مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: خروج مرغ مازاد باید با مجوزهای لازم انجام گیرد و از عوامل انتظامی نیز در خواست شده که راه‌های ارتباطی و نحوه خروج مرغ را کنترل کرده و از خروج غیرمجاز جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۴۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴ 17 February 2021

 

به گزارش تابناک از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری استان، حسین وطن‌دوست در بازدید از محل سالن کشتارگاه مرغ در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در زمینه تولید و عرضه مرغ کمبود ندارد و روزانه بیش از 100 تن مرغ از کشتارگاه‌های مرغی استان به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: خروج مرغ مازاد باید با مجوزهای لازم انجام گیرد و از عوامل انتظامی نیز در خواست شده که راه‌های ارتباطی و نحوه خروج مرغ را کنترل کرده و از خروج غیر مجاز جلوگیری کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: همدلی، اهتمام جدی و نظارت کامل بر تمام مراحل از جوجه ریزی تا کشتار و فروش مرغ به مصرف کننده با قیمت مصوب باید به دقت رعایت شود.

وی با بیان اینکه تامین و کشتار مرغ با قیمت مصوب تا کشتارگاه به عهده سازمان جهادکشاورزی است، تاکید کرد: نظارت بر کشتار بهداشتی و بارگیری بر کامیون‌های پلمپ شده و تحویل آن به نماینده سازمان صمت نیز جزو وظایف مسؤول فنی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه اعلام شده است.

وطن دوست تصریح کرد: دریافت مرغ کشتار شده در کامیون‌های پلمپ شده از درب کشتارگاه و توزیع در واحدهای صنفی منتخب نیز بر عهده سازمان صمت است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: اداره کل دامپزشکی لیست کامیون‌های حامل مرغ پلمپ شده را نیز به همراه مشخصات کامل راننده و شماره ماشین و محل مقصد توزیع را باید تا ساعت 10 صبح روز بعد به استانداری و سازمان صمت و جهادکشاورزی اعلام خواهد کرد.

وی بیان کرد: با این اقدام و برنامه‌ریزی هیچ‌گونه تخلفی در عرضه برای مروغ فروشی‌ها و خروج مرغ از استان اتفاق نمی‌افتد.

وطن دوست گفت: دولت در تامین نهاده‌های مرغی مرغداری‌ها مشکلی ندارد و از این‌رو مرغداری‌ها هیچ‌گونه افزایش قیمت در عرضه مرغ ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار