دروغ هائی برای لبخند یا خنده های دروغین؟!
انتظار میرود جناب رامبد جوان این گاف بزرگ را درحق استان اردبیل که مردمانش به حدکافی از ماجرای مشابه مصادره گردنه حیران و سد عمارت مکدر بودند، جبران کند.
کد خبر: ۷۰۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 12 January 2019

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه پیام اردبیل در صفحه اجتماعی خود نوشت: همانطور که مخاطبان فهیم کانال پیام اردبیل مستحضرند به لطف خدا و به مدد حسن اعتماد نخبگان منطقه با این مجموعه رسانه ای، پیام اردبیل به عنوان اولین رسانه در سطح کشور و برای اولین بار اقدام به انتشار سوتی بزرگ رسانه ملی در برنامه خندوانه کرد.

اهمیت موضوع زمانی بیشتر نمایان می شود که علیرغم تولیدی بودن برنامه خندوانه و وجود تیم فنی و کارشناسی قوی، این اشتباه در موقعیت جغرافیائی کوه سبلان از نگاههای عوامل اجرا و تهیه و پخش و نظارتی مخفی می ماند.

اشتباهی به مسافت شمال تا جنوب کشور. از این فرصت استفاده کرده ضمن قدردانی از کارشناس محترم رسانه جناب آقای دکتر فرهاد یوسفی اردبیلی که مطلب مربوطه را برای اولین انتشار به این مجموعه ارسال داشته بودند، لازم می بینیم به بحث سواد رسانه ای و لزوم استفاده فعالانه از محتوای رسانه و دید نقادی تاکید نمائیم.

ضمن اینکه انتظار می رود هنرمند گرامی جناب رامبد جوان به نحو مقتضی این سوتی را درحق استان اردبیل که مردمانش به حدکافی از ماجرای مشابه مصادره گردنه حیران و سد عمارت مکدر بودند، جبران نمایند .

شاید دعوت از میهمانان اردبیلی به اولین برنامه بعدی خندوانه بتواند جبران بخشی از ماجرا باشد.

فرهاد یوسفی هم در این باره نوشت: خلا نشاط اجتماعی درکشور ولزوم پرداختن به این مهم، تعدادی از برنامه سازان در عرصه رسانه را به این حوزه کشانده است. نفس عمل بخاطر اهمیت موضوع بسیار ارزشمند است اما دراین بین نیز می بایست همچنان ضمن توجه به حرمت امانت داری و شان مخاطبان ، اخلاق حرفه ای را خط قرمز قرار داد.برنامه خندوانه جناب رامبد جوان ازجمله این برنامه هائی است که در اوج نیاز مخاطبان به محتوای نشاط آور ومفرح و متنوع رسانه ای ،توسط رسانه ملی بدان پرداخت شده است اما این ضرورت هرگز بداخلاقی ها و سوئ استفاده از احساس مخاطبان را مجاز ندانسته و هرگز هدف ،وسیله را توجیه نمی کند.

متاسفانه در قسمت چهارشنبه شب این برنامه خندوانه و درآیتم مسابقه پانتومیم که جناب رامبد با آقای سروش جمشیدی دریک گروه درمقابل گروه دیگر و دربرابر بینندگان و حضار مسابقه می دادند ، با حرکات دست واجرای بی کلام سروش جمشیدی ، به کوهی در جنوب ایران اشاره گردید که پاسخ رامبد جوان کوهی درجنوب ایران بنام کوه سبلان ، درست از آب درآمد وپاسخ، صحیح تلقی شد.جای تعجب است که این تفاهم وتوافق برسر گیرای غلط دراجرای پانتومیم چگونه به پاسخی صحیح منجر می شود؟آیا پشت صحنه این به اصطلاح مسابقه که باید دارای اصولی چون رعایت اخلاق در قبال گروه مقابل و مهمترازآن مخاطبان رسانه ای باشد چیز دیگری وجود دارد؟ حالا که تصمیم گرفته ایم رنج حاصل از مشکلات و دروغ و فشارهای اقتصادی و تحریم هارا با محتوای نشاط آمیز رسانه ای به نوبه خود التیام بخشیم لطفا نقض غرض نکنیم.نقش رسانه درالگو دهی نیز از اهم امور است .برنده شدن در مسابقه ای با این ساختار چه چیزی را به ذهن مخاطب متبادر می سازد و آیا جز این است که باید تحت چنین محتواها والگوهایی شاهد جامعه بازیگونه باقواعد بازی باشیم؟ و چه زیبا فرموده شهید مظلوم بهشتی که با نردبان حرام به بام سعادت نمی توان رسید.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
حیف از وقتی که تلف کردیم . حضرتعالی برای نگارش این شکوه نامه و حقیر به قرائتش .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار