزشمند انقلاب اسلامی، عجیب به نظر می‌رسد!؟

سانسور عجیب مصاحبه عضو شورای شهر مشهد درباره شهردار و شهرداری
این درحالیست که در دهکده جهانی و جهان شیشه‌ای و رسانه‌ای امروز در عصر ارتباطات، حذف بی‌خبر یک خبر یا قسمتی از یک متن و خنثی و اخته کردن یک مطلب، پس از انعکاس اولیه، بشدت مضحک و بی‌معناست... «هر چند که ناید باز تیری که بشد از شست» به‌خصوص اینکه نهادهای خدمتگزار و در تعامل با مردم باید با سعه صدر و صبر بالا هر نقد را به مثابه هدیه ای ارزشمند دانسته و باور کنند که اطلاعرسانی حق مردم است و نمی‌شود سخنان و مواضع نقادانه و مشفقانه افراد را به راحتی حذف یا اضافه نمود و بلکه بهتر آن است تا به‌رسم صداقت ، پاسخگویی هر چه بیشتر و باز کردن باب گفتگو و تعامل را در سال همدلی و همزبانی سرلوحه کار قرار داد.

و اما اصل بخش های حذف شده از سخنان صریح عبدالکریم جوادی عضو شورای شهر مشهد که همچنان در حافظه موتورهای جستجو موجود است و سایت خبر 8 نیز متن کامل آن را پیش از خودسانسوری عجیب تسنیم بازنشر نموده؛ بشرح زیر است :

« عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: آقای مرتضوی عملکردی بسیار ضعیف داشته است و قطعا به عقیده بنده یکی از ضعیفترین شهرداران ما بوده است.

تسنیم:یکی از اعضای شورای شهر در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشته بود که تحقق بودجه هم اکنون با وضع بسیار وخیمی مواجه شده است؛ نظر شما به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر به چه شکل است؟

جوادیبنده این موضوع را رد می‌کنم و می‌گویم که اوضاع به این شکل نیست بلکه هم اکنون یک رکود عظیم دامنگیر اقتصاد تمام دنیا شده است، بنابراین باید این موضوع را به صورت کلان نگاه کنیم مثلا اگر امروز آمریکا و 4 قدرت بزرگ جهان با ایران وارد مذاکرات هسته‌ای می‌شوند به سبب راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی است زیرا خود آنها می‌دانند که ایران به جز مقاصد صلح آمیز هیچ هدف دیگری ندارد اما بازهم برخلاف گفته‌هایشان با اسم فعالیت هسته‌ای پا پیش گذاشته‌اند تا در نهایت به ظرفیت‌های عظیم بازار 80 میلیون نفری ایران دست پیدا کنند.

در سال جاری بودجه شهرداری مشهد 9600 میلیارد تومان است که از این میزان 6 هزار و 200 میلیارد تومان آن باید توسط کمیسیون اقتصادی محقق شود بنابراین بنده به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اعلام می‌دارم که ما برای تمامی قسمت‌های تحقق این بودجه برنامه‌های خاصی را تدارک دیده‌ایم و قطعا در پایان سال با توجه به رکودهای بسیار باز هم بیش از 80 درصد بودجه را محقق خواهیم کرد.

تسنیم:یکی از قدیمی‌ترین موضوعات در جریان شورای شهر مبحث ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر است که برخی آن را ترکمنچای عنوان می‌کنند؛ نظر شما در رابطه با این ایستگاه‌های دوچرخه به چه شکل است؟

جوادی:بنده هم عقیده دارم این قرارداد ترکمنچای است، زیرا این قرارداد در حالی به ثبت رسید که مشهد به هیچ عنوان ظرفیت استفاده از این دوچرخه‌ها را نداشته و هم اکنون نیز ندارد در صورتی که معمولا برای اجرای یک پروژه کیفیت زیرساخت ها را در نظر می‌گیرند و این اتفاقی بود که در این پروژه صورت نگرفت.

این یک کار اشتباه است که ما بخواهیم با هزینه‌های گزافی که از مردم می‌گیریم امتیازاتی بدهیم که با آن امتیازها نمایشگاه های تبلیغاتی در ایستگاه‌های دوچرخه راه بیندازند و ما همواره شاهد راکد ماندن فعالیت دوچرخه‌ها در شهر باشیم و بنده با صراحت می‌گویم که ایستگاه‌های دوچرخه یکی از آسیب‌هایی است که شهر مشهد را به صورت جدی در معرض خطر قرار داده است.
تسنیم: با توجه به ضرر بسیار شهرداری و تضییع حقوق مردم آیا امکان فسخ قرارداد این وجود دارد؟

جوادی: بله، به نظر من امکان فسخ این قرارداد وجود دارد و باید هرچه سریع تر این اتفاق صورت بگیرد؛ اگر شورای چهارم می خواهد کارنامه روشنی داشته باشد این قرارداد باید فسخ شود و از طرفی دیگر سرمایه گذار باید این موضوع را قبول کند که در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای استفاده از این دوچرخه‌ها در شهر وجود ندارد.

تسنیم: هم اکنون بودجه فرهنگی به درستی در این بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

جوادی: ابتدا باید این موضوع اشاره کرد که شورای شهر وظیفه‌ای نظارتی دارد و ما قطعا در این بخش تمامی اتفاقات را رصد می‌کنیم تا منابعی که برای معاونت‌ها اختصاص داده می‌شود به صورت صحیحی و در محل خود مصرف شوند.

در یک کلام باید این گونه بگویم که ما هم اکنون از فقر فرهنگی بسیار بالایی رنج می‌بریم پس باید از برای تقویت آن تلاش کنیم و اجازه ندهیم که این فقر بیشتر از شود.

این وضع را باید مدنظر قرار داد که مهمترین شاخصه این شهر مضجع مقدس امام رضا(ع) است بنابراین باید از خودمان بپرسیم که تاکنون برای این شهر و برجسته سازی امام رضا(ع) در این شهر به چه میزان تلاش کرده‌ایم؟ حتی اگر آستان قدس در این زمینه فعالیتی انجام ندهد و یا آن کم باشد ما وظیفه داریم تا برای بالابردن ارزش این امام همام تلاش کنیم.

بنده سال‌هاست که به این نتیجه رسیده‌ام و بارها گفته‌ام که در مشهد مقدس بحث تجارت از بحث زیارت پیشی گرفته و اگر آمار دقیقی بتوان به دست آورد خواهیم دید که بیشترین وقت بسیاری از زائران در مراکز تجاری و خرید سپری می‌شود؛ این برای ما آسیب به شمار می‌آید و اگر می‌خواهیم این آسیب را از بین ببریم باید فرهنگ زیارت را برجسته کنیم.

در بخش مراکز تجاری و خرید نیز باید به یاد داشته باشیم که اگر در این زمینه برنامه درست و سرمایه گذاری خوبی صورت نگیرد قطعا آن درآمدهای پایدار برای شهر محقق نخواهد شدو اگر این اتفاق شکل نگیرد شهرداری مشهد به صورت مجدد مجبور به تراکم فروشی خواهد شد زیرا ما می دانیم که در صورت عدم تحقق درآمدهای پایدار شهرداری بیشتر از این نمی‌تواند در برابر هزینه‌های شهر مقاومت کند.

تسنیم:در زمان آغاز پروژه مشهد مال و خیام 18 واکنش‌های بسیاری نسبت به این پروژه‌ها شکل گرفت به شکلی که برخی این کار را خلاف قانون می‌دانستند؛ نظر شما به عنوان یک اقتصاد دان در رابطه با این دو پروژه چیست؟

جوادی: بنده از ابتدا با این دو پروژه مخالفت شدید داشتم زیرا عقیده دارم که تمامی نیازهای تجاری این منطقه اشباع شده است و دیگر نیازی به مرکز تجاری ندارد.

شهرداری مشهد یک زمانی بر روی فضای سبز این منطقه حساب ویژه‌ای باز کرده بود اما امروز ما شاهد هستیم تمامی این فضاهای سبز توسط برخی جرم گذاری می‌شوند.

متاسفانه شاهد هستیم که به سبب بی تدبیری‌ها هم اکنون 4 بیمارستان بزرگ مشهد از شدت بیماران در حال انفجار هستند و دیگر هیچکدام جایی برای پذیرش بیماران ندارند؛ حال تصور کنید که با این شرایط بیماران تنفسی نیز بخواهند به آمارهای قبلی بیماران در شهر مشهد افزوده شوند.

از ابتدا با سرمایه گذاری و سرمایه پذیری این دو پروژه مخالف بودم زیرا این پروژه بدون هیچگونه مطالعه در حال ساخت می باشند. ارائه مجوز ساخت به پروژه خیام 18 بزرگترین اشتباه شهرداری مشهد است که قطعا نمره منفی است که در کارنامه شهرداری ثبت خواهد شد.

این پروژه نیز به نفع شهر نیست اما نمی‌توان در رابطه با آن کاری کرد زیرا این پروژه در مدیریت قبلی مجوزات را گرفته اما سوال بنده این است که چرا ما در این مدیریت که می‌توانستیم شهر را حفظ کنیم به پروژه‌ای همچون خیام 18 مجوز ساخت می دهیم؟

شهرداری باید برای مجوز دادن به ساخت یک مجتمع تجاری ابتدا شرایط منطقه را سنجیده و جانمایی لازم را انجام دهد در صورتی که در این دو پروژه نه تنها درختان زیادی قطع شده‌اند بلکه بسیاری از مردم که سرمایه‌های خود را پس از چند سال جمع آوری کرده و در این منطقه خانه‌ای خریده‌اند مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند. هم اکنون ما شاهد هستیم که در دیگر باغات آستان قدس این اتفاق‌ها صورت می‌گیرد و قطعا اگر این موضوع بدین شکل پیش برود مطمئن باشید باغ ملک آباد نیز که تنفسگاه اصلی شهر است در آینده نه چندان دور به سازه‌های بتنی تبدیل خواهد شد.

ما باید منابعی را در اختیار داشته باشیم تا اجازه ندهیم آستان قدس به بهانه مطالبه پول‌هایش از شهرداری باغات آستان قدس را تغییر کاربری دهد. قطعا اگر این باغ‌ها در آینده خراب شوند و یا تغییر کاربری یابند آیندگان آن مدیریتی را که باعث این اتفاق‌ها بوده را هرگز نخواهند بخشید.

تسنیم: صحت دارد که حدود 100 نفر از کار چاق کنان در کمیسیون ماده 100 دستگیر شده‌اند؟

جوادی: از صحت و سقم این موضوع به صورت کامل مطلع نیستم اما از این موضوع که چندی پیش برخی افراد در جلوی کمیسیون ماده صد دستگیر شده‌اند با خبر هستم؛ به هر حال این آسیب‌ها وجود دارد و در این باره مستندات بسیاری وجود دارد اما موضوع مورد توجه ما عملکرد شورای چهارم برای جلوگیری از این فسادها و رانت خواری‌ها بوده که خوشبتانه نسبت به آن چیزی که در گذشته دیده‌ام بسیار کمتر شده است.

تسنیم: عملکرد سید صولت مرتضوی به چه شکل بوده است؟

جوادی: مرتضوی ضعیف ترین شهردار تاریخ مشهد است.

 

تسنیم: اگر به دو سال گذشته بازگردیم آیا به ایشان به عنوان شهردار رای می دهید؟

جوادی: خیر؛ بنده دیگر به وی رای نمی‌دهم و این موضع را هم به خود ایشان گفته‌ام.

تسنیم: دلیل این گفته‌هایتان در رابطه با عملکرد شهردار چیست؟

جوادی: آقای مرتضوی عملکردی بسیار ضعیف داشته است و قطعا به عقیده بنده یکی از ضعیفترین شهرداران ما بوده است؛ در دوره‌ای که من به عنوان یک شهروند در این شهر زندگی کرده‌ام احساس خوبی به من دست نداده است و عملکرد شهردار را ضعیف ارزیابی کرده‌ام و یکی از دلایل اصلی آن نیز ورود افراد غیر بومی به شهر مشهد و نشاندن آنها بر صندلی مدیریت است زیرا بسیاری از آنها شناختی از شهر ندارند.

از طرفی دیگر شهردار هیچ علم و دانشی در زمینه اداره شهر در اختیار ندارد و ما انتظار داشتیم تا با این رزومه‌ای که ایشان در اختیار داشتند یک تیم بسیار قوی و کارآمد را در معاونت‌های شهرداری در کنار یکدیگر جمع کند.

این نکته حائز اهمیت است شهر مشهد به سبب وسعت و اهمیتش نیاز به مدیران کارآمد و آشنا به کار دارد در صورتی که هم اکنون مشاهده می‌کنیم برخی از شهرداران مناطق به سبب ناآشنایی با مناطق شهری مشهد آسیب‌های زیادی را به وجود آورده اند و عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌اند به شکلی که در ارزیابی یک دانشگاه علمی و تحقیقاتی از این شهرداران میزان عملکرد آنها منفی اعلام شده است.

تسنیم: لطفا در رابطه با عملکرد منفی شهرداران مناطق توضیح دهید.

جوادی: این دیگر نیاز به توضیح ندارد آنها عملکرد منفی از خود بر جای گذاشته‌اند زیرا اگر فردی زمانی از استانی دیگر برای مدیریت به شهر دیگر برود قطعا نمی‌تواند کار آمدی لازم را داشته باشد زیرا برای یک مدیریت جامع و کامل نیاز به یک شناخت بسیار خوب از شهر دارد؛ مثلا فرض کنید یک مدیر در اصفهان آثار بسیار خوبی را در حوزه خود برجای بگذارد اما این دلیل نمی شود که این فرد بتواند در استان‌های دیگر به همین شکل فعالیت کند زیرا هر استان دارای شرایط منحصر به فرد خود است.

معاونت‌های شهرداری همواره مورد انتقاد بوده است، این انتقاد از ابتدا شکل گرفته یا پس از تغییر و تحول‌ها در معاونت‌های شهرداری به وجود آمده است؟ معاونت برنامه ریزی و توسعه یک برنامه نو و جدید در بخش شهرداری بود که توانست با وجود آقای برادران اتفاقات خوبی را رقم بزند و نمی‌توان منکر آن شد اما در رابطه با معاونت جدید باید بگویم که این فرد مدیری قوی است اما تجربه آقای برادران همواره بیشتر بوده است.

به عنوان مثال باید بگویم از زمان گزینش یک فرد در بانک تا زمانی که او کارمند است باید گفت که وجود او سربار است و زمانی می‌تواند به بهره برداری برسد که بتوانی به سبب پیشرفت‌هایش مسئولیتی را به او محول کنید لذا در مدیریت‌های دوراندیش باید بر روی کارمند حداقل 5 سال سرمایه گذاری کنیم؛ اما در رابطه با آقای برادران دیدیم که شورای شهر و شهرداری سرمایه گذاری بسیار زیادی را بر روی او انجام دادند اما دقیقا در زمان بهره برداری از تجارب و قدرت مدیریتش ما شاهد آن بودیم که عمر مدیریتش کفاف نداد.

در رابطه با کمک شهرداری به سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی برخی معتقد بودند که صدا و سیما ابتدا پول‌ها را خرج کرده است سپس شهرداری بیان کرده که اینها بابت کمک بوده است؛ شما در این باره اخباری دارید؟

بنده بر روی این موضوع در حال بررسی هستم و دقیقا نمی‌دانم که این گفته به چه میزان حقیقت دارد اما تاکنون در تحقیقاتم به این موضوع برنخورده‌ام اما اگر حتی یک درصد این موضوع صحت داشته باشد می‌توان از آن به عنوان خیانت در امانت یاد کرد.

تسنیم: به صورت کلی این کمک جایز بود؟

جوادی: هم اکنون شهرداری و سایر سازمان ها در شهر مشهد مشکلات بسیار زیادی را دارا هستند و آن دسته سازمان هایی که زیر نظر دولت هستند نیز باید خود را تا رسیدن بودجه‌های دولتی در این وضع اقتصادی مدیریت کنند بنابراین در این بین نیز سازمان‌هایی هستند که نیاز مبرمی به کمک دارند و از این رو شهرداری می‌تواند این کمک را انجام دهد پس به نظر من این کمک دور از انتظار نیست و اجرای ان لازم بوده است.

جوادی: در کنار تمام مشکلاتی که مردم در این باره برای آنها ایجاد شده، شهرداری نیز با محدودیت‌هایی همچون افزایش تخلفات ساختمانی، عوارض و میزان عوارض تجاری‌ها یک گرانی را در شهر راه انداخته و رکود را به بازار آورده و سبب ایجاد ناامنی شده است و زمانی که ما این موضوعات را در شورای شهر با افتخار اعلام می‌کنیم می‌بینیم که در یک منطقه شهرداری که بالاترین درآمد شهر را تامین می‌کند از ابتدای سال تاکنون تنها 2 پروانه صادر شده است.

اینها دغدغه و آسیب‌هایی هستند که ما را نگران کرده‌اند؛ سیاستگذاری‌های مبهم و بلاتکلیفی جوانان برای اشتغال از یک سو و کاهش فعالیت و تعدیل نیرو در بخش ساختمانی به سبب گرانی‌های بخش ساختمان از سوی دیگر بر نگرانی‌های ما افزوده است.

در گذشته نقش بخش ساختمانی در این شهر کمرنگ بود که با این سیاست‌های اتخاذ شده تقریبا بی‌رنگ شده است و پیش بینی می‌شود که با ادامه این روند در آینده ما دیگر صنعتی با عنوان صنعت ساختمان در مشهد نداشته باشیم.

تسنیم: نظر شما در رابطه با افزایش هزینه‌های ساختمانی منفی بود یا مثبت؟

جوادی: بنده یکی از قاطع ترین مخالفان افزایش هزینه‌های ساختمانی بوده و هستم؛ شما ببنیند در آخرین لایحه‌ای که معاونت مالی به شورا آورده است می‌گوید که در معاملات خانه‌ها بنگاه دار 5 میلیون تومان می‌گیرد و ما برای پایانکار تنها 100 هزار تومان می‌گیریم و این عادلانه نیست و ما باید هزینه بیشتری را دریافت کنیم اما باید به آنها گفت مگر شماها دلال هستید که می‌گوئید فلانی بیشتر می‌گیرد من هم باید هزینه بیشتر دریافت کنم.

امروزه بسیاری از شاغلان در صنعت ساختمان باید برای گرفتن یک پایانکار کفش آهنی به پا کنند و از این ساختمان به آن ساختمان بروند و حال برخی می‌گویند باید برای دادن پایانکار هزینه بیشتری دریافت کنیم؛ این در حالی است که شهرداری هم اکنون در تمامی بخش‌های خدماتی از جمله پسماند، نوسازی و پایان کار عوارض زیادی را دریافت می‌کند و به تازگی نیز به این نتیجه رسیده که باید بابت تخلفات ساختمانی 10 برابر گذشته از مردم پول بگیرد.

تسنیم: یکی از موضوعات جنجال برانگیز در شورای شهر بحث مجهز شدن تمامی صنوف به  حداقل وسائل آتش نشانی بود که شما به آن اعتراضاتی داشتید، علت اعتراض خود را بیان می‌کنید؟

جوادی: در این موضوع خدا می‌داند که این کارها آسیب بوده و پایه‌های شهر را  در حال متزلزل کردن هستند زیرا این کارها رونق را از بین می‌برد؛ شما تصور کنید که ما بخواهیم در یک راسته تجاری خطی که بیش از 80 درصد مغازه‌های تجاری به شکل اجاره‌ای هستند این طرح را اجرا کنیم که قطعا با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی این امر غیرممکن است.

سوال این است که بسیاری از این صاحبان مشاغل چگونه می‌توانند خود را با ضابطه‌های آتش نشانی منطبق کرده و با هزینه‌های بالا وسائل آتش نشانی را برای خود خریداری کنند؛ این را نیز باید گفت که برخی دوشرکت برای خود ایجاد کرده‌اند و می خواهند به واسطه این طرح درآمدی را برای خود به وجود بیاورند.

سخن من با مدیران شهرداری بر این است که اگر واقعا شما برای حفظ جان این اصناف نگران هستید چرا برای آنها مراکز تجاری مربوط به صنف خود را ایجاد نمی‌کنید؟ و اینکه چرا هرگاه که از لحاظ بودجه‌ای کم می‌آورید سریعا آن را از مردم می‌گیرید؟

روزهایی بود که ما برای چرخاندن شهر تراکم فروشی می‌کردیم و هزاران نفر به ما ایراد گرفتند اما هم اکنون می‌بینیم که ما به بهانه عدم تراکم فروشی هزاران مشکل دیگر را در شهر ایجاد کرده‌ایم بنابراین سخن من این است که اگر به دنبال همان تراکم فروشی برویم بهتر از وضعیت کنونی است.

تسنیم:به این جمله که معاونت فرهنگی شهرداری سیاسی است اعتقاد دارید؟

جوادی: به هر حال شهرداری سیاسی است و تعداد بسیاری از نیروهای موجود در آن نیز سیاسی هستند.

گفت‌وگو از مرتضی یگانه/ تسنیم خراسان رضوی »

شایان ذکر است تابناک خراسان رضوی آمادگی درج هرگونه پاسخ و توضیحی را درباره این مصاحبه و علت بروز این اتفاق عجیب حذف و ویرایش پس از نشر اولیه مصاحبه را دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
نیران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
ای جان دست جناب ... و موسسه ... از منابع شهرداری ، قطار شهری و ایستگاه های دچرخه قطع شده که اینقدر داغ کردند
ایشون در دوران شهردا قبل کجا تشریف داشتند . چرا همین ایشون به کمک نمایندگانی که بر علیه تخلفات مشهد مال موضع گیری کردند نیومدند
حال ...معلومه معلومه
سوزیدن داره وقتی دست رانت خوار های قدیمی و سنتی شهرداری کوتاه شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
حقیقت تلخه / دمت گرم جواذدی هرکی حق بگه سانسور شدنی نیست
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
متاسفانه با بی تدبیری تمام شهرداری وشورای سیاسی ان قانون دریافت جریمه های سنگین را از ساخت وسازهای شهری بر طرح تفضیلی که مربوط به پنجاه سال قبل است گذاشتند و مشهد را روستایی دیدند وبیکاری وناهنجاری های زیاداجتماعی رابوجود آوردند چون تخصص آبادی وتوسعه ودیدجهانی پیشرفت شهری را ندارند من با صحبت های اقای جوادی موافقم
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
عزیزم ضعیف ترین شهردار نه بلکه مومن ترین شهردار که با وجود ایشون دست خیلی از دزدها و رانت خواران قطع شد بنده به عنوان یه مشهدی خدا را شکر واز امام رضا ممنونم که بلاخره یه شهردار مومن متعهد و کارامد نصیب این شهر کرده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
ایمان و عمل با هم هستند ... امنوا و عملوالصالحات
این شهردار غیر بومی بود و تخصص شهری و عمرانی که نداشت و الهیات خونده تقبل الله فقط شهر مدیر متخصص متعهد میخواد که اگه تخصص نداشته باشه و قبول کنه کاری رو اونوقت تعهدش هم زیر سوال است!
ضمنا به عمل کار برآید به سخندانی نیست
خبرخوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
چند سال تمامی اخبارم رو از خبرگزاری تسنیم به دست میارم و اینکه چرا خبر کم شد واسه منم نامفهومه اما اقایان و مسئولین خبرگزاری تابناک آیا یکی از تیتر های اول روزنامه مردمی و مردمی و مردمی شهرارا رو خوندید؟ چرا این روزنامه باید به دستور... بخواد مقابله به مثل انجام بده و یکی از پایه های اقتصادی شهر رو بخوااد نابود کنه؟
میدونید عسکریه در روز چند تا وام ازدواج میده؟ میدونید اگه با این بی تدبیری شهردار و روزنامه لابی گری شهرداری مشکلاتی واسهه این شهر ایجاد بشه دیگه راه جبران وجود ندارد
آیا مقایسه کردن موسسه میزان و عسکریه در روزنامه ... شهرداری معنی به جز ایجاد یک ناامنی اقتصادی در شهر دارد؟
وظیفه شهرارا ایجاد امنیت است یا ایجاد ناامنی در شهر؟؟؟؟
سما که دایه دار افشاگری هستید این موضوع را پیگیری کنید و الا خدای نکرده همانگونه که شما خبرگزاری های دیگر به لابی گری محکوم می کنید سایرین نیز در مورد شما اینگونه فکر کنند.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
لطفا چرت وپرت نفرمایید همین شهرداری که میگین ناکار امد وضعیف ترینه اتفاقا کار امادترین وبهترین شهردار تاریخ مشهد بوده وهست جلوی دزدیها راگرفتن پیشرفت معجزه وار در بحث مترو وخیلی از کارای دیگه ای که انجام شده ودر حال انجام شدن هستش ایا مصداق ناکار امدی ایشون هستند واقعا متاسفم برای شما به جای اینکه از امام رضا تشکر کنین نا شکری میکنین
خبرخوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
اقا سعید که میای بی خبر حرف میزنی...
امسال شهرداری مشهد 100 میلیارد تومان بودجه به معاونت فرهنگی و دوستن سیاسی شهرداری داده است
چه تغیراتی در بخش فرهنگی شهر دیده اید؟
چه نکته قابل توجهی نظر شما رو جلب کرده است؟
اقای ... تنها برای انتخابات شهر مشهد اومده است همین و السلام
حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
سلام مشکل از خود ما شهروندان است ، که در زمان انتخابات بدون تخقیق، کافی و تحت تاثیر تبلیغات برخی افراد که با سرمایه گذاری چند میلیاردی پا به عرصه انتخابات گذاشته اند، (میزان ستاد های انتخاباتی به همراه پذیرایی و ... و تنوع پوستر ها ایشان گویای این حقیقت است، که برای انتخاب شدن حد و مرزی نمی شناسند؛) در کنار منتخبین خود رای میدهیم . متاسفانه در کنار دلسوزان واقعی شورای شهر ، امثال ایشان هم سر در می آورند.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
اقا این افراد بسیار ضعیف،غیر وارد و بی تدبیر هستند به جرات میتونم بگم مشهد رو طی دوسال ضمام داری شون به ده سال پیش برگردوندن-... و تمام مدیران لایق و کارشناسان متخصص یا تعدیل شدن یا فرستادن تو پارکینگ.از طرفی منابع مالی شهرداری رو دارن برای انتخابات مجلس خرج میکنن. به عنوان مثال دستور دادن کل چاپهای شهرداری رو از بخش خصوصی بگیرن و بدن به شهرارا تا از عملکرد ضعیفشون در رسانه دفاع کنه. مشهد دیگر شهرداری همچون مهندس پژمان بخود نخواهد دید. البته اویزه گوش همه مشهدیا میشه که به ادمهای ضعیف و نالایق که فقط بلدن شعار بدن و انتقاد کنن و بشدت سیاسی کار هستند رای ندهند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار