رئیس سازمان امور اراضی کشور که از جمله مخالفان موضوع پدیده محسوب می‌شود در موضعگیری جدید خود به جوزدار بودن زمین های پدیده براساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی کشور اعتراف کرد.
کد خبر: ۱۴۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ 18 December 2015
رئیس سازمان امور اراضی کشور در حاشیه گردهمایی مدیران امور اراضی استان‌های کشور به آخرین وضعیت پرونده‌های پر سروصدای زمین‌خواری اشاره کرده و گفته است: درباره وضعیت پرونده پدیده شاندیز که در شورای امنیت ملی نیز مورد بررسی قرار گرفته است، زمین‌ها به‌صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده‌اند اما براساس اینکه مصوبه‌ای از شورای‌عالی شهرسازی برای اجرا داشته‌اند امکان تطبیق آن با قوانین و مقررات وجود دارد.
قباد افشار با بیان اینکه امکان تصویب وجود دارد اما باید مسیر قانونی آن طی شود، خاطرنشان کرد: بخش‌های اجرا نشده از این پروژه دیگر نباید اجرا شود و باید کشاورزی باقی بماند.
وی با بیان اینکه ٣٠هکتار از ۴۵هکتار اراضی پدیده شاندیز با انجام اصلاحات و تطابق با قوانین تکمیل می‌شود، اظهار کرد: اما ١۵هکتار باقی‌مانده باید فضای سبز شود.
رئیس سازمان امور اراضی کشور تأکید کرد: برای حفظ سرمایه‌های عمومی اگر افراد بیایند و قانون را تطبیق دهند، می‌توانند که بخش‌های ساخته شده را به اتمام برسانند.

موافقت با تغییر کاربری اراضی، نکته‌ای مثبت است
در این ارتباط مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی به شهرآرا گفت: این اظهارات رئیس سازمان امور اراضی کشور یک نکته مثبت است، به این معنا که تغییر کاربری مصوب شده و امیدواریم به‌زودی وارد فاز عملیاتی شود.
علی رسولیان با بیان اینکه پیشنهاد این تغییر کاربری چندی پیش از استانداری به سازمان امور اراضی ارسال شده بود، خاطرنشان کرد: این اظهارنظر رئیس امور اراضی کشور نشان می‌دهد که از نظر آن‌ها تأیید شده است تا در یک‌سری از سطح و سطوح تغییر کاربری انجام شود و ادامه ساخت و ساز بلامانع است که نکته مثبتی به شمار می‌رود اما زیربنا هیچ تغییری نمی‌کند.

دارایی پدیده پاسخ‌گوی بدهی‌های آن است

در همین حال نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه دارایی‌های پروژه پدیده شاندیز پاسخ‌گوی بدهی‌های آن است، در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: پدیده شاندیز در حال حاضر ١٢٠هزار سهام‌دار دارد که بیشتر این افراد از سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی هستند، اما با مشکلاتی که برای این پروژه پیش آمد، برخی به‌دلیل چک‌های برگشتی روانه زندان شدند، برخی در هزینه‌های بیماری و جهیزیه درمانده شدند و در کل حرمت بین افراد شکسته شد.
ابوالقاسم خسروی‌سهل‌آبادی با بیان اینکه پدیده شاندیز، بخش بزرگ اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: این مسئله شرایط ویژه‌ای را برای همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های استان می‌طلبد که تاکنون نیز اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.
وی درباره پیشنهاد تغییر مدیریت پروژه پدیده شاندیز در راستای بهبود وضعیت این پروژه، گفت: سرمایه‌گذار برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده اما من اصراری بر تغییر مدیریت پروژه ندارم بلکه تنها همکاری و هماهنگی بین دستگاهی باعث خواهد شد تا مشکلات این پروژه حل شود.
خسروی با بیان اینکه این پروژه با کمبود سرمایه مواجه نیست و مردم نباید نگران باشند، خاطرنشان کرد: باید ناهماهنگی‌ها و تداخلات بین دستگاه‌ها ازبین برود و این اعلام موافقت رئیس سازمان امور اراضی کشور قطعاً می‌تواند در حل این مشکلات موثر باشد.

بررسی وضعیت پدیده در مجلس
وی با بیان اینکه هفته آینده نیز در مجلس شورای اسلامی بر حل مشکلات پدیده اصرار خواهیم کرد، یادآور شد: باید یک عزم قوی و جدی در این راستا وجود داشته باشد؛ در حال حاضر استیضاح وزیر اقتصاد را امضا کرده‌ایم و دفعه پیش که این اقدام انجام شد، وزیر اقتصاد با حضور در صحن علنی، درخواست مهلت کرد تا مشکلات میزان و پدیده را رفع کند که درمورد میزان این‌کار را انجام داد و امیدواریم درمورد پدیده نیز اقدام جدی‌تری
انجام دهد.
وی با بیان اینکه ما انتظار داریم مشکل«پدیده شاندیز»نیز مانند «موسسه میزان» رفع شود، افزود: «پدیده شاندیز» بیشترین سهام دار را در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی دارد،از این رو باید هر چه سریع تر مشکلات این پروژه رفع شده و احقاق حقوق مردم صورت بگیرد.

شوم خواندن پدیده توسط روزنامه شهرداری مشهد
روزنامه شهرداری مشهد در مقدمه این گزارش که در روز پنجشنبه 26 آذرماه 94 منتشر شد در اقدامی غیرحرفه ای و غیر اخلاقی از موضوع پدیده به عنوان « پدیده شوم » یاد کرد که جای تامل دارد و برخی پرسش ها حائز اهمیت است که اگر چنین است چگونه می شود که همین روزنامه در روزهای تبلیغ ممنوع پدیده، چند صفحه از ویژه نامه نوروز خود را و حتی برخی پوسترهای تبلیغاتی و برخی تبلیغات شهری مشهد را در ایام عید امسال -برای فروش بیشتر شهرآرا- به سخنان مالک همین پدیده شوم! اختصاص داده بودند؟!
و چگونه می شود که پزشکان مسلمان جهان وقتی میهمان شهرداری هستند یا برخی دیگر از میهمانان مهم و صاحب منصب جناب شهردار و شهرداری به مشهد مشرف می شوند میهمان رستوران همین پدیده شوم ده و می‌شوند ؟!
جالب اینکه شهرآرا که با هزینه بیت المال منتشر می شود هیچگاه به مسائلی مانند نقش پدیده در اشتغالزایی و نیز برخی الگوهای فرهنگی و تبلیغی ارزشمند توسط پدیده مانند اهدای شاخه های گل به زائران و ذکر احادیث ارزشمند در تبلیغات خود و برخی پروژه های فرهنگی و ورزشی و اقدامات عام المنفعه این مجموعه نپرداخته است درعین حالی که البته طبیعی است موارد نقض و تخلفات پدیده نیز می‌‌بایست به صورت منصفانه منعکس و خواستار برخورد قانونی متناسب با آنها بود.
آیا به واقع نظر مردم و نیز سایر سرمایه گذاران و حتی همان سهامداران پدیده درباره برخوردهای صورت گرفته با پدیده همانست که شهرآرا می‌گوید؟!
آیا دادن لقب و صفت شوم به هر موضوعی اینچنینی بدون ذکر دلایل و مستندات، نوعی قضاوت و توهین نیست ؟! و بهتر نیست با اقدام حرفه ای رسانه ای به ذکر موارد نقض آن مساله پرداخته و اجازه بدهیم مردم قضاوت کنند که آیا پدیده ای شوم است یا شومش خوانده و خواسته‌اند؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار