در صورت تامین اعتبار؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: پروژه تروما و سوختگی در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن به ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار تابستان امسال به اتمام می رسد.
کد خبر: ۷۳۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 25 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری در بازدید از پروژه بیمارستان ترومای اردبیل اظهار داشت: عملیات احداث مرکز تروما در سال 85 با پیش بینی وزارت بهداشت به عنوان مرکز محدود بستری 25 تخته سوختگی و اعتبار اولیه 70 میلیون تومان آغاز شدکه بعدا با توجه به نیازمندی استان به مرکز مستقل سوانح و سوختگی تبدیل و کار احداث آن توسط سازمان مسکن و شهرسازی از سال 86 و با پیش بینی 120 تخت و 14 هزار مترمربع شروع شد.

وی افزود: سازمان مسکن تا سال 94 با هزینه‌کرد 109 میلیارد ریال قادر به اتمام پروژه نشد و ادامه کار پس از نزدیک به دو سال توقف عملیاتی  با  صلاحدید مسئولان استان با پیشرفت فیزیکی حدود 76 درصد  به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار شد.

اخوان اکبری بیان کرد: در انتهای سال 94 دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با عقد قرارداد 103 میلیارد ریالی که بر مبنای برآورد ادامه کار توسط سازمان مسکن بود، پروژه را به پیمانکار واگذار کرد اما پس از بازدیدها و بررسی‌های به عمل آمده در پروژه و مشاهده نواقصات باقیمانده از پیمانکار قبلی و با توجه به نیازهای درمانی استان و نیز تغییر در استانداردهای بخش‌های سوختگی، تغییرات اساسی در نقشه‌های پروژه توسط مشاور رتبه یک بیمارستانی انجام و به موازات آن برآورد و احجام کار و آیتم‌های جدید پیش بینی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت:این موارد سبب شد تا علاوه بر ادامه کار قرارداد 103 میلیارد ریالی اولیه، قرارداد جدید در آذرماه 96 به صورت ترک تشریفات با مبلغ 181 میلیارد ریال با پیمانکار منعقد و کار ادامه یابد.

وی تصریح کرد: از سال 86 تا 94 در مدت هشت سال برای احداث این پروژه مبلغ 109 میلیارد ریال توسط سازمان مسکن هزینه شده بود که مجددا میزان هزینه کرد دانشگاه در سال 95 مبلغ 50.6 میلیارد ریال، در سال 96 مبلغ 115.3 میلیارد ریال و در سال 97 مبلغ 227 میلیارد ریال و در مجموع در طول سه سال به رقم 393 میلیارد ریال رسید.

اخوان اکبری علت‌های تاخیر اتمام پروژه را طولانی شدن اجرای پروژه در زمان کارفرمایی سازمان مسکن و افزایش نیازهای درمانی استان و عدم پاسخگویی نقشه‌های اولیه و نیاز به طراحی مجدد،  عدم تخصیص اعتبارات به موقع در طول سه سال اخیر به کارفرمایی دانشگاه و افزایش نرخ‌های تورم در سال‌های اخیر و به موازات آن تعدیل‌های صورت وضعیت پیمانکار که گاهی تا دوبرابر هزینه ها را افزایش داده است، عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: اضافه کارها و موارد عدم پیش بینی شده از ابتدای پروژه مانند انشعابات و دستگاه‌های مرکز گاز طبی و تونل ارتباطی بین پروژه و بیمارستان امام خمینی (ره) و نازک کاری‌ها و اجرای کفپوش و دیوارپوش  مطالبات پیمانکاران را  در سال‌های اخیر از دانشگاه به صورت فوق‌العاده‌ای افزایش داده است که توان پرداخت آن به پیمانکار  در حال حاضر مقدور نبوده و سبب توقف عملیات اتمام پروژه شده است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه در پیشرفت فیزیکی حدود 95 قرار داشته و فقط قسمتی از نصبیات نهایی و نازک کاری‌ها و نیز تغییرات اورژانس قدیم بیمارستان امام خمینی (ره) که آن نیز به پیمانکار فعلی واگذار شده باقیمانده است.

اخوان اکبری گفت: با توجه به مطالبات پیمانکار و مشاور پروژه که در حدود 150 میلیارد ریال بوده و پیش بینی هزینه‌های تکمیل پروژه در حدود 170 میلیارد ریال در مجموع در حدود 320 میلیارد ریال دیگر نیاز پروژه است که در صورت تامین اعتبارات لازم با توجه به اینکه اغلب موارد تجهیزهای درمانی پروژه نیز قبلا توسط دانشگاه خریداری شده، چهار ماه آینده شاهد تکمیل نهایی پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار