کد خبر: ۷۶۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 11 July 2019

هادی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: هفدهم مرداد ماههمزمان با روز خبرنگار سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری اردبیل برگزار می‌شود و افزایش رقابت مؤثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی اولویت اساسی برگزاری این جشنواره است.

وی با اشاره به این که دعوت از تمامی اصحاب قلم و رسانه‌ برای شرکت در این جشنواره مبنای کار است بیان کرد: رسانه و افق توسعه استان اردبیل عنوان اصلی جشنواره است و این جشنواره در دو پایه اصلی «محورهای توسعه استان» و «شعار سال» طی تیر و مرداد ماه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل گفت: احیای ارتباط سازنده سازمان‌ها و نهادها با اصحاب رسانه در استان اردبیل، نقش‌آفرینی جامعه خبری استان اردبیل در توسعه استان اردبیل و کمک به تحقق شعار سال و تأکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید با حمایت از کالای ایرانی از اهداف اصلی این جشنواره است.

صباغی داوری آثار را در دو بخش اصلی و ویژه عنوان کرد و اظهار کرد: بخش اصلی به توسعه استان اردبیل اختصاص یافته و در قالب یادداشت، گزارش و مصاحبه، تیتر و عکس خواهد بود و آنچه در این بخش بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد، تولیدات رسانه‌ای در همه محورهای توسعه استان اردبیل به ویژه سه محور گردشگری، صنعت و کشاورزی است.

وی اظهار کرد: بخش ویژه نیز با موضوع رونق تولید و محوریت یادداشت، گزارش و مصاحبه، تیتر خواهد بود و در این جشنواره به نفرات نخست تا سوم هر محور با انتخاب هیئت داوران جوایز و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

 رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در جشنواره گفت: آثار ارسالی باید از یکم فروردین 1397 تا 30 تیرماه 1398 در مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد.

صباغی افزود: در بخش نشریات سراسری در صورتی که اثری در صفحات سراسری ارائه شود، باید بازتاب رویدادهای استان در گستره سراسری باشد اما در ضمائم استانی همچون مطبوعات محلی رفتار و آثار و مطالب بدون نام  یا نام مستعار یا فقط امضای مدیرمسئول پذیرفته نمی‌شوند و مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

وی بیان کرد: هر فرد حداکثر با ارائه سه اثر در محورهای مختلف می‌تواند در جشنواره شرکت کند و امکان پذیرش هر سه اثر در یک محور وجود ندارد و محورهایی که تعداد افراد شرکت‌کننده آن کمتر از 10 نفر باشد، در محور دیگری ادغام خواهد شد و اسامی هیئت داوران پس از انتخاب به اطلاع و تأیید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و اداره کل ارشاد استان اردبیل می‌رسد.

صباغی با اشاره به اینکه زمان داوری آثار از یکم تا 5 مرداد ماه 1398 خواهد بود، بیان کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره باید حداکثر تا 30 تیرماه 98 با مراجعه به خانه مطبوعات استان اردبیل یا ارسال پستی، اصل آثار، فایل وورد آنها، فرم مشخصات برای هر اثر، لوگوی نشریه یا خبرگزاری، یک قطعه عکس و مجوز وزارت ارشاد را به آدرس چهارراه حافظ، خیایان آذربایجان، جنب پارک آذربایجان، خانه مطبوعات استان تحویل دبیرخانه دهند.

وی درباره شرکت‌کنندگان بخش عکس نیز گفت: علاوه بر ارائه مدارک باید اصل عکس‌های خود را بدون انجام جلوه‌های ویژه در قالب یک حلقه لوح فشرده تحویل یا ارسال دارند و اگر اثری فاقد مدارک پیوستی گفته شده باشد از راه‌یابی به مرحله داوری بازخواهد ماند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار