در طول هفته دولت طبق برنامه باید تمامی دولت مردان با بهره گیری از وسایل ارتباطی و اجتماعات مردمی عملکرد خود را در تمامی زمینه ها به اطلاع مردم برسانند
کد خبر: ۴۸۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 25 August 2017


به گزارش خبر نگارتابناک استان آذر بایجان غربی از خوی؛حجت الاسلام شکوری در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته  بعدازتوصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: روز 8 شهریور بهترین زمینه جهت ارزیابی عملکرد دولت است شهادت شهیدان رجایی و باهنر این زمینه را فراهم کرده است در طول هفته دولت طبق برنامه باید تمامی دولت مردان با بهره گیری از وسایل ارتباطی و اجتماعات مردمی عملکرد خود را در تمامی زمینه ها به اطلاع مردم برسانند.

وی ادامه داد:تولید و اشتغال،اقتصاد مقاومتی ،برنامه ششم توسعه،عمل به مطالبات رهبری ،حمایت از مقاومت اسلامی،تورم و رکود حاکم بر کشور،مقابله با تهدیدات استکبار و توسعه و گسترش فرهنگ اسلامی از جمله موضوعاتی هستند که دولت مردان باید در این موضوعات عملکرد خودشان را به مردم اطلاع رسانی کنند.


خطیب جمعه همچنین با اشاره به روز کارمند به همه کارمندان اظهار داشت: در روایات اهل بیت(ع) توصیه های متعددی به کارمندان در نظام اسلامی ارائه شده است از قبیل داشتن وجدان لازم کاری،شناخت لازم از کار محوله،حق مداری و عدم ترس از ملامت گران،تلاش در جهت حل مشکلات مردم،خوشرویی و خوش برخوردی با مردم ،نظم و تعهد در انجام وظایف و وفاکردن به عهد و تعهدات خویش ازجمله توصیه های متعددی به کارمندان درنظام اسلامی است.

وی ادامه داد : انتظار از کارمندان در دولت جمهوری اسلامی این است که به ملت ایثارگر و شهیدپرور ایران خدمت بکنند و اخلاق اسلامی را در برخورد با آنان و وجدان کاری را رعایت بکنند.

حجت الاسلام شکوری در بخشی از خطبه هابااشاره به  گستاخی بعضی از افراد در برابر گناه گفت: اگر امروز مشاهده می کنیم تعدادی در برابر گناهان و آلودگی ها گستاخی می کنند در اثر نفوذ فرهنگ منحط غربیست که از طریق ماهواره ها ،فضاهای مجازی و سایر وسایل ارتباطی تحت عنوان تهاجم فرهنگی در میان مسلمانان به کشورهای اسلامی نفوذ پیدا کرده است.

نگذاریم جنایات منافقان به فراموشی سپرده شود


خطیب جمعه در بخشی از خطبه دوم با اشاره به 8 شهریور روز مبارزه با تروریسم اظهار داشت: 8 شهریور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است که این دو بزرگوار نمونه ای از 17 هزار شهید بی گناه هستند که توسط منافقان کوردل به شهادت رسیده اند در میان 17 هزار شهید تقریباً از تمامی اقشار ملت ایران وجود دارد .

وی افزود: این منافقان وابسته به استکبار پس از فراری شدن از ایران به دامن صدام دشمن ایران پناه بردند در طول 8 سال دفاع مقدس از طریق جاسوسی و لو دادن عملیات ها و گزارشات کذب به مراکز استکباری و شکنجه اسیران در عراق جنایات خود را به اوج رساندند.

خطیب در همین راستا ادامه داد:اکنون نیز این منافقان  در دامن کشورهای استکباری نشسته هر از چندی در لندن ،پاریس ،واشنگتن نشست هایی برگزار می کنند که در این نشست ها برخی از اعضای کنگره آمریکا یا اعضای مجلس فرانسه یا اعضای مجلس عوام انگلستان برای همراهی با آنان در ترور شهروندان ایرانی شرکت می کنند لذا نگذاریم جنایات منافقان به فراموشی سپرده شود.


خطیب اظهارداشت  : بسی جای تأسف است که هنوز کفن 17 هزار شهید خشک نشده عده ای تلاش می کنند منافقان کوردل را تطهیر کنند.


غفلت از آموزه های دینی از جمله عوامل طلاق است


وی  در بخشی از خطبه هابا اشاره به زمینه ها و علل طلاق اظهار داشت: امروزه پدیده شوم طلاق علل و عوامل متعددی دارد از آن جمله است غفلت و بی توجهی به دستورات و آموزه های دینی چون نوع ازدواج ها به صورت احساسی و ارتباطات نامشروع صورت می پذیرد .

حجت الاسلام شکوری  در ادامه افزود:و درنهایت به دلیل نبودن پایه و اساس دینی این وصلت به نتیجه نمی رسد از جمله عوامل ازدواج در میان برخی از جوانان زیبایی ظاهری است در صورتی که دین اسلام ازدواج صرفاً به خاطر زیبایی را مورد نکوهش قرار داده است .

خطیب ادامه داد:رسولخدا(ص) می فرماید: با زنان به خاطر زیباییشان ازدواج نکنید زیرا ای بسا زیبایی آنها موجب تباهی و هلاکتشان شود.

و در حدیث دیگر می فرماید هر که با زنی بخاطر زیباییش ازدواج کند دلخواه خود را در او نخواهد دید و باز می فرماید نباید حسن صورت زن را بر حسن دینداری او برگزید

خبرنگار:ف.فرخ زاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار