در خطبه های نماز جمعه مطرح شد
امام جمعه اردبیل گفت: در خصوص واگذاری کشت‌وصنعت مغان از دولت می‌خواهیم با جامعیت کامل و با رضایت عشایر تصمیم بگیرد.
کد خبر: ۶۹۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 29 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل،حجت الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل تاکید کرد: محور کار در واگذاری کشت‌وصنعت مغان به بخش خصوصی باید این باشد که حقوق عشایر حفظ و احیاء شود.

وی با بیان اینکه حقوق تمام معارضان باید به طور کامل پرداخت شود، افزود: هرکس و هر طایفه ای از عشایر مغان که بر زمینی سند دارد چه جدید چه قدیم حق او را نمی شود به کس دیگری واگذار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: نباید حتی یک نفر از عشایر در این ماجرا ناراضی باشد. رضایت آنها فصل الخطاب خواهد بود. در اراضی پایاب سد خداآفرین نیز اولویت اول عشایر هستند و با وجود آنها نباید به کس دیگری زمین داده شود.

وی همچنین با اشاره به ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت یادآور شد: سال ۸۸ اتفاقاتی افتاد که استکبار جهانی با تمام توان وارد معرکه شد و دندانش را تیز کرد اما ملت برزگ و بصیر ایران در ۹ دی دندان طمع دشمن را از بن کشیدند.

 

عاملی عنوان کرد: دنیای متمدن روی این موضوع بسیار کار کرده است و این جز با همکاری سه قوه درست شدنی نیست. در سفر آقای روحانی به اردبیل به ایشان گفتم من اگر جای شما بودم اول کاری که می کردم طراحی نظام صیانتی است. مدتی گذشت تا اینکه اختلاس ها ثابت کرد که آن حرف، بسیار دقیق بوده است.

به گفته وی تقویت دولت الکترونیک و قطع رابطه ارباب رجوع با کارمندان دولت، شفافیت مالی و اشراف بر کوچک ترین نقل و انتقالات مالی، بخشی از نظام صیانتی است در حالی که هنوز هم بانک های خصوصی حاضر به همکاری با دستگاه مالیاتی کشور نیستند، شناسایی نقاط کور، مفرهای قانونی، منفذهای ورودی اشرار، فرعی های در رو، مسیرهای باز و بی صاحب هجمه به بیت المال و حقوق مردم بخشی دیگر از نظام صیانتی است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان اضافه کرد: همچنین لزوم قراردادهای تیپ حقوقی برای معاملات کثیر الابتلاء، ایجاد اهرم های صیانت آور، فعال شدن مرکز تنقیح قوانین، استفاده از نظارت عمومی و توان مردمی با مکانیزم پیشرفته، لزوم تعبیه سیستم های امنیتی و صیانتی در محصولات مهم صنعتی مثل خودروها و همچنین در صنعت ساختمان سازی، انتخاب انسانه ای پاک دست برای گلوگاه های حساس اقتصادی و... راه های مهمی است که مانع از انباشته شدن ۱۴ میلیون پرونده در دستگاه قضایی می شود.

وی با بیان اینکه ما هنوز هم در متون درسی آموزش و پرورش درس های القاء کننده قدسیت قانون مداری نداریم، بیان داشت: امام (ره) در نوفل لوشاتو از گوشت قربانی که استخوان ها و زباله آن بر خلاف قانون فرانسه دفن شده بود، نخوردند.

عاملی با تقدیر از یک خیر که با پرداخت ۲۴۵ میلیون تومان، زمینه آزادی ۴۰ زندانی مالی را در اردبیل فراهم کرده بود، تاکید کرد: لذتی که این خیر از تبسم بچه ها و خانواده این آزاد شده ها می برد، قابل مقایسه با هیچ لذت مادی که می شد با آن پول تهیه کرد نیست.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
دمت گرم حاج آقا واقعا نایب برحق رهبری در استان هستید. کشت و صنعت یک اسم است الان خاک مغان در میان است که می خواهند به یه پولدار واگذار نمایند. اینطوری باید شمال استان را دودستی تقدیم تبریزی ها کرد. چه فرق می کند خاک مغان را به تبریزی بفروشند یا به استان آذربایجان شرقی واگذار بکنند. دولت بجای دریافت اندکی پول زمین ها را به خود مردم مغان واگذار بکنه تا اونها تا همیشه شاغل بشوند. اینهمه عشایر و بسیجی بیکار در مغان هست با واگذاری زمین های کشت و صنعت وضعشون بهتر میشه. اصلا چرا کاری بکنن که مغان از اردبیل جدا بشود؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار