معاون وزیر کشاورزی در امور آب و خاک گفت: امسال از محل اعتبارات خشکسالی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع خشکسالی اردبیل در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۷۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 14 June 2021

علیمراد اکبری در بازدید از طرح‌های کشاورزی خلخال اظهار داشت: برنامه‌ریزی در راستای رفع مشکلات خشکسالی در استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی جزو اولویت‌های اساسی است و به همین منظور تاکنون در این زمینه اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه ۹ سد در شهرستان‌های خلخال و کوثر بلاتکلیف است، بیان کرد: با وجود ۲۲ سد فرسایشی در استان اردبیل، امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای رفع خشکسالی استان تأمین منابع شده که بی‌شک بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه برطرف‌سازی خواهد شد.
معاون وزیر کشاورزی در امور آب و خاک گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی در کشور و استان اردبیل نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی و حائز اهمیتی را مسئولان و دستگاه‌های مربوطه پیاده‌سازی کنند تا بتوانیم طرح های نیمه‌تمام را هر چه سریع‌تر به اتمام رسانده و با تکمیل سد‌های نیمه‌تمام مشکلات به حداقل می‌رسد.
اکبری تصریح کرد: امسال ۱۵ هزار هکتاراز اراضی استان اردبیل تحت پوشش آبیاری نوین قرار می‌گیرد در حالی که این میزان در سال‌های گذشته بسیار کم‌تر بود که این مسئله گواه این است که در راستای توسعه آبیاری مدرن گام‌های اساسی و خوبی برداشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار