مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: برای تسهیل در رسیدگی به امور قضایی و ارائه مشاوره‌های لازم حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت در تمامی شهرستان‌های استان اردبیل میز خدمت حقوقی راه‌اندازی شده و خدمات حقوقی رایگان به این افراد ارائه می‌شود.
کد خبر: ۴۶۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳ 18 July 2017
به گزارش تابناک : حسین دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی فعالیت‌های حوزه حقوقی کمیته امداد در اردبیل اظهار داشت: امسال 360 مورد خدمات حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شده است چرا که بسیاری از مددجویان به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی و قضایی قادر به دفاع از حقوق خود نیستند که کمیته امداد با ارائه خدمات حقوقی در راستای ارتقای سطح آگاهی و رفع مشکلات حقوقی آنان تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه 175 نفر از خانواده‌های تحت حمایت از مشاوره حقوقی بهره‌مند شده‌اند، افزود: بیشترین مشکلات حقوقی مددجویان در زمینه نفقه، ارث، مسائل حقوقی زنان مطلقه و خانواده‌های زندانیان است که توسط وکلای نیکوکار به مشکلات آنان رسیدگی می‌شود.

دشتی با اشاره به اینکه 115 وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان اردبیل همکاری دارند، بیان کرد: 23 نفر از این وکلای خیر در سال‌جاری به جمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار پیوسته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: حقوقدانان و وکلای خیر تلاش بسیاری را برای رفع مشکلات حقوقی مددجویان انجام دادند و تمامی خدمات حقوقی مورد نظر به صورت رایگان به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به همکاری همه‌جانبه کانون وکلا با کمیته امداد استان اردبیل گفت: در سایه این همکاری‌ها توانستیم خدمات قابل توجهی را به خانواده‌های تحت حمایت ارائه کنیم که این امر در بسیاری از موارد سبب احقاق حقوق مددجویان شده است.

دشتی اظهار کرد: تمامی شهرستان‌های تابعه استان دارای میز خدمت حقوقی هستند که برای تسهیل در رسیدگی به امور قضایی و ارائه مشاوره‌های لازم حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت در تمامی شهرستان‌ها میز خدمت حقوقی راه‌اندازی شده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانیم پاسخگوی مسائل و مشکلات آنان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به تهیه، تنظیم و بررسی 185 مورد اظهارنامه، دادنامه، شکوائیه و دفاعیه توسط حوزه حقوقی این نهاد برای ارائه به مراجع قضایی در سال‌ 96 افزود: کمیته امداد به منظور صیانت از خانواده‌های تحت حمایت ارائه خدمات مشاوره و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی را در دستور کار خود قرار داده است تا از این طریق بتواند بخشی از مشکلات مددجویان را مرتفع سازد.

وی بیان کرد: درصدد هستیم مسیر توانمندسازی و خوداتکایی خانواده‌های بی‌بضاعت را هموار سازیم که یکی از راه‌کارهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌هایی که دارای مشکلات حقوقی هستند ارائه خدمات حقوقی و قضایی است تا با احقاق حقوق، آنان بتوانند به سمت خودکفایی و استقلال اقتصادی حرکت کنند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار