دیدار اعضای شورای شهر مشهد با آیت‌الله علم‌الهدی اگرچه از رضایت امام جمعه مشهد نسبت به رویکرد کلی شورا حکایت داشت اما حاوی هشدارهایی بود که بخشی از آن در روزنامه شهرداری مشهد-شهرآرا- درج نشد.
کد خبر: ۲۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 01 May 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، امام جمعه مشهد روز چهارشنبه هم‌زمان با هفته شوراها در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، سخنان مهمی داشت که شهرآرا، روزنامه مردم مشهد و ارگان شهرداری این شهر بخشهایی از آن را که بیشتر جنبه تاکیدی و هشداری داشت را به هردلیل درج نکرد.

بنابراین گزارش، آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی از جمله این بخش‌های منعکس نشده در شهرآرای پنجشنبه مربوط به قسمتی از این دیدار بود که ایشان، عمل زدگی را بزرگ‌ترین آفت فعالیت‌های شهری دانست و ابراز داشت: هیچ آفتی در محیط کار بدتر از عمل زدگی نیست که در محیط کار قرار می‌گیرد و سیاست و هدف را فراموش می‌کنند؛ اگر شرایط کار به سمت درآمدزایی و تأمین منابع مالی برود از هدف اصلی و سیاست دور می‌شوید.

وی افزود: آقایان مهندس می‌خواهند یک کار کامل بسازند اما هزینه کمال مهندسی را نباید مردم بپردازند، این‌که یک مهندس چیزی بسازند که بگویند فلان مهندس آن را ساخته، نباید اتفاق بیفتد، دقت شود که در خط دو قطار شهری تجمل‌گرایی و تجمل‌پرستی نشود.

عضو خبرگان رهبری همچنین در بخشی دیگر از سخنانش که باز هم در روزنامه مردم مشهد غایب است! با یادآوری این نکته که مردم، مدیریت صحیح شهری را در قالب مدیریت شما به‌حساب دین می‌گذارند، خاطرنشان کرد: اگر در اجرای فعالیت‌های خود یک جریان موفق بودید، در همه انتخابات و گزینش‌های شما تأثیر می‌گذارد، اما اگر در مدیریت شهری بی‌توفیقی به وجود بیاید و مردم بگویند آدم‌های متدین آمدند و کاری انجام ندادند، دیگر به متدینین اعتماد نخواهند کرد.

وی تأکید کرد: در توسعه‌های فنی و فن‌آوری کشور ثابت‌شده نیروهای متدین موفق‌تر هستند، باید ثابت شود مردم متدین ما در عرصه تخصص نیز مسلط ‌تر و دقیق‌تر هستند، این باید به مردم نمایانده شود.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن ابراز رضایت از عملکرد شهرداری و شورای شهر در خصوص قطار شهری و پیشرفت این پروژه - که در شهرآرا منعکس شده است-  ابراز کرد: مردم از ادامه کار خط دو قطار شهری مأیوس شده بودند که ادامه این پروژه از سوی شورای شهر فعلی همه را امیدوار کرد؛ در مسئله قطار شهری، عبرت‌های گذشته را تکرار نکنید.

وی اضافه کرد: مردم ارائه خدمت را می‌بینند، از امروز موضوع واگن‌ها را مرتفع کنید. در گذشته این ذهنیتی در مردم ایجاد شده بود که قطار شهری برای مسؤولان به ابزاری برای سفرهای خارجی تبدیل شده است. باید در این پروژه از اسراف‌ پرهیز شود.

روزنامه شهرداری کدام بخش از گفته‌های آیت‌الله علم الهدی را نگفت؟!

این گزارش حاکیست آیت الله علم الهدی در این دیدار ضمن ابراز رضایت از رویکرد کلی شورا و مدیریت شهری فعلی که باز هم در شهرآرا پوشش یافته است، علاوه بر راهبردها به برخی نقاط مثبت شورای اسلامی شهر مشهد مانند برخورد با مرتفع‌سازی در ارتفاعات شهر، تلاش در توزیع امکانات شهری به‌طور متوازن، همدلی اعضا و وجود یک جریان یکپارچه در چشم مردم ، اشاره کرد.

غفلت شهرآرا در انعکاس کامل این نشست صمیمانه، درحالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی در فاصله‌ای کوتاه پس از جلسات به انعکاس کامل اخبار دیدارهای ایشان می‌پردازد و می‌تواند یاریگر رسانه‌ها در دروازه‌بانی شایسته صحبت‌های ایشان باشد.

همچنین از دیگر نکات قابل تامل درخصوص روزنامه پنجشنبه دهم اردیبهشت ماه شهرآرا، نوع تیتربندی این رسانه شهری و ارگان شهرداری است که تیتر اصلی خود را با عنوان «کودتای شاه !» به وقایع سیاسی مهم عربستان اختصاص داده و سخنان امام جمعه شهر و سایر مسائل مردمی در سایه و ذیل این عنوان اصلی قرار گرفته است.

روزنامه شهرداری کدام بخش از گفته‌های آیت‌الله علم الهدی را نگفت؟! 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
ما که راضی نیستیم 8 میلیارد از پول بیت المال رو میریزن تو چاه و ...
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
واقعا تیتر اصلی عربستان چه ربطی به مردم مشهد داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
مثلا روز شورا هم بود ... قبلش روز میلاد امام جواد هم بود ... در آستانه تولد امام علی هم بود ... از عربستان تیتر یک زدند ؟! واقعا که ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
امان از سیاست که به امام جمعه هم رحم نمیشود ... خوبه همش از آیت الله علم الهدی مایه میگذارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار