رئیس دادگستری استان در راستای پیگیری سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل منابع طبیعی، صمت و محیط زیست استان برگزار می‌شد به مفاد سند تحول قضایی و تاکیدات اخیر ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه ویدئو کنفرانسی اشاره و گفت یکی از مواردی که دستگاه قضایی آن را پیگیری میکند توجه به حقوق عامه و حقوق دولتی است
کد خبر: ۱۱۶۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱ 22 April 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ناصر عتباتی رئیس دادگستری استان در راستای پیگیری سیاست‌های ابلاغی و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه‌ای که با حضور مدیران کل منابع طبیعی، صمت و محیط زیست استان برگزار می‌شد به مفاد سند تحول قضایی و تاکیدات اخیر ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه ویدئو کنفرانسی اشاره و گفت یکی از مواردی که دستگاه قضایی آن را پیگیری میکند توجه به حقوق عامه و حقوق دولتی است. 
مانند حقوق دولتی معادن یا صنایع دارای آلایندگی که تحت عنوان عوارض سبز پرداخت می‌گردد و می‌باید حقوق دولتی مقرر قانونی به استان تخصیص و هزینه شود. 
عتباتی همچنین به مالیاتی که از استان پرداخت میشود و حجم بزرگی از درآمد دولت است اشاره و گفت وفق قانون بایدبخشی از این درآمد‌ها حقوق دولتی مالیات‌ها هم به استان برگردد تا کمکی به مناطق محروم و نیازمند یهای استان در مسائل مختلف صورت گیرد. 
 عتباتی با اشاره به فعالیت کارخانجات و معادن خاص نظیر معادن طلای زرشوران و آثار آن بر منطقه از مدیران حاضر در جلسه خواست میزان درآمد‌های ملی استان را از صنایع معادنی، منابع طبیعی صنایع آلاینده و ... استخراج و میزان برگشت حقوق دولتی را هم استخراج نمایند تا برای برگشت کامل آن به استان اقدامات قضایی و پیگیری‌های قانونی لازم معمول گردد 
و در ادامه مدیران حاضر هم به بیان مطالبات فراخور موضوع جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار