کد خبر: ۷۶۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 15 July 2019

وجود علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده ای و تلفات ناشی از آن دارد و نبود این علائم و دزدیده شدن آن ها به ویژه در شب تهدیدی جدی برای جان رانندگان و سرنشینان خودروها محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، تیم های بازرسی اداره کل راهداری با انجام گشت های هفتگی در تمام محورها به ویژه محورهای اصلی و شریانی و شناسایی مکان ها و مسیرهای نیازمند نصب تابلو، نسبت به نصب تابلوهای مرتبط و مورد نیاز اقدام می کنند.

اما برخی از این تابلوها به محض نصب، دزدیده می شوند، تابلوهایی که نبود هر یک از آنها می تواند جان عده زیادی را به خطر بیندازد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با اشاره به اینکه ماهانه حدود سه هزار تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی از جاده های این استان به سرقت می رود گفت: سارقان بدون توجه به امنیت و ایمنی مردم بعضاً در تاریکی شب اقدام به سرقت این تابلوها و علائم می کنند.

علیرضا سیاهپور افزود: به رغم اینکه تاکنون چندین سارق تابلو شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند اما باز هم شاهد وقوع این اتفاق در استان هستیم.

وی ادامه داد: یکی از دلایل کمبود تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی همین مساله سرقت آنها است که جدا از خسارت های مالی، تهدیدی جدی برای جان مردم است و در حقیقت سارقان با این کار خود با جان مردم بازی می کنند.

او اضافه کرد: علاوه بر سرقت، تعدادی از تابلوها و علائم نیز در جریان حوادث از جمله حوادث رانندگی و همچنین سیل، ریزش کوه و رانش زمین دچار آسیب می شوند که مکان این تابلوها نیز توسط گشت های راهداری شناسایی و نسبت به جایگزین کردن تابلوها و علائم جدید اقدام می شود.

سیاهپور گفت: تابلو در مسیر شیراز به یاسوج کمبودی ندارد و گشت های راهداری در بررسی های هفتگی که در محورهای استان از جمله محور شیراز به یاسوج انجام می دهند در صورت نیاز در هر مکان نسبت به تابلوها و علائم مورد نیاز اقدام خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار