نوزادانی که با فریاد زدن معصومیت خود چشم‌انتظار آغوشی گرم هستند با حمایت خیران نیازمند سیراب‌سازی لب‌های ترک‌خورده از امید و رفع تمامی چالش‌های پیش‌رو از آینده‌ای نامعلوم هستند.
کد خبر: ۷۱۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 22 February 2019
 
شیرخوارگانی که معصومیت را فریاد می‌زنند/تمنای محبت درموسسات خیریه

زمانی که صدای زنگ حمایت از کسانی که به هر دلیلی چرخ گردون روزگار سر ناسازگاری با آنان را داشته به صدا درآید، تمنای محبت در گوشه گوشه شهر به نقطه اوج خود می‌رسد تا در ادامه همدلی و محبت مردمی عیان شود.

نوزادانی که به دلیل عدم توانایی والدین با حکم دستگاه قضایی در مراکز بهزیستی و موسسات خیریه نگهداری شده و یا به هر دلیلی بدون هویت هستند هم‌اکنون به حمایت‌های مادی و معنوی همین مردمان نیک‌سرشتی نیازمندند که بارها و بارها مردانگی خود را در دستگیری از نیازمندان ثابت کرده‌اند.

نشست خبری مدیران موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) استان اردبیل که در بخشی از تعهدات خود سرپرستی و نگهداری از شیرخوارگان بی‌سرپرست یا بدسرپرست را عهده‌دار است، ظهر پنجشنبه در حالی در دفتر اصلی این مرکز برگزار شد که با حضور چشمگیر اصحاب رسانه و اهل قلم استان برای انعکاس مشکلات و دغدغه‌های این مرکز همراه گردید.

در مرکز موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل شیرخوارگانی تحت پوشش قرار گرفته بودند که غالبا بی‌هویت، یتیم، بی‌سرپرست یا بدسرپرست بوده و در فضایی کوچک و به دور از مهر والدین به امید آینده‌ای بهتر نگهداری می‌شدند.

این موسسه که از اواخر سال ۸۵ با مجوز سازمان بهزیستی شروع به فعالیت کرده، علاوه بر توجه به نگهداری مناسب از شیرخوارگان بدون سرپرست، در حمایت از مستمندان و ارائه بسته‌های حمایتی نیز پیشگام است.

فضایی محدود برای نگهداری از شیرخوارگان

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل می‌گوید: شیرخوارگان و نوزادان نگهداری شده در این مجموعه در فضایی محدود نگهداری می‌شوند و این موضوع ممکن است در توجه به نیازهای تفریحی و سرگرمی این نوزادان آسیب‌هایی را وارد نماید.

عزیز طلوعی می‌گوید: با توجه به واگذاری زمین جدید برای احداث مرکز مناسب نگهداری از نوزادان مجموعه، در صورت مشارکت خیران شاهد احداث مجموعه جدید و مورد انتظاری برای جامعه هدف خواهیم بود.

 به گفته وی شیرخوارگان و نوزادان نگهداری شده در این مرکز تا زیر سه سال تحت پوشش این مجموعه قرار گرفته و در ادامه در فضا و مجموعه‌های دیگری مراقبت می‌شوند.

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل اضافه کرد: در تلاش خواهیم بود تا با کسب مجوزهای لازم امکان نگهداری از نوزادان در موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) تا سن ۶ سالگی فراهم شود.

مشارکت‌های دلگرم کننده مردم در حمایت از موسسات خیریه

طلوعی افزود: رمز موفقیت و ماندگاری موسسات خیریه افزایش مشارکت‌های مردمی بوده و در این راستا افزایش کمک‌های مادی و معنوی اقشار مختلف مردم دلگرم‌کننده و تداوم بخش فعالیت‌های خیرخواهانه خواهد بود.

به گفته وی رمز موفقیت و ماندگاری موسسات خیریه برخورداری از مشارکت‌های مردمی بوده و باید به داشتن مردمانی نیکوکار و مهربان که داشته‌های خود را با نیازمندان سهیم می‌شوند افتخار کرد.

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل یادآور شد: در این مرکز تنها ۲۶ نفر جزو پرسنل محسوب شده و از مزایا و حقوق شغلی برخوردار هستند اما مابقی اعضا به صورت افتخاری و برای جلب رضایت خدا در حمایت از ایتام و نوزادان تحت پوشش مرکز در تلاش هستند.

تعدد موسسات خیریه و سلب اعتماد مردم

طلوعی بر این اعتقاد است که تعدد موسسات خیریه باعث کم اعتمادی یا از دست رفتن اعتماد مردم برای مشارکت در امور خیریه شده و در این خصوص نیازمند ساماندهی جدی فعالیت این قبیل مراکز هستیم.

وی اضافه کرد: موسسات خیریه باید از اتحادیه‌های منسجم و هدفمندی برخوردار شوند تا با مدیریت اصولی خود از انجام حرکت‌های جزیره‌ای دوری نمایند.

مدیرعامل موسسه خیریه ائمه اطهار (ع) اردبیل یادآور شد: چنانچه مشارکت‌های مردمی در مراکز حمایت از  شیرخوارگان، ایتام و مستمندان افزایش یابد، کیفیت خدمات‌دهی نیز به شکل مورد انتظاری ارتقا خواهد یافت.

قلم‌هایی که تنها برای مهر می‌نویسند

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل نیز در بازدید از مرکز خیریه نگهداری از شیرخوارگان ائمه اطهار (ع) تصریح کرد: اصحاب رسانه استان همواره بدون کوچکترین ادعایی در برجسته ساختن فرهنگ دستگیری از نیازمندان پیشگام بوده و این موضوع را به عنوان رسالت اصلی شغل خود قرار داده‌اند.

صباغی با بیان اینکه آگاهسازی مردم رسالت اصلی رسانه‌ها است، یادآور شد: علاوه بر مطالبه‌گری و بیان دغدغه‌های مردم، دعوت به حضور در امور خیر و حمایت از مراکز و موسسات خیریه‌ای که به نگاه‌های خیرخواهانه مردم چشم امید بسته‌اند از دیگر رسالت‌های اصحاب اندیشه و قلم است.

به گزارش خبرنگار مهر، با بازدید اصحاب رسانه از نوزادان این مرکز، تراژدی فقر در نگاه‌های معصومانه‌ای موج ‌زد تا هر فکر و نگاه مثبت و خدا اندیشی را به تکاپو اندازد و یادآور آن شود که مراکز خیریه‌ چشم انتظار حمایت‌های مردمی هستند. حمایت‌هایی که از جنس مردم و با چاشنی محبت باشد تا سختی‌های روزگار را به شیرینی دلنشینی تبدیل نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار