تا بدین لحظه تلفات جانی از زلزله اردبیل گزارش نشده و تنها ترک‌خوردگی دیوار برخی از روستاهای پارس‌آباد اعلام شده است.
کد خبر: ۵۲۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ 16 November 2017

زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در شهر بدره کشور آذربایجان مناطق مرزی استان اردبیل را لرزاند.

این زلزله ساعت ۲۳:۱۷ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در بدره آذربایجان رخ داد.

نزدیک ترین شهر های ایران به مرکز زلزله سه شهر استان اردبیل، اصلاندوز در ۹۸کیلومتری، پارس آباد در ۹۸ کیلومتری و تازه کند در ۱۱۰ کیلومتری هستند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: تا بدین لحظه تلفات جانی از زلزله اردبیل گزارش نشده و تنها ترک‌خوردگی دیوار برخی از روستاهای پارس‌آباد اعلام شده است.

مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو فارس، با اشاره به زلزله ۵٫۴ ریشتری در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: این زمین لرزه در شهرهای مرزی استان اردبیل به مانند اصلاندوز، پارس‌آباد و تازه‌کند با شدت بیشتری احساس شد.

وی با اشاره به احساس شدن این زمین لرزه در اکثر شهرهای استان اردبیل، افزود: تا این لحظه گزارشی از خسارت‌های احتمالی زمین لرزه در شهرهای استان اردبیل اعلام نشده و تنها در شهرهای شمالی استان ترک خوردن دیوار ساختمان‌های قدیمی گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل تصریح کرد: گزارش دقیق میزان خسارت در روستاها در دست بررسی بوده و تا کنون اطلاعات دقیقی در دست نیست.

اکبر صمدی در این خصوص کانون زمین لرزه را شهر بردا در جمهوری آذربایجان عنوان کرد و افزود: این زمین لرزه نسبتا شدید بخش هایی از شهرستان پارس آباد را لرزاند.

وی در باره خسارت احتمالی این زمین لرزه ادامه داد: هنوز گزارش دقیقی از خسارت احتمالی نداریم اما بررسی از همان دقایق اول وقوع زلزله آغاز شده است.

فرماندار پارس آباد با اشاره به آماده باش کامل نیروهای امدادی و درمانی تاکید کرد که برای بررسی خسارت های احتمالی تیم های امداد و نجات به برخی روستاها اعزام شده است.

وی تصرح کرد: این تیم ها در قالب نیروهای نظامی و انتظامی، هلال احمر و اورژانس به روستاهای شهرستان پارس آباد اعزام شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار