شهردار سمنان از برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین جشنواره نان و غذای اقوام و ملل با عنوان «تاسکا» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۹ 29 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، حسین موسوی اظهار کرد: این جشنواره ملی ذیل سلسله برنامه‌های جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان به مدت سه روز از ۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر سمنان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در راستای ترویج غذای سالم و ایرانی، ترویج محصولات و غذا‌های بومی سمنان، فراهم کردن بستر‌های لازم برای ایجاد کسب و کار‌های محلی در حوزه غذا‌های سنتی و فراموش‌شده برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان بیان کرد: نخستین جشنواره نان و غذای اقوام و ملل در سه بخش غذا‌های سنتی و بومی محلی، انواع شیرینی، دسر و نوشیدنی و انواع نان برگزار می‌شود. اجرای موسیقی سنتی، برگزاری نمایشگاه، موزه‌گردی، ورک‌شاپ هنری، معرفی و دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی سمنان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این جشنواره است.

او از سمنان به‌عنوان شهری تاریخی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متنوع نام برد و گفت: معرفی و شناساندن ظرفیت‌های این شهر می‌تواند به اقتصاد شهر و بخصوص توسعه صنعت گردشگری در شهر و استان کمک کند.

وی از عضویت سمنان به‌عنوان نماینده ایران در اتحادیه جهانی شهر‌های جاده ابریشم به‌عنوان یک فرصت برای معرفی داشته‌های فرهنگی، گردشگری و تمدنی این شهر تاریخی یاد و اظهار کرد: معرفی این داشته‌ها و پتانسیل‌ها می‌تواند بیش از پیش به رشد و توسعه شهری سمنان کمک کند.

شهردار سمنان ادامه داد: امسال اجرای ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی مانند جشنواره گردشگری نعناع، جشنواره غذا و نان‌های محلی، جشنواره اقوام، ویژه‌برنامه آسمان کویر و گرامی‌داشت روز نجوم، اجرای ارکستر سمفونی نغمه‌پردازان راه ابریشم به زبان سمنانی برنامه‌ریزی شده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برپایی این جشنواره‌ها تاکید کرد و گفت: شهرداری سمنان، با توجه به نامگذاری امسال به‌عنوان «سال جهش تولید با مشارکت مردم» تلاش می‌کند در برنامه‌های خود بیش از پیش از مشارکت مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد استفاده کند.

او با دعوت از مردم برای مشارکت در این رویداد‌های فرهنگی و گردشگری، افزود: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها نقش مهمی در افزایش امید و نشاط اجتماعی مردم خواهد داشت.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار