نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از 50 درصد بودجه امسال دولت صرف محرومیت‌زدایی و توجه جدی به مناطق کمتر توسعه یافته می‌شود تا امکان ایجاد رضایتمندی بیشتر در مردم فراهم آید.
کد خبر: ۶۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 30 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در نشست مشورتی با جمعی از شوراها و دهیاران روستاهای اردبیل اظهار کرد: از محل اعتبارات ملی رقم اختصاص یافته به مناطق محروم از دو درصد به سه درصد افزایش یافته و تمام تلاش دولت، مدیران و مسئولان استانی بر این است تا از چهره روستاها محرومیت و برخی عقب‌ماندگی‌ها برطرف شود.

وی با یادآوری اینکه اعتبار مصوب برای آبرسانی به روستاها 17 برابر شده و بیش از 500 میلیون تومان اعتبار در این راستا هزینه می‌شود، تصریح کرد: ما با تأمین دو هزار تن قیر رایگان و در اختیار گذاشتن این قیرها به بنیاد مسکن تلاش می‌کنیم تا زمینه عمران و آبادانی روستاها بیشتر فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنیاد مسکن مکلف شده تا طرح‌های هادی روستایی را با بازنگری دقیق در صورت نیاز اجرایی و عملیاتی کند تا امکان جلب رضایتمندی بیشتر فراهم آید.

حقیقت‌پور، تلاش وزارت کشور و مجموعه مدیران و مسئولان استانی را در ارائه خدمات ویژه به شهرهای زیر 20 هزار نفر یادآور شد و افزود: در کنار رفع محرومیت‌ها باید توانمندی روستاییان در حوزه تولید بیشتر و بهتر از این تقویت شود.

وی با بیان اینکه در فصل کاری باقی مانده بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های شاخص در این حوزه اجرایی و عملیاتی شده و امکان بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق روستایی فراهم می‌آید، بیان کرد: ‌در شهرهای حوزه انتخابیه بنده که عمق محرومیت‌ها در مناطق روستایی بیشتر است قطعاً از طریق وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت نیرو پیگیری‌هایمان را انجام می‌دهیم تا با تزریق منابع و اعتبارات مناسب امکان بهره‌گیری‌های بیشتر و توانمندی‌های کارآمد فراهم آید.

این مسئول از اختصاص 11 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی بخش مرکزی نمین و تأمین 700 تن قیر برای شهرهای نمین و عنبران خبر داد.

وی افزود: باید با اولویت طرح‌های آب و خاک و هادی روستایی اجرا شود که برای طرح‌های فاضلاب شهری نمین 3.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده تا با اجرایی شدن این پروژه امکان بهره‌گیری از این توان و ظرفیت بیش از گذشته فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار