روستای زیبای کزاج از توابع فیروزآباد خلخال از مراکز جذب توریست استان اردبیل است
کد خبر: ۶۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 14 July 2015
به گزارش سبلانه ، روستای زیبا و منحصر بفرد" کزاج" با هدف گردشگری در 15 کیلومتری شمال‌غربی هشجین واقع است؛ بافت سنتی، معماری خاص اماکن مسکونی، قرار گرفتن در کوهپایه، بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اون درست از بین باغات روستا، قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع دستی موجب شده  که مسئولین برای توسعه گردشگری و معرفی آن اقدامات مفیدی را انجام دهند تا با محقق شدن این امر روستای کزج به یکی از جاذبه های توریستی استان تبدیل شود.

روستای سرسبز کزج 320 خانوار و 1500 نفر جمعیت دارد مردم کزج به سخت کوشی و تلاش و کار شهرت دارند باغداری و دامداری و کشاورزی شغل عمده اهالی این دیار است.

انگور، گردو، سیب و گلابی، گیلاس، آلبالو و توت (مخصوصا توت خشک) از محصولات درختی کزج هست؛ جاجیم بافی، پلاس بافی، جوراب، کلاه و دستکش، طناب و سبدبافی از صنایع دستی این روستا بوده و از قدیم الایام رواج دارد.

روستای گردشگری کزج شهرستان خلخال، باشکوه، پنهان در دل کوه، در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده منطقه خلخال در دامنه تند کوهی به نام "بلدداشی" و در ساحل شرقی رودخانه قزل اوزن روستایی به نام " کزج " واقع شده است. نام روستای زیبا و گردشگری " کزج " برگرفته از کلمه " کزه" یعنی چوبدستی (دگنگ یا ال‌آغاجی) است.




























انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
"روستای زیبای کزاج از توابع فیروزآباد خلخال از مراکز جذب توریست استان اردبیل است": این جمله اشتباه است و روستای کزج از توابع بخش خورش رستم خلخال می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار