چرا کسی چیزی نمی گوید
درباره این معامله بی سروصدا این پرسش هم مطرح است که چرا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سکوت اختیار کرده اند!
کد خبر: ۶۹۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 23 December 2018

به گزارش تابناک اردبیل، به دنبال اعتراضات گسترده به فروش کشت و صنعت مغان به برنده اول مزایده( فروشگاه رفاه) که منجر به دستور تعلیق واگذاری از سوی معاون اول رئیس جمهور شد، انتظار بر این بود که این معامله ابهام برانگیز که به گفته اکبر اعلمی نماینده اسبق تبریز مصداق مفت فروشی و فروش هر متر زمین به 2800 تومان و به قیمت پفک نمکی بود، منجر به تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی در این باره و موارد دیگر واگذاری ها باشد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در کمال بهت و حیرت همگان و در سکوت خبری ناگهان اعلام شد که شرکت کشت و صنعت مغان توسط سازمان خصوصی سازی به برنده دوم مزایده( شیرین عسل)واگذار شده است.

تنها نقطه اتکا و استناد موافقان این واگذاری و از جمله اکبر بهنامجو استاندار اردبیل، اهلیت داشتن خریدار دوم (شرکت شیرین عسل)است که برنده اول فاقد آن بود و همین موجب شد تا نتواند مالک این ثروت عظیم باشد.

شگفت انگیز این که در شرایطی که استاندار اردبیل برای اعلام این خبر طی روزهای اخیر با خبرگزاری دولتی نشست خبری برگزار کرده که سازمان خصوصی سازی در این باره سکوت اختیار کرده است!

آنچه که اکنون برای افکار عمومی محل سئوال است این که چگونه و از چه شیوه هایی اهلیت شیرین عسل احراز شده و آیا تنها دلیل برای واگذاری شرکت کشت و صنعت، صرفاً داشتن و یا نداشتن اهلیت است و چرا درباره سایر موضوعات منجمله شیوه قیمت گذاری صحبتی در میان نیست!

اکبر اعلمی که گزارش تحقیقی و مستند او منجر به کنار گذاشته شدن خریدار اول از این معامله شد، می گوید: ایراد امثال بنده به واگذاری کشت و صنعت مغان؛ معطوف به عدم اهلیت برنده اول و یا اهلیت برنده دوم نیست و طرح این موضوع را یک بحث کاملا انحرافی و صرفاً برای منحرف کردن افکار عمومی می دانم!

وی افزود: به دهها دلیل؛ ارزش واقعی کشت و صنعت مغان چندین برابر قیمت اعلام شده می باشد و در شرایط کنونی کشور، دولتی ماندن آن با تاکید بر انتصاب مدیران توانمند و کارآمد و غیرسفارشی و رانتی، مشابه مدیران اولیه این بنگاه ترجیح ماست.

درباره این معامله بی سروصدا این پرسش هم مطرح است که چرا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سکوت اختیار کرده اند! براستی آیا آنان نیز همانند استاندار معتقدند که شیرین عسل اهلیت داشته و این معامله به صلاح مردم منطقه است؟اگر چنین است آن را به طور شفاف با مردم در میان بگذارند و اگر اینگونه نیست به وظیفه خود دراین شرایط حساس عمل کنند.

ضمن این که مردم منتظرند تا دیدگاه و نظر مراجع قضایی و منجمله دادستان اردبیل را که تلاش ارزشمندی برای کنار گذاشته شدن خریدار اول این شرکت انجام داد، درباره این واگذاری بدانند.

انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
توفان حقيقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
بنده يكي از كاركنان قبلي شيرين عسل بوده ام و در گاوداري به ظاهر 10000 راس ولي در واقع 4000 راس اش مشغول به كار بوده ام. حقيقت اين هست كه ايشان به فكر توليد نيستند چرا كه اگر به فكر توليد بودند گاو نر را شش سال نگهداري نمي نمودند و ركورد توليد شيرشان 22-24 كيلو نبود.
. اقاي استاندار عزيز اردبيل خواهشمند است در مورد اتش سوزي كارخانه ايشان و بزرگترين خسارت بيمه ايران تحقيق نماييد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار