استاندار قم خبرداد:
استاندار قم گفت:همزمان با هفته دولت 181 پروژه در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی در قم به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۴۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 21 August 2018

 

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به بزرگداشت هفته دولت با شعار شفافیت، پاسخگوئی و کارآمدی عنوان کرد: عملکرد دولت در طول 40 سال گذشته در مسیر خدمت به مردم بوده است.

استاندار قم افزود: کشور در طول این سال‌ها با وجود مشکلاتی چون تحریم، جنگ، اغتشاشات و فعالیت گروه‌های معاند، همچنان مسیر پیشرفت و تعالی را می‌پیماید، به ویژه در تحریم‌های شدید سیاسی و اقتصادی، کشور با درایت، دوراندیشی و استراتژی‌های نظام و رهبری توانسته به حرکت خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز توطئه دشمنان به عناوین مختلف کشور را تهدید می‌کند و ملت ایران زیر فشار این توطئه‌ها قرار دارند، دشمن می‌خواهد در این تنگناهای مالی و اقتصادی به اهداف خود دست یابد، در این وضعیت باید با تدبیر به موقع، این چالش‌ها را پشت سر گذاریم.

صادقی بیان کرد: در شرایط حساس فعلی باید با استفاده از تجربیات مختلف فارغ از سلایق و جناح بندی‌های سیاسی و گروهی و اختلاف نظرها به فکر حفظ نظام و صیانت از منابع ملی باشیم تا هزینه های گرانی به نظام تحمیل نشود.

وی تصریح کرد: دشمن از منافذ و خلاءهای موجود نفوذ و در نهایت کیان نظام را تهدید می‌کند، باید با شناسایی این خلاءها، راه نفوذ دشمن را مسدود کنیم و این امر به غیر از وحدت و همگرایی میان آحاد جامعه، احزاب، گروه‌ها، مردم و مسئولان به دست نمی‌آید.

استاندار قم اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در وحدت آفرینی میان جامعه و خنثی شدن توطئه‌های دشمن بسیار اثرگذار است؛ اگر اطلاع رسانی‌ها به موقع، شفاف و به دور از موضع گیری‌های سیاسی و جناحی صورت پذیرد، می توان علاوه بر حفظ مناقع ملی در ایجاد نشاط و امیدبخشی به جامعه نیز نقش ایفاء کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، حلقه واسط میان مسئولان و مردم هستند و در پاسخگوئی به مطالبات مردمی و افزایش اعتماد عمومی نقش مهمی دارند؛ مسئولان نیز باید بدانند مردم ولی‌نعمت آن‌ها هستند و وظایف سنگینی در قبال آن‌ها دارند و باید با کارآمدی و شفاف سازی، پاسخگوی مردم و رسانه‌ها باشند.

صادقی با اشاره به افتتاح پروژه‌ها عنوان کرد: در سال جاری 181 پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود که بخش عمده آن عمرانی، اقتصادی و رفاهی است و می‌تواند برخی از مشکلات استان را تا حدی رفع کند.

وی با اشاره به اجرای برخی از پروژه ها در طول سه سال گذشته در قم گفت: در سال 94 در هفته دولت 221 پروژه با اعتبار 340 میلیارد تومان و در دهه فجر همان سال 76 پروژه با اعتبار 400 میلیارد تومان وجود داشت که در مجموع 207 پروژه با مبلغ 740 میلیارد تومان در سال 94 به بهره برداری رسید.

استاندار قم افزود: در سال 95 تعداد 186 پروژه در هفته دولت با اعتبار 355 میلیارد تومان و در دهه فجر آن سال 34 پروژه با اعتبار 180 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که در مجموع 220 پروژه به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: در سال 96 در هفته دولت 204 پروژه بالغ بر 451 میلیارد تومان و در دهه فجر 146 پروژه با 492 میلیارد تومان و جمعا 350 پروژه با 943 میلیارد تومان افتتاح شد.

صادقی عنوان کرد: در مجموع این سه سال، 867 پروژه در حوزه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر 2218 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش بیشتری در پیشبرد کارها داشته باشیم و هیچ مانعی ما را متوقف نکند، از طرفی با بهره‌وری و مدیریت بهینه مصارف منابع و شفافیت در عملکرد و پاسخگویی به رسالت خود جامه عمل بپوشانیم.

استاندار قم در مورد سوالی در خصوص عزل و نصب مدیران بیان کرد: بدون هماهنگی استاندار، هیچ عزل و نصبی صورت نمی‌گیرد، در این باره افراد پیشنهاد داده می‌شوند و بعد از بررسی‌های ویژه و مصاحبه، صلاحیت افراد تائید می‌شود.

وی ادامه داد: هر انتقادی را باید از طریق کانال آن منتقل کرد و به سازمان ها و وزارت مربوطه منتقل کرد، بی شک مدیران ضعیف و ناکارآمد نمی‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند، اما اگر قرار باشد از طریق فشارهای سیاسی و برخوردهای غیر منصفانه به نصب و عزل بپردازیم کارآمدی لازم ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به پروژه فرودگاه قم تصریح کرد: در خصوص پروژه فرودگاه، دستگاه‌های نظارتی باید ورود پیدا کنند، وظیفه ما این است که این پروژه ناقص را سرپا نگهداریم و با جذب سرمایه گذار آن را به اتمام برسانیم و حق و حقوق افراد در سرمایه گذاری‌های انجام شده را احیا کنیم.

استاندار قم در مورد برخی از شعارهای ساختارشکنانه در تجمعات یادآور شد: تجمعات باید در چارچوب‌های قانونی انجام شود، با هیاهو نمی‌توان کاری را پیش برد، از تجمعاتی که بخواهد منتج به هیاهو شود باید جلوگیری به عمل آید.

وی گفت: متاسفانه برخی از تجمعات بدون مجوز و در محل‌های سربسته و با شعارهای ساختارشکنانه انجام می شود که کنش و واکنش هایی را در پی دارد و در نهایت این مردم هستند که آن را قضاوت می‌کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار