ادعای پوری‌حسینی در خصوص پرونده کشتارگاه اردبیل
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اقرار به مالکیت مساله‌دار خود بر مجتمع گوشت اردبیل، مدعی شد که دادستان اردبیل به او گفته است که حقتان است و نوش جانتان باشد!
کد خبر: ۶۹۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 24 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه متن و حاشیه که با موضوع "خصوصی‌سازی از انتقادها تا واقعیت‌ها" دیشب از شبکه سه سیما پخش شد ادعایی در خصوص جلسه چندی پیش خود با ناصر عتباتی دادستان اردبیل مطرح کرد که جای تعجب و تاسف دارد.

او در باره واگذاری مجتمع گوشت اردبیل در سال 85 به رقمی کمتر از 4 میلیارد تومان و ورود دادستانی به این بحث نیز گفت: آن شخصی که در نامه دادستانی اشاره شده که خریدار عمده این مجتمع است و در اجرای سیاست خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در کشور هم نقش اصلی را دارد، بنده هستم. اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که مجتمع گوشت اردبیل دولتی نبوده و از سوی دیگر توسط سازمان خصوصی‌سازی هم عرضه نشده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: من در دیماه سال 84 از سازمان خصوصی‌سازی کنار رفتم، در بخش خصوصی دنبال کار و فعالیت خود رفتم. در آن زمان شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران مجتمع گوشت اردبیل را به مزایده گذاشته بود و رفتیم در این مزایده شرکت کردیم و برنده شدیم و این شرکت را خریدیم.

وی اضافه کرد: آقای عتباتی، دادستان محترم اردبیل در این زمینه اظهاراتی فرمودند و بنده این فرایند را برای ایشان اعلام کردم و ایشان هم بررسی‌هایی انجام دادند و پس از آن واگذری مجتمع گوشت اردبیل را قانونی اعلام کردند. این واگذاری هیچ ربطی به سازمان خصوصی‌سازی نداشت و همه پولی را هم که برای خرید این سهام پیشنهاد داده بودیم، تا ریال آخر داده‌ایم.

پوری حسینی با بیان این که در حال حاضر هم سهامدار مجتمع گوشت اردبیل هستم گفت: در مجموع پس از توضیحات ارائه شده، آقای عتباتی گفتند که اگر در آن زمان 4 میلیارد تومان پول برای خرید این مجتمع داده باشید، الان حدود 100 میلیارد تومان ارزش دارد که حقتان است و نوش جانتان باشد.

تشکیل پرونده کیفری برای ‌مجتمع کشتارگاه صنعتی اردبیل

به گزارش تابناک اردبیل، برای صحت‌سنجی این ادعا مصاحبه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در 22 آبان ماه جاری با رسانه‌ها را عیناً بازنشر می کنیم.

ناصر عتباتی در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی که در رابطه با تشکیل پرونده کیفری برای مجتمع صنعتی گوشت اردبیل پیگیر آن هستیم اخذ حق و حقوق دولتی بوده که پرونده در این حوزه در دست کارشناسی و بررسی است.

دادستان اردبیل اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در کشتارگاه صنعتی اردبیل وجود داشته دستگاه قضایی به این موضوع ورود کرده و با تشکیل پرونده به دنبال حل مسائل و مشکلات در این واحد صنعتی هستیم.

عتباتی با اشاره آخرین وضعیت این واحد تولیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده این واحد بدهی‌های معوق به سیستم بانکی و عدم پرداخت حق و حقوق دولتی است، بطوری که بررسی و رسیدگی به این موضوع به اداره آگاهی واگذار شده تا اقدامات بعدی برای حل این مشکلات انجام شود.

عتباتی با اشاره به اینکه روند واگذاری کشتارگاه صنعتی اردبیل صحیح است، تصریح کرد: واگذاری این واحد مشکلی نداشته اما بعد از واگذاری وام بانکی که باید تسویه می‌شده و معوقاتی که باید پرداخت می‌شده، انجام نشده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر کشتارگاه صنعتی اردبیل در حدود 23 تا 24 میلیارد تومان معوقه از سال 85 دارد که باید پرداخت این معوقات تعیین تکلیف شود.

واکنش اکبر اعلمی به اظهارات پوری‌حسینی

اکبر اعلمی نماینده اسبق تبریز در مجلس شورای اسلامی که گزارش تحقیقی و مستند او موجب طرح این پرونده شده است در واکنش به اظهارات پوری حسینی گفت: اگر اظهارات دادستان و آنچه که بنده در گزارش تحقیقی خود به آن استناد کرده‌ام درست باشد، اولاً- ارزش افزوده کشتارگاه اردبیل، از قیمت کمتر از ۴ میلیارد تومان در سال ۸۴ به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷، باتوجه  ۲۳-۲۴ میلیارد تومان معوقات مورد اشاره دادستان، متعلق به بانک ملی وابسته به دولت است، نه پوری حسینی و شرکایش؛ ثانیاً- دستکم بنده در این اظهارات دادستان، بجز اینکه علیه متهمین، پرونده کیفری تشکیل شده، عباراتی مانند؛ حقتان است و نوش‌جانتان را ندیدم، شما چطور!؟

به گزارش تابناک اردبیل،‌باید منتظر ماند و دید که دادستان اردبیل در باره ادعای مطرح شده از سوی رئیس سازمان خصوصی سازی و انتساب برخی موضوعات به آقای ناصرعتباتی در جلسه موصوف چه واکنش و توضیحاتی به افکار عمومی خواهد داشت.

مجتمع گوشت صنعتی اردبیل یکی از بزرگترین کشتارگاه‌های صنعتی شمالغرب کشور است که  با ظرفیت کشتار بیش از 4 هزار راس دام سبک و سنگین بوده و از مجتمع‌های اشتغالزای منطقه به شمار می‌رود که بدهی‌های معوق بانکی مهم‌ترین مشکل این واحد به شمار می‌رود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
خدایاخودت بداداردبیل برس.
اردبیل گوشت قربانی ست.
ازطرفی پوری حسینی مجتمع گوشت اردبیل راخریده ازطرفی کشت وصنعت وبه رفقایش واگذارمیکند.
بجان خودم قصداینهاتضعیف هرچه بیشتراردبیل هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
بایدبه کارنامه کاری ایشان درموردواگذاری های شائبه داررسیدگی شودهیچکس ازایشان راضی نیست چه درالمهدی چه پالایشگاه کرمانشاه،هفت تپه و...
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
مردم مغان واردبیل اگرکشت وصنعت رانخرندهفت سال دیگرباده برابرقیمت کنونی هم نمیتوانندبخرند.
چنانچه مجتمع گوشت باقیمت4میلیارد!!فروخته شدواکنون 100میلیارد!!!قیمتشه وپوری حسینی باغرورقیمتشومیگه.
لطفااگاه باشیم.
اقای ژائله فوقش 2هزارشغل درکشت وصنعت ایجادکنه ولی نیمی ازمغان سرزمین اجدادی عشایرغیوربرای همیشه بدست یکنفرخواهدافتاد!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
http://ardabil.farsnews.com/news/13971006000494
اظهارات دادستان اردبیل درموردادعای پوری حسینی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار