امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، انتخابات را یک فرصت طلایی برای مردم دانست و خواستار حضور پرشور همه مردم در این صحنه مهم سیاسی شد.
کد خبر: ۹۷۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 11 June 2021

 

آیت‌الله سیدحسن عاملی تاکید کرد: در روز ۲۸ خرداد، سرنوشت چهار ساله اقتصاد، اخلاق، فرهنگ، دین، عزت و اقتدار کشور ایران در دنیای پرآشوب به دست یک نفر سپرده خواهد شد و به همین علت لازم است که مردم ایران به تعیین سرنوشت خود، مقدرات و مدیریت چهار ساله کشور در عرض یک روز از طریق انتخابات اقدام کنند.

وی انتخاب اصلح را حق مردم دانست و گرانی، ارزانی و توسعه و نیز اقتدار و اعتلای کشور را منوط به انتخاب درست دانست و تاکید کرد: ملت از طریق انتخابات بر حساس ترین مناصب حکومتی، تولیت دارد و به راحتی دولت‌ها و افراد را جا به جا کرده و اراده خود را در مدیریت کشور، تنفیذ می کند.

نماینده ولی در مجلس خبرگان رهبری همچنین انتخابات را بزرگترین تکریم و نعمت برای یک ملت دانست و گفت: شرکت در انتخابات را به معنای شکرگزاری از این نعمت است.

وی افزود: بعضی از کشورها انتخابات و حتی قانون اساسی هم ندارند به طوری که در عربستان سعودی، وهابی‌ها، قانون اساسی را شرک می دانند و خاندان حاکم را خاندان برگزیده خداوند دانسته و می گویند که در برابر انتخاب خداوند، ملت حق انتخاب ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان این که در بعضی از کشورها هم که انتخابات دارند، همیشه یک نفر انتخاب می شود و آنها قانون اساسی را تغییر داده و خود را رئیس مادام‌العمر کرده اند، اظهار کرد: این گونه انتخابات اهانت به یک ملت است.

وی اضافه کرد: در کشور ما به اندازه سال‌های عمر انقلاب، انتخابات برگزار شده و سرنوشت کشور توسط خود ملت تعیین شده و اگر کسی از این نعمت استفاده نکند، کفران نعمت بزرگی کرده است.

خطیب جمعه اردبیل افزود: هر کس در انتخابات شرکت نکند، از حق مسلم و بسیار بزرگ خود، چشم پوشی کرده و این فرصت طلایی را به طور مجانی به دیگران می‌دهد و معنای این اقدام آن است که دیگران برای او سرنوشت تعیین خواهند کرد.

وی با اشاره به تداوم دشمنی دشمنان ایران در ۴۰ سال گذشته اظهار کرد: اگر کسی در لزوم شرکت در انتخابات تردید دارد، به سخنان دشمنان و به سمت تیرهای آنها نگاه کند چرا که آنها همواره در صدد انتقام بوده و هستند.

آیت الله عاملی همچنین گفت: روز انتخابات باید کاری کرد که به جای شکسته شدن استخوان ملت ایران، هیبت، هیمنه، آرزوها و شاخ شیطان بزرگ، شکسته شود.

وی اضافه کرد: اگر فردای انتخابات دشمنان ببینند که حضور مردم کم رنگ است، برای ما برنامه ریزی خطرناکی خواهد کرد و عیب بزرگی است که یک ایرانی در این موضوع به آنها کمک کند.

خطیب جمعه اردبیل، حضور مردم در همه صحنه‌های سیاسی را بالاترین راه کسب اقتدار در دنیای معاصر دانست و بیان کرد: هر کشور که اقتدار متکی به مردم نداشته باشد، به آن کشور حمله می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل رأی دادن را از مصادیق بارز کسب اقتدار بیشتر برای کشور دانست و بیان کرد: دشمنان تحمل ذرّه ای از حضور مردم در صحنه را ندارند و در هر دوره که ملت صحنه را ترک کرده، آنها حمله کرده اند.

وی در ادامه خطبه‌های امروز نماز جمعه اردبیل، خسته کردن مردم و رانن آنها از صحنه، سست کردن اراده مسؤولان وایجاد شکاف بین مردم و نظام را سه هدف اصلی دشمن از تحریم و از جنگ روانی عنوان کرد و افزود: تمام فشارها، این سه مقصد را دنبال می کند و آنها به طور مداوم در حال رصد این سه امر هستند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: کسی که در انتخابات شرکت نمی‌کند به راحتی و به صورت مجانی در این پروژه خطرناک، دشمنان را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به عجز دشمنان خارجی در جنگ نظامی با ایران بیان کرد: قدرت‌های بزرگ به صف شده‌اند و در حال جنگ با ما هستند و این روزها به جنگ تحریمی و روانی روی آورده‌اند.

وی راه‌اندازی ۱۷۰ شبکه ماهواره ای فارسی را توطئه دشمنان برای کاشتن بذر نفرت از طریق دروغ، شایعه، آمارسازی، افتراء، جعل حقائق و سیاه نمایی عنوان کرد و ادامه داد: هنر بزرگ ملت ایران این است که در برابر این جنگ روانی نابرابر، شکست نخورده و آنها را ناکام گذاشته است.

آیت لله عاملی، ناکارآمدی و سوء مدیریت را دومین دشمن بزرگ و دشمن داخلی ایران دانست و اضافه کرد: ما باید با هر دو دشمن داخلی و خارجی بجنگیم و میدان را ترک نکرده و با انتخاب رئیس جمهوری اصلح، کاردان و کاربلد، دشمن را در میدان شکست دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان در روز گذشته و اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح راه آهن اردبیل و تکمیل پایاب سد خداآفرین و نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای چهار بانده کردن راه‌های مواصلاتی استان تقدیر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار