رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: بازارچه های مرزی استان کرمانشاه در شأن مردم این استان ونیز ایران اسلامی نیست و باید از بودجه‌های ملی برای توسعه این بازارچه‌ها استفاده شود.
کد خبر: ۱۲۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 04 November 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: بازارچه های مرزی استان کرمانشاه در شأن مردم این استان ونیز ایران اسلامی نیست و باید از بودجه‌های ملی برای توسعه این بازارچه‌ها استفاده شود.

رضا رحیمی در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمانشاه که شامگاه سه شنبه برگزار شد، اظهار داشت: تایید بحث برجام از سوی مقام معظم رهبری سرآغازی برای جهش ملی در کل اقتصاد به ویژه در حوزه صادرات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: پیش از این در انتخاب و معرفی صادرکنندگان نمونه و برتر تنها رقم مطلق صادراتی لحاظ می‌شد اما باید ارزش افزوده، جهش میزان صادرات و بدست آوردن بازارهای جدید نیز از دیگر مولفه‌های انتخاب صادرکننده برتر باشد.

رحیمی با اشاره به ارتباط موثر با تشکل‌های مختلف اقتصادی، نظام مهندسی، معدن، اصناف، بازرگانی و .. خواستار اتحاد و همدلی بیش از پبش در این حوزه شد و گفت: در این مجموعه با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه به همدلی و همزبانی به نتایج مثبتی رسیدیم.

وی اشتغال را دغدغه بسیاری از خانواده‌ها در استان کرمانشاه دانست و گفت: صادرات پیش نیاز اصلی اقتصاد است و در حقیقت موتور محرکه اقتصاد، صادرات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: به لطف خداوند ظرفیت استان کرمانشاه عدد ۳ میلیارد دلار در امر صادرات را تثبیت نمود در حالیکه در سال‌های گذشته با بحران در حوزه صادرات مواجه بودیم.

رحیمی در ادامه به رشد میزان صادرات در استان اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۸ درصد به لحاظ میزان ارزی افزایش صادرات در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتیم و در حوزه صادرات نیز  ا رشد ۱۲ درصدی مواجه شدیم.

وی توسعه زیرساخت‌ها و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه را پیش نیاز در امر صادرات دانست و گفت: باید از بودجه‌های ملی در جهت توسعه بازارچه‌ها و زیرساخت‌های مرزی استان کرمانشاه استفاده شود.

رحیمی اظهار کرد: اکنون دیگر روش‌های سنتی صادرات پاسخگو نیست و کارایی ندارد و اکنون این استان صاحب ۳ پتروشیمی صادراتی شده است و ۶۰۰ میلیون دلار از مجموع صادرات به این استان اختصاص دارد.

وی افزود: تا چه زمانی باید کالاهای حجیم و وزن دار صادر کنیم در صورتیکه کشور هندوستان در ۲ سال گذشته ۸۶ میلیارد دلار درآمد ناشی صادرات نرم افزار داشت که این رقم ۴ برابر صادرات نفتی ما است و سال گذشته کمتر از ۲۰ میلیارد دلار صادرات نفتی داشتیم.

رحیمی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ هزار فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: فضا و بستر مناسب برای این افراد وجود ندارد که بخش عمده‌ای از این مشکل به تحریم‌های ظالمانه مربوط می‌شد.

وی با بیان اینکه امسال ۳ بازار جدید به بازار صادراتی استان کرمانشاه اضافه شده، افزود: بازارچه‌های پرویزخان، سومار و خسروی در شان مردم کرمانشاه و ایران اسلامی نیست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار