مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمامی واکسن‌های موجود در سبد تزریق مراکز واکسیناسیون قابل اطمینان بوده و همشهریان می‌توانند نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام نمایند.
کد خبر: ۱۰۳۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 03 March 2022

کیوان خاصی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند و در کشور ما نیز روند واکسیناسیون و گسترش پوشش ایمن سازی علیه کرونا با انواع واکسن‌های ساخت داخل و وارداتی در حال گسترش و پیشرفت بسیار خوبی می‌باشد.

وی افزود: پیش از اینکه واکسن فخراوک را به همشهریان معرفی کنم باید یاد آور بشوم که هر واکسنی که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توزیع می‌گردد و در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد قابل اطمینان و ایمن می‌باشد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: واکسن فخراوک یکی از واکسن‌های ساخت کشور جمهوری اسلامی ایران است که حاوی ویروس غیر فعال می‌باشد، واکسن فخراوک واکسن کووید- ۱۹ جهت ایجاد ایمنی فعال در پیشگیری از بیماری در افراد ۱۸ سال به بالا است.

وی گفت: البته دو دوز واکسن با فاصله ۲۱ روز به صورت عضلانی با حجم ۰.۵ میلی لیتر ترجیحا در عضله دلتوئید (قسمت بالای بازو) تزریق می‌گردد.

وی ادامه داد: ویال واکسن باید در شرایط  ۲-۸ درجه سانتی گراد نگهداری شود و ویال باز شده تا ۶ ساعت در یخچال و تا یک ساعت در دمای اتاق قابل نگهداری است.

خاصی تاکید کرد: با توجه به سرعت بالای سرایت واریانت اومیکرون در جامعه از همشهریان گرانقدر خواهش داریم نسبت به تزریق واکسن دوز سوم اهتمام ویژه داشته باشند تا سلامت افراد و خانوادهایشان در برابر بیماری کرونا محفوظ بماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار