کد خبر: ۴۳۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 28 May 2017

معاون آموزش و پرورس استان اردبیل گفت: با استقرار پایه یازدهم از سال تحصیلی جدید، دوره پیش دانشگاهی در سال آینده حذف خواهد شد و ما به صورت کامل شاهد استقرار پایه اول تا دوازدهم در مدارس استان اردبیل خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از 16 هزار و 40 نفر از دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی در فرآیند هدایت تحصیلی مشارکت دارند.

علی ورودی در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اتمام برنامه‌های آموزشی سال تحصیلی با برگزاری امتحانات خردادماه اظهار کرد: دو اولویت اصلی برای آموزش و پرورش با هدف شروع سال تحصیلی جدید مد نظر است که هدایت تحصیلی و استقرار پایه یازدهم در سال تحصیلی جدید از اهم آنهاست.

وی تصریح کرد: با استقرار پایه یازدهم از سال تحصیلی جدید، دوره پیش دانشگاهی در سال آینده حذف خواهد شد و ما به صورت کامل شاهد استقرار پایه اول تا دوازدهم در مدارس استان اردبیل خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بیش از 16 هزار و 40 دانش‌آموز پایه نهم در سال تحصیلی جاری در 19 منطقه و ناحیه آموزش و پرورش در فرآیند هدایت تحصیلی حضور دارند، گفت: امسال سعی شده تا با جایگزینی کلمه انتخاب آزادانه و آگاهانه سعی کنیم تا دانش‌آموزان در فرآیند انتخاب رشته خود بتوانند به طور مناسب و مطلوب با همراهی اولیای خانواده و معلمان مشارکت کنند.

ورودی سه عامل انتخاب رشته را استعداد و علاقه، نیاز بازار کار و عملکرد دانش‌آموزان با حمایت و همراهی معلمان، مدیران و مشاوران اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه عمده دانش‌آموزان در انتخاب رشته اطلاعات کافی را ندارند، ما در سال تحصیلی جاری سعی کردیم تا با نشست‌ها و برگزاری جلسات متعدد و فعال کردن ستاد نظارت بر فرآیند هدایت تحصیلی، حرکتی را انجام دهیم تا دانش‌آموزان به صورت منطقی همراه با آزادی و آگاهی کامل انتخاب رشته را انجام دهند.

وی با قدردانی از همراهی تمامی رسانه‌ها در امر اطلاع‌رسانی در باب هدایت تحصیلی و انتخاب رشته برای دانش‌آموزان پایه نهم بیان کرد: ما سعی کردیم تست‌های استعدادیابی و رغبت‌سنجی را برای تمامی دانش‌آموزان پایه نهم در قالب پرونده الکترونیکی آنها انجام داده و در ثبت 65 امتیاز آزمون‌های یاد شده با همکاری مشاوران اقدامات اولیه را در این حوزه انجام دهیم.

ورودی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با پایان امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم از 20 خردادماه، 35 درصد نمرات در قالب سوابق تحصیلی و آزمون‌های پایانی دانش‌آموزان ثبت شده و سعی می‌شود متناسب با توانمندی دانش‌آموزان کارنامه‌های انتخاب رشته با جنبه توصیه‌ای و اولویت ثبت‌نام ارائه شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد داوطلبان کنکور در رشته تجربی شرکت کرده ولی همچنان ظرفیت قبولی در رشته‌های علوم تجربی بسیار محدود است، ادامه داد: ما در همه 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش تا جایی که معلم متخصص در رشته‌های فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی داشته باشیم، نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان در رشته تجربی اقدام می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته بالاتر از میانگین کشوری ما شاهد هدایت دانش‌آموزان به گروه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بودیم، اظهار کرد: ما با 35 درصد هدایت دانش‌آموزان به شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بالاتر از میانگین کشوری در جایگاه دوازدهم قرار گرفتیم.

ورودی تصریح کرد: با کمک همه دست‌اندرکاران در این حوزه موفق شدیم 1.5 درصد داوطلبان رشته تجربی را کاهش دهیم که امسال نیز با استانداردسازی و تجهیز هنرستان‌ها سعی داریم دانش‌آموزان بیشتری را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق دهیم.

وی از هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومانی در تجهیز و نوسازی هنرستان‌های استان خبر داد و گفت: ما از مدیران عامل مخابرات، زیرساخت ارتباطات، جهاد کشاورزی، برق و راه و شهرسازی که رشته‌های مرتبط در هنرستان‌ها را دارند، انتظار داریم با تأمین اعتبار مناسب هر سال نسبت به تجهیز امکانات هنرستان‌ها اقدام کنند تا کارآمدترین نیروها برای آنها در این هنرستان‌ها تربیت و تحویل داده شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار