کد خبر: ۴۳۱۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ 28 May 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج قهرمان فراموش ‌نشدنی کشتی فرنگی کشور که سالیان سال در میادین بین‌المللی برای کشتی اردبیل و ایران افتخارآفرینی کرد برای همیشه در تاریخ کشتی ماندگار شده است.

 

احد پازاج یادگار آن نسل باغیرتی است که سال‌ها در کشتی ایران آقایی کردند، روزگاری کشتی‌های پازاج در ایران طوفان به پا می‌کرد، قهرمانی که هم دوره‌هایش از تسلط او به فنون بکر کشتی فرنگی و فنی بودنش سخن می‌گفتند و درعین‌حال خصایل اخلاقی پسندیده و تواضع مثال‌زدنی‌اش از او یک چهره‌ای ممتاز و ماندگار ساخته بود.

نابغه کشتی ایران با حضور 12 ساله خود در کشتی فرنگی ایران، در دهه 60 و 70 در سه المپیک کشتی گرفته است، 1988، 1992و 1996 ؛ این کشتی‌گیر غیور ایرانی در المپیک 1992 بعد از کسب اولین پیروزی خود به دلیل هم‌گروهی با رژیم اشغال‌گر قدس  برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل حریف خود قرار نگرفته و از گردونه مسابقات حذف می‌شود.

 

پازاج در المپیک 1996 نیز تنها نماینده کشتی فرنگی ایران بود، افتخارآفرینی‌های احد پازاج در هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور،  توانست تیم ملی کشتی فرنگی ایران را در مسابقات جهانی 2014 ازبکستان  به عنوان قهرمانی برساند، در حالی که پیش از آغاز مسابقات رسیدن به این عنوان امری غیرقابل تصور به نظر می‌رسید.

احد پازاج با کوله‌باری از افتخار و قهرمانی مدتی است در کنار مربی خوش نام اردبیلی،  یعثوب جوان صالح، بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای کشتی گیران خردسال و نونهال اردبیلی به آموزش فنون کشتی فرنگی می‌پردازد تا نسل‌های آینده کشتی فرنگی استان بار دیگر بتوانند نام کشتی اردبیل را در میادین مختلف کشوری و بین‌المللی بر سر زبان‌ها بیاورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار