مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش دیرینه است، گفت: یک‌هزار و 900 مدرسه استان دارای نمازخانه است.
کد خبر: ۳۵۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 09 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،  سلیمان محبی صبح امروز در گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، اظهار داشت: در گذشته به روحانیان عالم گفته می‌شد، چرا که در بخش‌های مختلف مشکلات مردم را حل می‌کردند.

وی با بیان اینکه همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش دیرینه است، ادامه داد: با پیروزی انقلاب نیازها در تربیت دینی بیشتر و روشن‌تر مشخص شده است، در سال‌های نخست انقلاب روحانیانی همچون شهید باهنر و مفتح کتب درسی را می‌نوشتند و همچنین روحانیان بسیاری هم‌اکنون در آموزش و پرورش شاغل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سال 79 به‌صورت رسمی بین حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، گفت: این تفاهم‌نامه هر سال کامل شده تا اینکه سال 93 میزان وظایف مشخص شد.

وی با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین برای تربیت دینی دانش‌آموزان، اضافه کرد: روحانیان در مدارس در سه حوزه آموزش، تبلیغی و پژوهشی به‌کار گرفته می‌شوند.

محبی با اشاره به تغییر مباحث کتب دینی که در اختیار دانش‌آموزان است، افزود: در تاریخ سرنوشت دیگران برای عبرت آورده می‌شود.

به گفته این مسؤول، تمامی فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی آموزش و پرورش از جمله دیدار 2 هزار دانش‌آموز با ائمه جمعه، اعزام مبلغ به مدارس و جلسات توانمندسازی با عنوان امام منتظر، استقرار روحانیان در مدارس خاص به‌صورت ثابت، مشاوره، برگزاری کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری نماز جماعت و آموزش دینی در قالب ارتباط دیرینه آموزش و پرورش با جامعه روحانیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه یک‌هزار و 900 مدرسه استان دارای نمازخانه است، اظهار داشت: در مدارس استان 527 امام جماعت فعالیت می‌کنند که استان کرمانشاه در زمینه توسعه و ترویج نماز در مدارس جزو استان‌های برتر کشور است.

وی هدف آموزش و پرورش را برقراری پیوند بیشتر با حوزه و اجرای همکاری بیشتر براساس یک ساماندهی اساسی دانست و گفت: شبکه‌های مجازی اگر به‌صورت صحیح مدیریت نشوند، آسیب‌های اجتماعی جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارند که آگاهی‌بخشی هر چه بیشتر می‌تواند مسیر صحیح استفاده از تکنولوژی را به نسل جدید بیاموزد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار