چشم و هم چشمی خبرگزاری‌های تسنیم و فارس در سانسور
پس از سانسور سخنان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد در تسنیم، این بار خبرگزاری فارس نیز ساعاتی پس از انعکاس سخنان او حرف‌های انتقادیش را سانسور کرد و تیتر و لید حرفهای یک عضو دیگر شورا را که از طرح سئوال و امکان استیضاح شهردار گفته بود را به‌صورت خودجوش! تغییر داد.
کد خبر: ۹۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 09 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، رقابت و رفاقت میان دو خبرگزاری تسنیم و فارس اتفاق تازه ای نیست و لااقل رسانه‌ای ها کم و بیش درباره آن شنیده‌اند اما این بار چشم و هم چشمی این دو رسانه که خاستگاه مشترکی دارند در سانسور کردن سخنان انتقادی یک عضو شورای شهر مشهد بروز کرد.
 همانگونه تسنیم که چند روز پیش حدود نیمی از مصاحبه انتقادی جوادی ، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد را پس از یکی دو روز از انتشار حذف کرد این بار خبرگزاری فارس نیز در اقدامی غیرحرفه ای و البته با سرعتی بیشتر از تسنیم، اقدام به سانسور نمود! و ساعاتی پس از نشر خبر سخنان همان عضو شورای شهر مشهد حدود نیمی از حرف‌هایش حذف شد تا مطلب به صورت خودجوش! دگرگون و زیر و رو شود که از قضای روزگار در این زلزله مهیب، بخش های انتقادی‌تر این مطلب خبری و به خصوص آنجا که سخن از « تذکر و طرح سئوال و استیضاح شهردار مشهد شده بود » ، حذف شده است !؟

باز هم سخنان مخالفان شهردار مشهد سانسور شد!

باز هم سخنان مخالفان شهردار مشهد سانسور شد!

بنابراین گزارش علاوه بر عبدالکریم جوادی که سخنان انتقادیش درباره شهردار مشهد زیر تیغ تیز حذف و گزینش رفته و نیمی از آن پس از ساعاتی از انتشار از روی خروجی خبرگزاری فارس برداشته می شود خبر مربوط به واکنش سیدجلال فیاضی نیز دچار تغییراتی جدی می‌شود به طوریکه این بار در مواجهه با این پیشکسوت رسانه‌ای، صرفا به تغییر تیتر و عنوان اکتفا می‌شود.

عنوان خبر اولیه پیش از تغییر و تحریف از قول سید جلال فیاضی ، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد این است که « اگر قانع نشوم شهردار مشهد استیضاح می شود » که البته در کمتر از چند ساعت این تیتر به عنوانی خنثی و کلی تبدیل می‌شود که می‌بینیم : «واکنش فیاضی به تفویض اختیار ریاست شوراهای سازمان‌های مشهد» مضاف بر اینکه دیگر در لید یا طلایه و چکیده خبر که در چند خط نخست مطلب می‌آید هم موضوع استیضاح حذف شده و بخشی دیگر از سخنان این عضو شورای شهر مشهد و نماینده مردم به عنوان طلیعه مطلب ذکر شده است.
در این راستا پیش از هرگونه توضیح بیشتری به نظر می رسد عکس‌ها، خود گویای این تغییرات نامبارک است.

باز هم سخنان مخالفان شهردار مشهد سانسور شد!


باز هم سخنان مخالفان شهردار مشهد سانسور شد!

این گزارش حاکیست تغییر و تحولات در اخبار سرویس استانهای روز سه شنبه 17 شهریور ماه 94 در بخش خراسان رضوی به راحتی از ذهن ها محو نمی شود همانگونه که عدم انعکاس این اخبار مهم امروز شورای اسلامی شهر مشهد توسط خبرگزاری تسنیم ! که رسانه ای ها به این غفلت و کار نکردن اخبار ، «خبر خوردن» می گویند و هیچ توجیهی برای این کار نکردن یا کار کردن گزینشی اخبار نمی توان یافت جز محافظه کاری و مصالحی که شائبه زا و غیرحرفه‌ای است.
چگونه می شود که تسنیم خراسان رضوی که ریزترین اخبار را به خوبی پیگیری و منعکس می کند درحالیکه سخنان نطق غیر انتقادی یکی از دیگر اعضای شورای شهر را در همین روز و در همین جلسه به همراه اسامی اعضای جدید کمیسیونها درج کرده است اما همانند روزنامه شهرداری مشهد انتقادات منتقدان شهردار فعلی مشهد منعکس و مخابره نمی‌شود؟!

باز هم سخنان مخالفان شهردار مشهد سانسور شد!

باز هم سخنان مخالفان شهردار مشهد سانسور شد!

این‌گونه اتفاقات بدون تردید سلامت و صداقت رسانه را در منظر مخاطبان زیر سئوال برده و از میزان اعتبار و اعتماد رسانه و باور به رسالتمداری آن می‌کاهد به خصوص در سپهر ارتباطات و جهان شیشه ای امروز که رصد رسانه ها باوجود انواع شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی متعدد، به سادگی سهل و میسر است و گاه آبرو و وجهه‌ ارزشمندی که در طول سال‌ها حاصل شده است ممکن است به سادگی و در لحظه با چنین رخدادهایی بر باد رود و اما این دسته گل‌ها، به راحتی از یاد نرود!
مدیران شهری نیز سزاست تا با بهره مندی از نقدهای دغدغه مندان به جای پیگیری و پیگرد منتقد و حذف و خاموشی سخنان انتقادی و رسانه ها، بهتر است تا رویکرد پاسخگویی صادقانه را پیشه کنند و به رفع مسائل و تعامل هرچه بیشتر با منتقدان و نمایندگان افکار عمومی در رسانه ها بپردازند.
از مدیران اصولگرای نهاد خدمتگزار شهرداری در شهر امام هشتم (ع) بیش و پیش از دیگران ، انتظار می رود ضمن استقبال از نقدهای مشفقانه که به مثابه هدیه است، قدری بر مدار مدارا و تعالی تعامل با رسانه ها گام نهند که بفرموده مولا علی (ع) ، سعه صدر ابزار ریاست است و مردم نه صرفا در سخن که عملا ولی نعمت هستند و دانستن حق آنان است.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مجاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
بي نظير بود اين مطلب /
بفرموده مولا علی (ع) ، سعه صدر ابزار ریاست است و مردم نه صرفا در سخن که عملا ولی نعمت مسئولان هستند و دانستن حق آنان است.
ناصری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
ممنون تابناک. خوب پشت پرده ها رو
رو میکنی.
ممنون
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
تابناک و رسانه های مشهد اونقد باید پشت پرده رفتارهای شهرداری رو بگن تا امثال ، اقای ... مردم رو نادون حساب نکنند و بگه مرتضوی پاک ترین شهردار مشهده!!!!!
مردم باید بفهمند داری اقایون با پولشون چه کارها که نمی کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار