رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه از اهداف دستگاه قضایی در پرونده پدیده و میزان حفظ حقوق مردم است گفت: در صورتی که مسئولان پدیده در موعد مقرر به تعهداتشان عمل نکنند دستگاه قضایی مطابق ضابطه قانونی وارد می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 17 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی مظفری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولان پدیده از مردم مهلت گرفتند تا در پایان مهلت مقرر سپرده‌های مردم را برگردانند و در حال حاضر نیز حدود یک ماه دیگر از آن مهلت باقی‌مانده است، امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سایر ارگان‌ها و مردم وعده داده شده عملی شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که در موعد مقرر مسئولان پدیده نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، قطعا دستگاه قضا وارد می‌شود، گفت: با ورود دستگاه قضا به پرونده پدیده، سعی می‌کنیم که در زمان کوتاه‌تر و به صورت فوق‌العاده تمامی مراحل پرونده را در دادسرا و دادگاه رسیدگی و تصمیمات قضایی را اعمال کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همکاری مسئولان پدیده با دستگاه‌های قضایی، نظارتی، امنیتی و افرادی که دلسوزانه به دنبال بر طرف شدن مشکل به وجود آمده هستند راه اصولی و مطمئن‌تری است که موضوع به صورت غیرقضایی حل شود، یادآور شد: با توجه به مهلت باقی‌مانده یک ماه، تنها غیر از جلوگیری از فروش سهام و تبلیغات پدیده که به استناد مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته تا تخلفات این پرونده افزایش نیابد فعلا در این زمینه پرونده قضایی جدی تشکیل نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه اگر از فروش سهام و ممانعت از انجام تبلیغات انجام نمی‌شد امروز حجم تخلفات و گرفتاری‌ها مشخص نبود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده قضایی جدی برای پدیده تشکیل نداده‌ایم، لذا اگر در موعد مقرر به تعهداتی که داده عمل نکند دستگاه قضایی مطابق ضابطه قانونی وارد می‌شود و پس از ارزیابی زمان رسیدگی و نتیجه آن را اعلام می‌کند.

مظفری با اشاره به موضوعات مطرح شده در مورد موسسه میزان و اقدامات انجام شده در این زمینه تصریح کرد: خوشبختانه مراحل قانونی در مورد پرونده میزان با مدیریت خوبی در حال طی شدن مراحل قانونی است؛ به طوری که پس از انحلال موسسه و یا تعاونی اعتبار میزان هیئت تسویه به طور جد مشغول فعالیت است.

وی با بیان اینکه هیئت تسویه در حال شناسایی اموال و اخذ مطالبات است تا بتواند به مرور بدهی‌ها را پرداخت کند، افزود: با توجه به اینکه این مجموعه با آزادی عمل و به صورت گسترده اقداماتی در این زمینه انجام داده، کار هیئت تسویه کار ساده‌ای نیست و برای برگرداندن سپرده‌های مردم و رسیدن به حالت قبلی زمان زیادی نیاز دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اقدامات و کارها در این راستا با سرعت خوبی در حال پیشرفت است، گفت: در این راستا تلاش می‌کنیم تا با حفظ حقوق افراد سپرده‌گذار، حقی از کسی ضایع نشود چرا که یکی از اهداف دستگاه قضائی در موضوع پرونده‌های پدیده و میزان حفظ حقوق افراد است. بنابراین هر فردی که در این موسسه سپرده‌گذاری کرده حق دارد برای رسیدن به سرمایه خود پیگیری و دنبال کند و ما هم وظیفه داریم برای حفظ حقوق آنها تلاش کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه زمان انحلال موسسه میزان در تیرماه بوده و مجموعه میزان با بازگشت به پنج ماه قبل یعنی تا اول بهمن ماه تمامی سود سپرده‌های واریزی به حساب مشتریان را از حساب آنها خارج کرده است، اظهار داشت: قوه قضائیه در خصوص نحوه بازگشت سپرده‌های مردم نظارت دارد اما به لحاظ اینکه جزئیات و کیفیت انجام کار به هیئت تسویه سپرده شده است و این هیئت نیز قانونا دارای یک شرایط و ضابطه است اگر چنین مواردی وجود دارد اعلام کنند تا دستگاه قضا موضوع را پیگیری و رسیدگی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار