رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی:
رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی گفت: احتمال خرید صوری سهام مجتمع گوشت اردبیل به نام برخی اشخاص و سپس واگذاری دوباره آن به مالکان جدید وجود دارد.
کد خبر: ۶۹۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 02 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی که پس از میر علی اشرف عبداله پوری حسینی به عنوان چهارمین سکاندار این سازمان انتخاب شده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل در دوره مدیریتی وی رخ نداده است، عنوان کرد: آگهی عرضه سهام این شرکت در مهرماه ۸۴ در حالی منتشر شده که من در سازمان خصوصی‌سازی حضور نداشتم.

وی افزود: اقدام‌های صورت گرفته برای نقل و انتقال سهام مجتمع گوشت اردبیل در همان دوره زمانی صورت گرفته و این احتمال وجود دارد که در آن دوره خریدار صوری اقدام به تملک این سهام کرده و سپس با توجه به مبایعه‌نامه موجود به مالکان جدیدی که اسامی آنها در هیأت مدیره شرکت‌های مالک مجتمع صنعتی گوشت اردبیل به میان آمده، منتقل شده است.

عضو جامعه حسابداران رسمی با بیان اینکه پشت پرده واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل حرف و حدیث‌هایی مطرح است، عنوان کرد:« اقدام‌های لازم برای واگذاری مجتمع صنعتی گوشت اردبیل در همان دوره حضور پوری حسینی در سازمان خصوصی‌سازی در مهر ماه 84 صورت گرفته و این در حالی است که من در سال 1384 در این سازمان حضور نداشته‌ام.»

به گزارش فارس؛ تا قبل از واگذاری «مجتمع صنعتی گوشت اردبیل» به بخش خصوصی، طبق آخرین تغییرات صورت گرفته؛ تعداد ۲,۲۳۹,۹۹۸ سهم، معادل «91.4 درصد» از کل سهام شرکت مجتمع صنعتی گوشت اردبیل متعلق به « شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ایران» و «شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس» و 5.8 درصد آن نیز مربوط به «شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان» بوده است.

در مهرماه سال 84 ،شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار به وکالت از طرف شرکت‌های «سرمایه گذاری بانک ملی ایران» و «شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس» اعلام کردکه این شرکت را با قیمت پایه نقدی سهام به مبلغ 22,399,980,000 (هر سهم 10,000 ریال)در ازای دریافت حداقل ۳۰ درصد ازکل مبلغ مورد معامله به صورت نقد همزمان با انجام معامله و ۷۰درصد باقیمانده در ۱۲ قسط مساوی با فواصل سه ماهه با سود تضمین شده سالانه ۱۶ درصد که به موجب ۱۲ فقره چک بانضمام ضمانتنامه بدون قید و شرط بانکی معادل کل مبلغ اقساطی بعلاوه سود متعلقه واگذار می‌کند. به این ترتیب خریدار باید حداکثر ظرف 3 سال کل وجه مورد معامله را تسویه می‌کرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

«خودمانی سازی شده‌های »انکار شده

با استناد به بند 3-8 ص 12 گزارش حسابرسی بهمند منتهی به سال 89 از شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس؛ در اوایل اسفند سال 1384(حدود 4 ماه پس از انتشار آ گهی فوق)، بجز 8.5 درصد مربوط به «شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان»، بقیه سهام«مجتمع صنعتی گوشت اردبیل» به شرکت«فراوران دشت سبز سبلان» واگذار شده است.

به موجب گزارش فوق دستکم تعداد 922,353 سهم از سهام شرکت «مجتمع صنعتی گوشت اردبیل» در اوایل اسفند سال 1384 بصورت اقساطی به شرکت «فراوران دشت سبز سبلان» واگذار شده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
پوری حسینی ازچه شغلی میتونست اینهمه ثروت100میلیاردی بدست بیاره؟؟!!
واگذاری های دیگرایشان هم شائبه دارهست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار