معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۴۷۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 16 August 2017
به گزارش تابناک : علیرضا دباغ عبداللهی روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: این طرح در راستای عمل به بند 2 سیاست های اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند 5 سیاست های اقتصاد مقاومتی و با رویکرد ایجاد بسترهای لازم بر اشتغال مولد و پایدار اجرا می شود.
او افزود: این طرح با تاکید بر استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های ارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، او اظهار کرد: کارآموز در محیط کار واقعی با شیوه های بازاریابی و نیاز های بازار همزمان با آموزش آشنا می شود و اهداف این طرح شامل آشنایی با محیط کسب و کار ، تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی ، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی بویژه در صنایع دستی ، تقویت بنگاه های فعال برای شناسایی و جذب نیروی ار مستعد و توانمند ، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای فاقد مهارت و همچنین استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی است.
وی همچنین با اشاره به بیمه مسوولیت مدنی مهارت آموزان در دوره آموزشی ، تشریح کرد: طی برگزاری طرح مهارت آموزی در محیط ار واقعی برای قبول شدگان از آزمون پایان دوره، گواهینامه و برای مربیان و مهارت آموزان کارت شناسایی صادر خواهد شد. 
او افزود: علاقمندان در استان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط حضور در این طرح می توانند به سایت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مراجعه کنند.
 
 
منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار