تذکر رئیس شورا درپی مقابله به‌مثل با مصاحبه انتقادی رئیس کمیسون اقتصادی شورای شهر
هنوز چند هفته ای بیشتر نمی‌گذرد از عذرخواهی شهردار مشهد از آیت‌الله مکارم شیرازی بابت تیتر و عکس روی جلد روزنامه شهرآرا که این بار رئیس شورای ‌شهر مشهد از درخواست توبیخ و تذکر جدی به روزنامه شهرداری مشهد طی نامه‌ای به مرتضوی، خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵ 03 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، شهردار مشهد بابت نوع تیتر و عکس ویژه‌ای که در روزنامه زیرنظر خودش منتشر شده بود یک بار عذرخواهی متواضعانه ای داشت در محضر یک مرجع تقلید و همه آنها که در پی اختلاف افکنی میان این عالم وارسته با شهردار بودند و تصورشان این بود که شهرآرا با درج تصویر درشت شهردار و پررنگ کردن سخنان شخص مرتضوی در مراسم کلنگ زنی یک طرح فرهنگی در حضور ایت الله مکارم در پی بی اعتنایی به علما و  بهره برداری سیاسی بوده است ناامید شدند، اما به راستی ایا این آخرین عذرخواهی شهردار رسانه‌ای بابت روزنامه شهرداری خواهد بود ؟!

همچنین سیاه نمایی و آب به آسیاب دشمن ریختن در موضوع نشر خزعبلات یک فرد با عنوان « چشم فروشی در مشهد » هم که داد متخصصان و جامعه پزشکی را بلند کرد تا حدی که آنان نیز خواستار عذرخواهی شدند اما انگار این بار موضوع متفاوتست چرا که شهرآرا با زدن یک تیتر به ظاهر ساده در ویترین روی جلدش، ممکن بود فراتر از افراد موجب برهم خوردن امنیت و آرامش اجتماعی شهر شود و با ایجاد تشویش آتشی برپا کند که دودش در چشم مردم و مدیریت شهری می‌رفت!

ماجرا از این قرار بود که پس از مصاحبه صریح یکی از اعضای شورای شهر مشهد و سانسور سخنان وی در یکی از رسانه ها که با لابیگری صورت پذیرفت این بار شهرارا نام موسسه ای را که آن فرد عضو هیئت مدیره آن است در کنار نام موسسه منحل شده و نامیزان میزان ، قرار داد که با این کار ، آگاهانه و عامدانه یا جاهلانه و غیرعامدانه، عملا باعث ایجاد این تصور می‌شد که مبادا این موسسه هم واقعا مانند میزان باشد!؟ و واویلا که البته خدا رحم کرد که اتفاقی رخ نداد چرا که هم عسکریه عضو شبکه شتاب و سرد و گرم چشیده روزگار است و هم اینکه اگر رسانه ای اثرگذار و برخوردار از اعتماد مردم چنین اقدامی می‌کرد چه بسا باعث برهم خوردن نظم و امنیت شهر و بیرون کشیدن سرمایه ها از این موسسه مالی بودیم و باز بحرانهایی از جنس تجمع و اعتراض و تحصن و ...

به گزارش تسنیم، محسن انتظاری هروی صبح امروز در حاشیه نخستین اجلاس روسای مراکز پژوهشی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تذکر جدی به روزنامه شهرآرا به شهردار نامه نوشته‌ایم.

انتظاری هروی

وی در پاسخ به این سوال که آیا مقایسه موسسه عسگریه و میزان در روزنامه شهرآرا کار درستی بوده است گفت: این کار اشتباه و نادرست بود و به هیچ عنوان نباید انجام می‌گرفت.

رئیس شورای ‌شهر مشهد با بیان اینکه موسسه میزان به اندازه کافی در دل مردم شهر نگرانی به وجود آورده است تاکید داشت: ما نباید برای یک مصاحبه رئیس کمیسون اقتصادی شورای شهر به این شکل مقابله به‌مثل کنیم؛ مقایسه این موسسات در گام اول به شورای شهر مرتبط نمی‌شود اما در گام بعدی ارتباط مستقیم با امنیت شهر دارد.

انتظاری هروی در جواب این سوال که شهرآرا در این باره نباید توبیخ شود؟ گفت: بله، در این باره نامه‌ای برای آقای شهردار نوشته شده تا وی با پیگیری تذکراتی را بدهند. ما نباید اجازه دهیم بدین شکل ناامنی و اضطراب به شهر بازگردد بنابراین تمامی تلاش خود را برای ایجاد امنیت روانی در شهر انجام می‌دهیم.

رئیس شورای ‌شهر مشهد با اشاره به سخنان یک مسئول در شهر مشهد در رابطه با جبل النور خاطرنشان کرد: آن برادری که اظهارتی را درباره جبل النور داشته هنوز جایگاه شهید و شهادت را درک نکرده است.

انتظاری هروی ادامه داد: جبل‌النور نه تنها یک گورستان نیست بلکه قطعه‌ای از بهشت بوده و ما اگر به این باور داریم که پارک کوهسنگی قطعه‌ای از بهشت مشهد است باید بدانیم که جبل النور بهشتی در بهشت است.

وی در پاسخ به اینکه برخی از اعضای شورای شهر از انتخابات اخیر ناراضی بوده‌اند گفت: درست است، اعتراضاتی از سوی برخی افراد بوده و بنده نیز امروز با آنانی که نسبت به این انتخابات اعتراض داشته‌اند جلسه‌ای دارم.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: برخلاف گفته‌ها در شورای شهر مشهد هیچ دو دستگی و یا چند دستگی وجود ندارد و اگر اختلافی هست تنها به سبب عقاید و سلایق مختف بوده که این امر بسیار طبیعی است.

انتظاری هروی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با روی کار آمدن مجموعه دوم اعضا در شورای شهر طرح استیضاح شهردار به جریان می‌افتاد؟ گفت: این سخنان به این شکل نیست زیرا طبق آیین نامه شورا به سبب وظیفه نظارتی خود می‌تواند به تمامی مسائل و عملکرد شهردار و شهرداری ‌نظارت کند و در صورت وجود مشکلی در ابتدا به شهردار تذکر داده می‌شود سپس در صورت عدم رفع مشکل از وی سوال ‌و در قدم آخر موضوع استیضاح  مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه استیضاح نیاز به 17 رای در صحن علنی شورای شهر دارد گفت: در این موضوع طبق آیین نامه استیضاح به رای اکثریت مطلق نیاز دارد.

گفتنی است شهردار مشهد که خود سابقه فعالیت رسانه‌ای دارد پیشتر نیز در جلسه ای مدیر مسئول شهرآرا را غیرژورنالیست خوانده بود اما براستی تا به کی و کجا چنین مدیریتی ادامه می‌یابد ؟!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
ضعیفترین ... یعنی به اندازه ایی که پروژه های کوچک شهرداری مشهدجدیدزمانبرشده درکتاب رکوردهای گینس بایدثبت بشه نمونه1-کنارگذرورودی بلوارپیروزی از کلانتری2-احداث جوی آب بلواررضااحمدآباد3-پوشاندن یک قسمت کوچک ازکال بلوارلادن وخیلیهای دیگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار