مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه توسعه هواشناسی کشاورزی و گردشگری در اردبیل امری ضروری است، گفت: استان اردبیل در دو محور کشاورزی و گردشگری رویکرد توسعه‌ای خود را ترسیم کرده که در این دو حوزه باید هواشناسی حوزه کشاورزی و گردشگری در این استان تقویت شود.
کد خبر: ۴۶۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 26 July 2017
به گزارش تابناک : نصری در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: بخشی از تجهیزات و سایت رادار هواشناسی در سطح کشور فرسوده و از رده خارج شده است که با رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش بر این است تا با تامین اعتبار ضروری و با فوریت بتوانیم بخشی از این ضعف و نقص را برطرف کنیم. 
مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سرعت پیش‌بینی هواشناسی در سطح دنیا ارتقا یافته به طوری که در هر سه دقیقه برای یک کیلومتر یک پیش‌بینی با ۹۰ درصد صحت انجام می‌شود، گفت: ما همچنان از این سرعت پیشرفت در سطح دنیا عقب هستیم چرا که به اندازه کافی زیرساخت‌های هواشناسی در کشورمان فراهم نشده و باید تمام دولتمردان توجه جدی به حوزه هواشناسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه ویژه دولتمردان و سازمان برنامه و بودجه تا حدی این ضعف و کاستی برطرف شده است، گفت: در استان اردبیل با توجه به اینکه در حوزه کشاورزی و گردشگری محور و اساس توسعه طراحی شده است ضرورت دارد هدف‌گذاری‌ها به سمت توسعه هواشناسی کشاورزی و گردشگری باشد تا امکان ارائه اطلاعات دقیق هواشناسی در این حوزه فراهم آید. 
نصری با بیان اینکه در استان اردبیل انتظار می‌رود مسئولان در کار گروه‌های تخصصی و شورای برنامه‌ریزی حمایت جدی و واقعی را از حوزه هواشناسی داشته باشند، افزود: ضرورت دارد در کنار توجه به حوزه آب و محیط زیست، هواشناسی نیز به عنوان یک امر واجب و ضرورت تام مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد. 
مشاور رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با دفاع همه‌جانبه از وضعیت حوزه هواشناسی سعی بر این است تا اعتبار لازم و نقدی برای خرید تجهیزات و امکانات از خارج از کشور تامین شود، افزود: باید سامانه‌های تخصصی هواشناسی همچون تهک در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری  حتی صنعت راه‌اندازی شود تا بتوانیم بخشی از پیش‌بینی‌های دقیقی را در کشور شاهد باشیم. 
وی وظیفه ذاتی هواشناسی را پیش‌بینی اعلام کرد و گفت: ما در این پیش‌بینی باید به سمت خرید تجهیزات و سنجش دقیق و هشدارهای سریع باشیم که در این زمینه انتظار می‌رود همه ساله اعتبارات در این حوزه ارتقا یافته و امکان یک توسعه همه جانبه فراهم آید.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار