رییس فرهنگستان طب سنتی جمهوری ازبکستان گفت:بوعلی سینا آثار برگزیده ای در طب سنتی دارد که می توان با الگو برداری از آن ها طب سنتی را در دنیا ترویج داد.
کد خبر: ۷۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 02 August 2015
رییس فرهنگستان طب سنتی جمهوری ازبکستان گفت:بوعلی سینا آثار برگزیده ای در طب سنتی دارد که می توان با الگو برداری از آن ها طب سنتی را در دنیا ترویج داد.

 به گزارش ایرنا؛ محمد همرایوف در حاشیه بازدید از آرامگاه بوعلی سینا همدان در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون داروهای شیمیایی که دست ساخته کشورهای اروپایی است در جهان برای درمان به کار می رود در حالیکه طب سنتی می تواند پاسخگوی نیازهای بشری در حوزه درمانی باشد.

وی ادامه داد:گیاهان دارویی ارزان قیمت و موثر هستند و سرعت تاثیر بالایی دارند و می توانند جایگزین خوبی برای درمان های شیمیایی باشند.

وی اضافه کرد:ازبکستان 70 سال زیر سلطه شوروی بود اما هم اکنون یک کشور مستقل است و رییس جمهوری آن نیز تاکید زیادی بر کاربردی کردن آثار بوعلی سینا دارد.

وی بیان کرد:هر دو سال یکبار آثار بوعلی در این کشور در کنگره ای بررسی و در رابطه با آنها توضیحات لازم برای افراد ارایه می شود تا زمینه آشنایی بیشتر فراهم شود.

وی تصریح کرد:در این کنگره از رییس بنیاد علمی فرهنگی بوعلی سینا همدان نیز دعوت می شود.

وی بیان کرد:از سال 1996 در فرهنگستان این کشور طب سنتی با استفاده از کتب بوعلی سینا مطرح شد و تاکنون نیز اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام شده است.

هشت تن از اعضای هیات علمی طب سنتی جمهوری ازبکستان صبح شنبه با حضور در آرامگاه بوعلی سینا به مقام شامخ حکیم هزاره ها ادای احترام کردند.

آرامگاه شیخ الرئیس بوعلی سینا بنای یادبود فیلسوف، دانشمند و طبیب مشهور ایرانی است که در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان واقع شده است.

تالار جنوبی آرامگاه به عنوان موزه به نگهداری سکه، سفال، برنز و سایر اشیای کشف شده مربوط به هزاره های قبل از میلاد و دوران اسلامی اختصاص یافته و در تالار شمالی، کتابخانه ای مشتمل بر هشت هزار جلد کتاب خطی و چاپی نفیس ایرانی و خارجی و غرفه هایی مربوط به آثار بو علی سینا و شعرا و نویسندگان همدانی نگهداری می شود.

در غرفه آثار بوعلی، عکسی از جمجمه بوعلی نیز در معرض دید گذاشته شده است که گمان می رود به هنگام تخریب مقبره قدیمی تهیه شده است.

مکمل این بنا بوستانی به شکل نیم دایره با فضای سبز است و نیز تندیس ابوعلی سینا در حالی که کتابی در دست دارد در ضلع شرقی میدان نصب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار