مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: 12 شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی استان اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۶۰۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 15 May 2018

هاشم مظفری افزود: سه مورد از این سرمایه گذاری ها با ارزش بیش از 1.8 میلیون دلار به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی وزارت امور اقتصادی و دارایی رسیده و بقیه نیز در مرحله بررسی است .

وی اظهار کرد: این سرمایه‌گذاران خارجی که با سرمایه اولیه ثبت شده از کشور روسیه 500 هزار دلار، چین با 650 هزار دلار و فرانسه با 650 هزار دلار وارد استان شدند می‌توانند علاوه بر ایجاد رونق در بخش تولید به افزایش اشتغال در استان نیز کمک کنند.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی در جهت شناساندن قابلیت های سرمایه‌گذاری اردبیل امید می‌رود در سال‌های آتی حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: استان اردبیل دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف است که برای استفاده از این قابلیت‌ها از نیروهای جوان و کاری مستعد استفاده می‌شود.

مظفری گفت: استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری، خدماتی، کشاورزی و صنعتی دارای اهمیت بیشتری است و امید است با استفاده از این قابلیت‌ها بخش اقتصادی استان را با توسعه روز افزون روبرو شود.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان افزود: به لحاظ معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان باید استفاده از منابع اطلاعاتی لازم و امکان‌سنجی‌ها مبنای کار قرار گیرد تا بتوان شاهد حضور سرمایه گذاران در اردبیل شد.

در سال‌های اخیر مراودات اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشورهای آذربایجان ،روسیه و ترکیه در اردبیل افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار