بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز (سه شنبه ۲۱ فروردین) از شدت ناپایداری‌ها در استان کاسته شده و ضمن کاهش ابرناکی بر دمای هوا افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ 09 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز (سه شنبه ۲۱ فروردین) از شدت ناپایداری‌ها در استان کاسته شده و ضمن کاهش ابرناکی، بر دمای هوا افزوده خواهد شد؛ هرچند در برخی از نواحی مرکزی و جنوبی استان احتمال رگبار پراکنده باران توام با رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.

اما از فردا (چهارشنبه ۲۲ فروردین) موج دوم سامانه‌ی بارشی استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و تا ظهر روز جمعه (۲۴ فروردین) به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اوج فعالیت این موج بارشی از عصر چهارشنبه تا عصر پنج شنبه (۲۳ فروردین) خواهد بود.

با نفوذ این سامانه آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با وزش تندباد‌های موقتی، کاهش دمای هوا و بارش باران (گاهی توام با رگبار و رعد و برق، در نواحی کوهپایه‌ای استان با بارش برف و در نواحی مستعد با بارش تگرگ و اصابت صاعقه) و رخداد مه پیش بینی می‌شود.

با توجه به رخداد بارش‌های رگباری آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها انتظار می‌رود.

ضمناً با عنایت به حجم بارش‌های پیش رو، کاهش دمای هوا بویژه طی روز پنج شنبه و وزش تندباد‌های موقتی شرایط برای گردشگردی و صعود به ارتفاعات استان مساعد نمی‌باشد؛ لذا توجه به توصیه‌های هشدار هواشناسی (سطح نارنجی - شماره ۱) تاکید می‌شود.

با خروج سامانه بارشی مذکور از ظهر جمعه جوی پایدار توام با افزایش دمای هوا در اکثر مناطق استان حاکم می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار