از سوی سازمان خصوصی سازی اعلام شد
رئیس سازمان خصوصی‌سازی ضمن اعلام استعفای خود از ریاست این سازمان گفت: بنده با افتخار رئیس هیات مدیره مجتمع صنعتی گوشت اردبیل هستم.
کد خبر: ۶۹۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 03 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی در گفتگو با رادیو سراسری در مورد اظهارات علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس در مورد این که پیش شرط رای اعتماد نمایندگان به فرهاد دژپسند به عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی در صحن مجلس تغییر رئیس سازمان خصوصی سازی بوده است، گفت: این که نمایندگان مجلس در رای اعتماد به وزیر اقتصاد تعهدی از وزیر گرفته اند یا خیر اطلاعی ندارم؛ اما تا به امروز آقای دژپسند قبول نکرده‌اند تا بنده در سازمان خصوصی سازی نباشم.

رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص خریداری مجتمع گوشت اردبیل هم اظهار داشت: این شرکت از شرکتهای زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری بانک ملی بوده و ارتباطی با سازمان خصوصی سازی نداشته و سال 84 توسط شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی یک نوبت مزایده برای این شرکت برگزار شد و هیچ کس در آن شرکت نکرده بود. نوبت دوم هم که اسفند ماه سال 84 بود در آن زمان بنده در سازمان خصوصی سازی نبودم. بنابراین در این مزایده شرکت کردیم و برنده شدیم.

پوری حسینی افزود: فروش این شرکت به صورت مزایده بوده و شرایط یکسان برای همه مهیا بوده است و هر کسی دیگری هم می‌توانست در آن حضور داشته باشد. ضمن این که ثمن این معامله را نیز تا به آخر پرداخت کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: شرکت مجتمع گوشت اردبیل تا به امروز یک ریال بدهی به کارگران خود ندارد، یک ریال بدهی مالیاتی ندارد، یک ریال بدهی به تامین اجتماعی ندارد و همه کارگران این شرکت تا به امروز حقوق خود را گرفته‌اند.

پوری حسینی گفت: افتخار می‌کنم بگویم رئیس هیات مدیره این شرکت بوده‌ام. افتخار می‌کنم که بگویم مدیرعامل این شرکت بوده‌ام.

رئیس سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: در تجمعاتی که انجام می شود، می گویند که بنده از سازمان خصوصی سازی استعفا بدهم. والله بنده استعفا داده ام، به صورت کتبی هم این کار را کرده ام.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: این که کسی به قانون خصوصی سازی معترض باشد، اشکالی ندارد، اما بنده قانون اصل 44 را با جدیت، سلامت و دقت اجرا کرده‌ام و ذره‌ای هم تخلف در زندگی بنده نیست.

به گزارش تابناک اردبیل، جمعی از دانشجویان، کارگران و طلاب صبح چهارشنبه 12 دیماه مقابل سازمان خصوصی سازی در حمایت از کارگران هفت تپه، فولاد ملی، هپکو، آذرآب و ماشین سازی تبریز تجمع کردند و از دستگاه قضایی خواستند واگذاری‌‌ شرکت‌ها را بررسی و پوری حسینی را ممنوع الخروج کنند.

تجمع‌کنندگان در همبستگی با کارگران هفت‌تپه، فولاد ملی، هپکو، آذر آب، ماشین‌سازی تبریز، کشت و صنعت دشت‌مغان و… امروز مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند؛ اعتراض مردم به خصوصی‌سازی و همبستگی با کارگران و نحوه خصوصی‌سازی است و خواستار توقف واگذاری‌ها شدند.

حاضرین در این تجمع که به همت اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی و با عنوان «خصوصی سازی افسار گسیخته را متوقف کنید» برگزار شد نسبت به روند غیر شفاف خصوصی‌سازی‌ در کشور هم اعتراض کردند.

دانشجویان، طلاب و کارگران شرکت‌کننده در این تجمع دست‌نوشته‌هایی را به‌همراه داشتند که روی آنها شعارهایی همچون «خصوصی‌سازی رانتی عامل بیکاری»، «خصوصی‌سازی غیرشفاف را متوقف کنید» نوشته شده است. تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهایی از مسئولان خواستار توقف خصوصی‌سازی افسارگسیخته و استعفای رئیس سازمان خصوصی‌سازی شدند. همچنین از دستگاه قضایی خواستند رئیس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
اقای بیگی چون واگذاری مسله دارماشین سازی اتفاق افتاد،دست به افشاگری درموردپوری حسینی زدوگرنه اوناهمشهریشونوبخاطرمسائل اردبیل توبیخ ومتذکرنمیشند.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
کسی که مسول خصوصی سازی بود خودش خریدار هم باشه ببین چی میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار