دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل گفت: دولت تدبیر و امید در انجام تعهدات خود به ویژه در سفر رئیس جمهور تاکنون آنچنان که مطلوب بوده به وعده‌هایش عمل نکرده و تحقق این وعده‌ها با تاخیر و تعلل روبه‌رو بوده است.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶ 26 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد پیش از ظهر امروز در دیدار مردمی خود در اردبیل با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با اشاره عزاداری باشکوه اردبیلی‌ها در روزهای عاشورا و تاسوعا اظهار کرد: این تجمع عظیم نشان از عشق و علاقه و عمق دلدادگی مردم دارالارشاد اردبیل به مکتب و مرام حسینی است.

وی با بیان اینکه نباید کلنگ‌زنی‌ها و اجرای پروژه‌ها در مسیر جذب سرمایه‌گذاری‌ها شکل تبلیغاتی به خود گرفته و عد‌ه‌ای بخواهند از این سرمایه‌گذاری‌ها به نفع خود و در مسیر تبلیغات شخصی خودشان سوءاستفاده کنند، گفت: اگر برخی از پروژه‌های کلنگ‌زنی شده امروز به نتیجه نرسیده زمینه آن روش‌های تبلیغاتی در جذب سرمایه‌گذار و نبود پیگیری کافی و قاطع از سوی مدیران استانی بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر اجرای پروژه‌ها به نتیجه نرسد قطعا سودآوری اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را شاهد نخواهیم بود و این در بسیاری از حوزه‌ها نمود پیدا کرده است.

افضلی‌فرد تصریح کرد: به معنای واقعی امروز با مشکلات و دغدغه‌های زیادی به ویژه در حوزه بیکاری روبه‌رو هستیم که اگر واحد‌های کلنگ‌زنی شده نظیر منطقه ویژه اقتصادی نمین به انجام برسد و بسیاری از قوانین مخل حمایت از سرمایه‌گذار از بین برود زمینه بالندگی در این حوزه بیشتر فراهم خواهد آمد.

بعید است راه‌آهن اردبیل با 700 میلیارد تومان اعتبار چهار ساله تکمیل شود

وی به وعده رئیس جمهور برای تکمیل راه‌آهن اردبیل در مدت چهار سال اشاره کرد و گفت: پروژه‌ای که به 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد بعید است که در مدت چهار سال که یک سال آن نیز سپری شده به بهره‌برداری برسد.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل ادامه داد: ما به رئیس جمهور تذکر شفاهی داده‌ایم تا به وعده خود در تکمیل راه‌آهن عمل کند چرا که با اختصاص 48 میلیارد تومان اعتبار سالانه حتی در 20 سال آینده این پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداری نخواهد بود.

افضلی‌فرد به بی‌نتیجه بودن رایزنی‌ها در جذب منابع فاینانس چین و حضور شرکت ساینا در تکمیل راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و افزود: با ملغی شدن این روش قرار بود از طریق صندوق توسعه ملی منابع پروژه راه‌آهن اردبیل تامین شود که در نامه‌نگاری اخیر آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این زمینه نتیجه‌‌ای به دست نیامده است.

وی قصور و سهل‌انگاری دولت را در اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل محرز و مشهود اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید در این زمینه تعلل کرده‌اند در حالی که انتظار می‌رفت روحانی در این زمینه به وعده خود عمل می‌کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: به رغم پیگیری‌هایی که نمایندگان استان داشتند همچنان پروژه راه‌آهن اردبیل در وضعیت معلقی قرار دارد و دولت اهتمام جدی برای تکمیل این پروژه ندارد که تنها راه اجرای این پروژه تامین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی است.

افضلی‌فرد در پایان سخنان خود با انتقاد از مسئولان کشوری و استانی در عدم تحقق وعده‌های رئیس جمهور در سفر استانی به اردبیل گفت: به هیچ‌وجه چنین رویه‌ای مقبول مردم و نمایندگان آن‌ها نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
موشدولوقون بورج اولسون . پس 3/5 سال است شما چکار میکنید حاجی ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار