مسؤول کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه:
مسؤول کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: تغذیه نامناسب و عدم تحرک زنان باردار موجب افسردگی در مادران و انتقال استرس به جنین می‌شود که پس از زایمان ابتلا به بیش فعالی و اوتیسم در کودکان را افزایش می‌‌دهد.
کد خبر: ۳۶۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 14 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از فارس،نسرین نازئی امروز اظهار داشت: آموزش راهکارهای پیشگیری از افسردگی در زمان بارداری و بعد از زایمان با همکاری بیمارستان امام رضا(ع)، بیمارستان حضرت معصومه‌(س)‌، هیأت پزشکی و ورزشی استان به 70 مادر باردار و مربی از شهرستان‌های تابع استان کرمانشاه ارائه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم تحرک مادران باردار در زمان بارداری موجب بروز مشکلاتی برای جنین می‌شود، افزود: توسط اساتید، ورزش و نرمش‌های مناسب در زمان بارداری به مادران و مربیان آموزش داده می‌شود.

مسؤول کمیته آموزش هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: ورزش زنان باردار،  از افسردگی مادران در زمان بارداری و بعد از زایمان جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تغذیه نامناسب و عدم تحرک موجب افسردگی در مادران و انتقال استرس به جنین می‌شود که پس از زایمان ابتلا به بیش فعالی و اوتیسم را در کودکان افزایش می‌دهد.

نازئی تصریح کرد: مادران باردار از ماه هشتم به بعد لازم است روزانه یک‌ساعت پیاده‌روی انجام دهند که ورزش منظم در زمان بارداری به زایمان آسان منجر می‌شود و از ابتلا مادر به افسردگی پس از زایمان جلوگیری می‌کند.

وی انجام ورزش یوگا، نرمش و پیاده‌روی را برای سلامت مادر و جنین  مفید و موثر توصیف کرد و افزود: یوگا موجب سلامت مادر و جنین می‌شود و همچنین نشاط خاصی را برای مادران باردار به همراه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار