مردم را چه فرض کرده اید
رئیس سازمان خصوصی سازی، بدهی کلان بانکی درباره مجتمع گوشت اردبیل را انکار، دادستان بر آن اصرار و رئیس شعب بانک ملی بر آن مهر تائید می زند!
کد خبر: ۷۰۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 07 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، طاهر مولایی نیا در واکنش به ادعای پوری حسینی، سهامدار اصلی شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل که مکرراً گفته است، تا ریال آخر بدهی این شرکت به بانک ملی پرداخت و تسویه کرده است ، گفت: مجتمع گوشت اردبیل 200 میلیارد  ریال بدهی به بانک ملی دارد که هنوز اقدام به تسویه آن نکرده است.

رییس شعب بانک ملی استان اردبیل یکشنبه شب در نشست خیری با خبرنگاران افزود: بازپرداخت تسهیلات مجتمع گوشت اردبیل به تعویق افتاده و به دستور دادستان اردبیل موضوع مربوط به بازپرداخت در دست بررسی کارشناسان است.

ماجرا از اینجا آغاز شد که پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی به دنبال طرح پرونده بدهی شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل در ماههای اخیر توسط دادستان اردبیل و گزارش تحقیقی اکبر اعلمی نماینده سابق تبریز از چندوچون خرید این شرکت در سال 85  به 4 میلیارد تومان، پوری حسینی با اقرار به مالکیت خود بر این شرکت منکر هر گونه بدهی شد و اعلام داشت که تا ریال آخر را تسویه کرده است.

وی در رد این که درزمان خرید این شرکت، مسئولیت دولتی نداشته است گفت: من در دی‌ماه سال 84 از سازمان خصوصی‌سازی کنار رفتم، در بخش خصوصی دنبال کار و فعالیت خود رفتم. در آن زمان شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران مجتمع گوشت اردبیل را به‌مزایده گذاشته بود و رفتیم در این مزایده شرکت کردیم و برنده شدیم و این شرکت را خریدیم.

پوری حسینی اظهار داشت: مهرماه جاری به دفتر دادستانی اردبیل احضار شدم آقای عتباتی، دادستان محترم اردبیل در این زمینه اظهاراتی فرمودند و بنده این فرایند را برای ایشان اعلام کردم و ایشان هم بررسی‌هایی انجام دادند و پس از آن واگذاری مجتمع گوشت اردبیل را کاملاً قانونی اعلام کردند.

البته این واگذاری هیچ ربطی به سازمان خصوصی‌سازی نداشت و همه پولی را هم که برای خرید این سهام پیشنهاد داده بودیم، تا ریال آخر داده‌ایم.

"در حال حاضر سهامدار مجتمع گوشت اردبیل هم هستم" و در مجموع پس از توضیحات ارائه‌شده، آقای عتباتی گفتند که "اگر در آن زمان 4 میلیارد تومان پول برای خرید این مجتمع داده باشید، الآن حدود 100 میلیارد تومان ارزش دارد که حقتان است و نوش جانتان باشد".

پوری حسینی همچنین از مجری این برنامه تلویزیونی قدری هم دلخور شد و گفت: شما که اظهارات قبلی داستان اردبیل را منتشر می‌کنید، بهتر است اظهارات جدید ایشان را نیز انعکاس دهد؛ و جالب این که مجری برنامه هم با هوشیاری تمام گفت حرف خود شما سند است.

اما این سند برای پوری حسینی گران تمان شد و عتباتی، دادستان اردبیل در گفتگو با برنامه خبری20:30 که از شبکه دوم سیما پخش شد، تصریح کرد: پوری‌حسینی بابت خرید این مجتمع از بانک ملی پولی پرداخت نکرده است؛ و از نظر دستگاه قضایی بدهکار است و کسی هم به ایشان نگفته است که "نوش جانت!".

پوری‌حسینی در حال حاضر به‌عنوان یکی از بدهکاران عمده مجتمع صنعتی گوشت اردبیل تلقی می‌شود، و ما هم به‌عنوان بیت‌المال و به‌عنوان حقوق یک بانک دولتی موضوع را با جدیت دنبال کرده و در حال پیگیری آن هستیم.

افرادی هم که می‌گویند و اعلام کرده‌اند (از قول دادستان اردبیل) که "مجتمع گوشتی اردبیل حقتان است و نوش جانتان باشد" و امثال این، اینها بحث‌های کذبی هستند.

بر این اساس سازمان خصوصی‌سازی (شنبه 15 دیماه) با درج مطلبی در سایت خود به نقل از پوری حسینی اعلام کرده است: در مصاحبه مورخ دوم دیماه جاری جناب آقای مهندس پوری حسینی، ریاست محترم کل سازمان خصوصی‌سازی در برنامه متن و حاشیه شبکه سوم سیما، در مقابل سوال مجری برنامه توضیحاتی در خصوص مجتمع گوشت اردبیل آورده شد و در آن از عبارت "نوش جانتان" استفاده شد، که بدین وسیله تصریح می‌نماید این عبارت توسط دادستان محترم اردبیل، جناب آقای عتباتی گفته نشده و تعبیر از رئیس کل این سازمان بوده است.

باید منتظر ماند و دید سرانجام کار رئیس سازمان خصوصی سازی و واگذاری های سئوال برانگیز این سازمان بخصوص کشت و صنعت مغان و منجمله بدهکاری رئیس سازمان در خصوص مجتمع گوشت اردبیل به کجا خواهد انجامید.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
بره رو دادن دست گرگ.سر درد گرفتم چه بر سر این مملکت امده خدایا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار