رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل:
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل آمار ناباروری در بین زوج‌های اردبیلی را ۲۲ درصد عنوان کرد.
کد خبر: ۷۰۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 18 January 2019
۲۲ درصد زوج‌های اردبیلی نابارور هستند/ درمان ۸۱۵ زوج نابارور

 

به گزارش تابناک اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در دیدار با امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در شرایطی که ۲۰ درصد از زوج‌های ایرانی نابارور هستند، این آمار در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است.

به گفته وی نحوه تغذیه و اصلاح سبک زندگی در کاهش میزان ناباروری مفید واقع خواهد شد و در این راستا نیازمند توجه ویژه به مباحث مرتبط با افزایش سلامت باروری و رعایت نکات بهداشتی هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان ادامه داد: تاکنون ۸۱۵ زوج نابارور در مرکز قفقاز استان اردبیل درمان شده و ۵۵۰ نوزاد با بهره‌مندی از خدمات درمانی این مرکز متولد شدند.

اوچی اردبیلی یادآور شد: کشور ایران از نظر سلامت باروری در میان چهار کشور برتر دنیا قرار گرفته و در مرکز درمان ناباروری قفقاز نیز سعی بر این شده تا با راه‌اندازی بخش‌های مورد نیاز وسعت و کیفیت بیشتری را در ارائه خدمات شاهد شویم.

وی به اشتغال ۶۰ نفر در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و افزود: بخش‌هایی از قبیل مشاوره مامایی، اتاق‌های تخصصی ویژه روانشناسی و بهره‌مندی از آزمایشگاه‌های ژنتیک و تشخیص طبی در مرکز درمان قفقاز اردبیل راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات به عموم مراجعه‌کنندگان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل مراجعین متعددی از کشور جمهوری آذربایجان نیز مشاهده می‌شود، توضیح داد: با توجه ویژه به امکانات این بخش در احیای گردشگری سلامت نیز می‌توان موفق ظاهر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار