در حاشیه اظهارات مقامات قضایی استان بررسی شد
با وجود انتشار آمار و اطلاعات از سوی دستگاههای اجرایی درباره جلوگیری از زمین خواری، مسئولان قضایی استان اخبار نگران‌کننده‌ای از زمین‌خواری در استان مطرح می‌کنند.
کد خبر: ۷۰۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 12 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم‌انداز اردبیل نوشت: تعاونی‌های مسکن ادارات که سالهای اخیر آن‌ها را «زمین‌خواران نوظهور» در استان اردبیل بالاخص مرکز استان نامیدیم، با وجود هشدارها، شعارها و وعده‌های بیشمار و تکراری مسئولان نه تنها از پای ننشسته‌اند بلکه تعدادی معلوم‌الحال از آنان اقدامات متقلبانه خود را در پوشش دولتی توسعه بخشیده و همچنان درآمدهای نجومی به جیب می‌زنند.

مجید خدابخش استاندار سابق اردبیل در دوره تصدی مسئولیت خود در استان به کرات، تعاونی‌های مسکن ادارات(16 تعاونی) را عامل زمین‌خواری خواند و بدون ذکر نامی از آنان و حتی دستگاه متبوعشان، هر بار بر ضرورت برخورد قانونی با سوء‌استفاده کنندگان و چپاولگران زمین‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی تاکید کرد.

مهرماه جاری هم بهروز ندایی معاون عمرانی استاندار اردبیل، همان تعابیر به کار رفته در دوره مدیریت قبلی استان را البته با لحنی ملایم و محتاطانه بر زبان آورد و گفت: برخی شرکت‌های تعاونی ادارات، زمین‌ها را به طور غیرقانونی برای احداث مجتمع های گردشگری در مسیر اردبیل-سرعین تملک کرده‌اند که ضروری است مورد بررسی قرار بگیرد!

جالب این که دستگاههای مسئول و ذیربط در حفظ منابع طبیعی، اراضی کشاورزی و بیت‌المال در این مدت همواره با انتشار آمار و ارقام جدید مدعی اعاده اموال و زمین‌های غصب شده هستند اما با این وجود مسئولان قضایی استان اخبار نگران‌کننده‌ای از زمین‌خواری در استان مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام قاصدی در ششمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل‌، گفت: مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان باید اهتمام جدی تری نسبت به اجرای مصوبات شورای حفظ بیت المال داشته و نظارت‌های خود را بیشتر کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: از دستگاه‌های متولی گلایه داریم که چرا قبل از بروز مشکلات و تضییع حقوق بیت‌المال و تشکیل پرونده‌های قضایی، نظارت‌های دقیق و کافی انجام نمی‌دهند.

قاصدی تاکید کرد که در صورت مشاهده هر گونه کوتاهی در این زمینه باید مسؤولان دستگاه‌های مربوطه پاسخگو باشند.

ناصر عتباتی دادستان مرکز استان اردبیل هم در این جلسه، نظارت‌های درون مجموعه‌ای در برخی نهادهای عمومی استان را در حد صفر دانست و گفت: متاسفانه این مسئله موجب کشف سوء‌جریان و تشکیل پرونده‌های متعدد کیفری شده است.

او هم خواستار اهتمام همه دستگاههای اجرایی در حفظ بیت‌المال شد و افزود: همه ادارات و نهادهای اجرایی استان مکلف به نظارت دقیق در مقابله با تضییع اراضی ملی هستند و باید در مقابل هر تعاونی که با کشاورزان توافق کرده و به دنبال تغییر کاربری اراضی باشند، مقاومت کرده و توافقات آنها را ابطال کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل گفت: فردی با سندسازی و تطمیع، بهترین اراضی شهرداری اردبیل را تصرف و با تغییر کاربری، این اراضی را به اشخاص مختلف واگذار کرده که ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان منتفع شده و اکنون یک پرونده بسیار سنگین قضایی به جای گذاشته است.

در این باره بخوانید

مدیران اجرایی در جلوگیری از زمین‌خواری کوتاهی می‌کنند

ردپای تعاونی‌مسکن ادارات در زمین‌خواری اردبیل–سرعین!

رونق زمین خواری در حیران/38 ویلا به 500 ویلا رسید

وی عنوان کرد: متاسفانه با نبود نظارت کافی مسؤولان نهادهای مربوطه در منطقه توریستی و گردشگری سرعین زمینی به مساحت ۳۷۰ هکتار برای احداث معدن به فردی واگذار شده که در نوع خود بسیار تعجب‌برانگیز است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار