نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل بمناسبت درگذشت آیت الله سید حاتمی نماینده سابق مردم استان در مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه را در این استان عزای عمومی اعلام کردند.
کد خبر: ۷۰۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 07 January 2019

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید ابراهیم سید حاتمی نماینده اسبق مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری، یکشنبه دار فانی را وداع گفت.
پیکر این عالم ربانی امروز دوشنبه ساعت 10 صبح از مقابل مصلی اردبیل تشییع و بر اساس وصیت آن مرحوم در مسجد قائم اردبیل به خاک سپرده خواهد شد.
آیت‌ الله سید حاتمی از سادات و علمای جلیل ‌القدر، خیر و انقلابی استان اردبیل است که عمر با برکت خود را در راه ترویج آموزه ‌های دین مبین اسلام و قرآن کریم، مبارزه با رژیم ستمشاهی و در مسیر تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی صرف کرد.
مرحوم سیدحاتمی در سال 1303 هجری شمسی در شهر اردبیل بدنیا آمد. مرحوم سیدحاتمی در سال 1303 هجری شمسی در شهر اردبیل بدنیا آمد، وی علاوه بر تحصیل در مدارس دولتی، مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را از اساتید وقت حوزه‌ علمیه اردبیل همچون شیخ محسن نجفی، آخوند ملا بشیر مدرس، حاج شیخ عبدالغفور عاملی ، شیخ غلامحسین غروی قدسی، حاج میرزا ابراهیم کلانتر و دیگر اساتید فرا گرفت.
وی در سال 1327 شمسی به حوزه علمیه قم رفته و از محضر اساتید آن حوزه همچون مجاهدی تبریزی، سید محمدباقر سلطانی طباطبایی ، سید رضا صدر، حاج شیخ مرتضی حائری و علامه طباطبایی ، حاج آقا حسین بروجردی، سید محمد حجت ، شیخ محمدعلی اراکی و امام خمینی (ره) استفاده برد.
وی در سال 1343 هجری شمسی به زادگاه خود اردبیل بازگشت و به تدریس سطح عالی علوم حوزوی در حوزه علمیه اردبیل و فعالیت های مذهبی و سیاسی پرداخت.
حضور در مبازرات ضد رژیم پهلوی به همراهی مرحوم آیت الله مروج امام جمعه موقت اردبیل، سرپرستی حوزه علمیه اردبیل و مشارکت در امور خیر از اهم فعالیت ‌های سیاسی و اجتماعی آن مرحوم محسوب می‌شود.
وی همچنین 2 دوره نمایندگی مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سپرده گذار کاسپین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
نمی دونستم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار