موضوع واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی این‌روزها به یکی از بحث‌های مهم اهالی ورزشی تبدیل شده است؛ موضوعی که قطعا می‌تواند آینده ورزش مشهد و استان را به‌شدت درگیر خود سازد.دراین‌بین واگذاری برخی از اماکن ورزشی که به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کردند به بخش خصوصی، حالا قوزبالاقوز شده است. بعد از اینکه خانه بسکتبال به‌عنوان سالن تخصصی این رشته و همچنین زمین‌های چمن مصنوعی مجموعه ورزشی تختی که اختصاص به فوتبال دارد، حالا قرار است تخصصی‌ترین سالن دوومیدانی استان و مشهد یعنی سالن باغبانباشی واقع‌در مجموعه‌ورزشی شهید بهشتی نیز به‌بهانه اجرای دستور کمیسیون ماده٨٨ وزارت ورزش و جوانان به بخش خصوصی واگذار شود.
کد خبر: ۵۱۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 05 November 2017
به گزارش تابناک : اماکن ورزشی خراسان رضوی و شهر مشهد در چند سال اخیر درحالی در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته که بخش خصوصی متولی هر کدام از این سالن‌های سرپوشیده یا زمین‌های چمن و اماکن ورزشی بیشتر از اینکه به فکر کیفیت‌بخشی به اماکن ورزشی برای استفاده ورزشکاران باشند، به فکر درآمد‌زایی هستند و همین موضوع به‌عنوان یک پیامد جدی، زمینه را برای نارضایتی ورزشکاران که عموما از قشر ضعیف و متوسط جامعه از حیث سطح زندگی هستند، فراهم کرده است.سالن دوومیدانی باغبانباشی سال‌هاست که در اختیار دوومیدانی‌کاران خراسانی قرار دارد و تمرینات تیم‌های بانوان و آقایان در فصول سرد سال نیز در این مکان برگزار می‌شود؛ اما حالا و درصورت دراختیار‌گرفتن این سالن در دست بخش خصوصی نه‌تنها ورزشکاران این رشته مکانی برای تمرینات به‌دلیل هزینه‌های بالای بخش خصوصی ندارند، بلکه این خود باعث ایجاد رکود در دوومیدانی و در نتیجه ورزش استان می‌شود.
 
نگران واگذاری سالن به بخش خصوصی هستیم
رئیس فدراسیون دوومیدانی دراین‌باره به شهرآرا گفت: ما ازاین‌دست سالن‌ها در برخی استان‌های دیگر کشور نیز داریم و با تعامل ادارات کل ورزش و جوانان توانسته‌ایم واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی را متوقف کنیم. مجید کیهانی افزود: درخصوص سالن باغبانباشی مشهد نیز ما از موضوع واگذاری آن به بخش خصوصی نگران هستیم و برای همین هم نامه‌ای را به اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ارسال کردیم تا نسبت به واگذاری این سالن به‌عنوان تنهاسالن تخصصی دوومیدانی در شرق کشور، به بخش خصوصی تجدیدنظر کنند. به‌هر‌حال خراسان رضوی و مشهد یکی از پایگاه‌های مهم دوومیدانی کشور است که ورزشکاران ملی‌پوش زیادی را هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان معرفی کرده است که نمونه بارز آن حسن تفتیان است. کیهانی ادامه داد: با واگذاری این سالن به بخش خصوصی قطعا وضعیت دوومیدانی در مشهد سخت خواهد شد و امیدواریم رایزنی‌های ما و تلاش اداره کل ورزش و جوانان برای کم‌سو‌نشدن چراغ دوومیدانی در مشهد مؤثر باشد.
 
دغدغه ما هم کمک به هیئت‌های ورزشی است
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز درباره واگذاری سالن تخصصی دوومیدانی باغبانباشی مشهد به بخش خصوصی گفت: تمایل ما نیز این بود که سالن‌های تخصصی ورزش در اختیار هیئت‌های مربوط به خود قرار بگیرد؛ اما این دستور وزارت ورزش و جوانان است و ما نیز باید تابع باشیم. امیر زارعی افزود: ما کاملا به مشکلات هیئت‌های ورزشی و واگذاری سالن‌های تخصصی آن‌ها به بخش خصوصی اشراف داریم و برای همین هم مزایده دوم را که به واگذاری شش سالن ورزشی تخصصی اختصاص دارد، با تأخیر قرار است برگزار کنیم . درهمین‌خصوص خودمان به فدراسیون‌های مرتبط ازجمله دوومیدانی اعلام کردیم که با وزارت ورزش و جوانان مکاتبه کنند تا این سالن‌ها در اختیار هیئت‌های ورزشی استان‌ها باقی بماند. وی ادامه داد: روند مزایده برای سالن‌های خصوصی نیز این‌طور نیست که افراد عادی بتوانند شرکت کنند، بلکه باید شرایط تخصصی داشته باشند. مثلا برای سالن دوومیدانی شرکت‌کنندگان در مزایده باید هم فارغ‌التحصیل ورزش باشند و هم اینکه در دوومیدانی سابقه داشته باشند. 





منبع : شهرآرا آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار