افتتاح های نمایشی را تمام کنید
آنچه که موجب رنجش مردم است، این که نباید سفر رئیس جمهور به استان اردبیل به افتتاح های نمایشی گره بخورد بلکه آنان خواستار گزارش شفاف آقای روحانی از وعده های سفر نخست هستند.
کد خبر: ۷۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 28 April 2019

تحریریه تابناک اردبیل- نزدیک به یک سال است که گاه و بیگاه از زبان مسئولان ارشد دولت و مقامات استانی، خبر سفر رئیس جمهور به استان اردبیل نوید داده می شود اما تاکنون این وعده محقق نشده است.

با این وجود اخیراً علی اصغر احمدی معاون اجرایی و پشتیبانی دفتر رئیس جمهور در دیدار استاندار اردبیل با وی در تهران از انجام این سفر در تابستان سال جاری خبر داده است.

آقای اکبر بهنامجو در این دیدار فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر ،کامیون سازی مشگین شهر و طرح پایاب سد خداآفرین را از جمله طرح های شاخص قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان اردبیل برشمرده است.

29 مردادماه 1393 تنها سفر استانی حسن روحانی در قامت رئیس جمهور به استان اردبیل است.

او نیمه دوم اردیبهشت ماه 1396 نیز برای تبلیغات انتخاباتی به اردبیل سفر کرد.

دستاورد سفر 1393، تصویب 76 پروژه عمدتاً کوچک و در حوزه های آموزشی ، فرهنگی ، خدماتی و شهری و روستایی با اعتبار 321 میلیارد تومان بود که به ناچار و به دلیل فقدان اطلاعات دقیق از جزئیات پروژه ها و تحقق آنها، صرفاً پروژه راه آهن، بیمارستان ترومای اردبیل،پروژه بهبود کیفی آب شرب اردبیل، خارج کردن احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده و راکد و تکمیل کارخانه پتروشیمی اردبیل به عنوان بخشی از مصوبات دولت در 5 سال گذشته را از باب قضاوت عمومی از وعده های دولت برمی شماریم.

آقای حسن روحانی در شرایطی کارخانه کامیون سازی! مشکین شهر را در سفر پیش رو افتتاح خواهد کرد که به گفته الله وردی، مجری این کارخانه برای راه اندازی آن تاکنون 350 میلیارد تومان هزینه شده است!

او مدعی است که با این سرمایه گذاری، کامیون هایی در تیپ های مختلف از جمله 2 محور و سه محور ، 2 محور کشنده ، کمپرسی و اتاق چوب باری و سه محورهای کشنده سنگین ، کمپرسی ، باری - خدماتی در این کارخانه تولید و عرضه خواهد شد.

رئیس‌جمهور همچنین قصد دارد فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر را افتتاح کند، به طوری که این کارخانه به دنبال تعطیلی موقتی و به دلیل آنچه که فقدان مواد اولیه یاد می‌شود، از ماههای گذشته با حداقل ظرفیت کار می‌کند!

لغو و تعویق مکرر سفر رئیس جمهور به استان اردبیل این گزاره را تقویت می کند که گویی این سفرها به هر قیمت ممکن، افتتاح محور است؛ بدون توجه به این مهم که امروز مطالبه مردم استان، نه افتتاح های جدید و آمار محور، بلکه گزارش شفاف آقای روحانی از مصوبات سفر استانی در 5 سال گذشته است.

استان اردبیل که در بهترین شرایط اقتصادی کشور، سهم حداقلی نیز از اعتبارات ملی و زیرساخت های صنعتی نداشته و اکنون به لطف همین سیاست ها دچار عقب ماندگی انباشته است، انتظاری ندارد که دولت در شرایط کنونی برای مردم آن توسعه و رونق خاص به ارمغان بیاورد.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1398/2/8/486677_176.jpg

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
sahand
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
فرمايش امام جمعه محترم اردبيل در ناميدن استان اردبيل به عنوان استان ناتني كاملا مشهود و به حق بوده
شجاعت
|
United States
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
عجب اشتباهی در سال 92 علی الخصوص سال 96 انجام دادیم با ااین نتخاب... که معلوم نیست اصولگراست یا اصلاح طلب... نمونه کامل انتصاب وزیر کشور اصولگرا استاندار اصولگرا در اردبیل که ایشان هم معاونین استاندار اصولگرا، فرماندار گرمی، فرماندار پارس آباد، بخشدار مرکزی مشگین و ... اشاره کرد که همه اصولگرا هستند. کاش به آقای رییسی رای می دادیم و بالتبع با قدرت بیشتر و صداقت کشور را اداره می کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
این امکان ندارد زیرا تمام این پروژهها اکثرا صوری است تا از بانکها وام کلان بگیرند .بعد هم بزنند به چاک .شما سیستم بانک را درست کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار