مارک زاکربرگ رئیس فیسبوک روز چهارشنبه ضمن دفاع از نقشی که این شبکه اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایفا کرده است، اتهام دونالد ترامپ را مبنی بر رفتار خصمانه این شبکه بر ضد وی بی اساس دانست.
کد خبر: ۵۰۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 28 September 2017
به گزارش تابناک : برخی منابع در آمریکا می گویند در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال گذشته آمریکا ماموران اطلاعاتی روسیه بخشی از فضاهای تبلیغاتی فیسبوک را خریده اند تا از آن برای ایجاد برخی حسابهای جعلی و تشدید تنشهای سیاسی در آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور که به پیروزی دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون منجر شد، استفاده کنند.
مارک زاکربرگ با انتشار  پیامی در فیسبوک اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا و همچنین مخالفان وی از تعبیر و تفسیرهایی که طی مبارزات انتخاباتی آمریکا در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شد خشمگین شدند در حالی که فیسبوک پلتفورمی است که برای اظهار تمام اندیشه ها و عقاید باز است و علاوه بر این همانند دیگر شبکه های اجتماعی، نامزدهای انتخابات نیز می توانند با استفاده از آن با رای دهندگان ارتباط برقرار کنند.
زاکربرگ در پیام خود از اظهاراتی که دونالد ترامپ پس از پیروزی در انتخابات بر ضد فیسبوک بیان کرده بود، ابراز تاسف کرد. ترامپ در آن زمان تاکید کرد اطلاعات جعلی که در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شد تاثیری بر روند انتخابات آمریکا و نتایج آن نداشته است.
رئیس جمهور  آمریکا بارها تبانی با روسها یا داشتن منافع اقتصادی یا تجاری در روسیه را تکذیب کرده این در حالی است که تحقیقات کنگره آمریکا درباره وجود ارتباط پنهانی میان اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه در آمریکا ادامه دارد چرا که دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری باراک اوباما ستاد انتخاباتی ترامپ را متهم کرده با انتشار اخبار کذب و سرقت رایانه ای چهره هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات را در انتخابات مخدوش کرده و به این ترتیب زمینه را برای پیروزی ترامپ در انتخابات فراهم کرده است. همزمان با تحقیقات کنگره،  رابرت مولر دادستان مستقل آمریکایی نیز به رغم فشارهای کاخ سفید به تحقیقات خود درباره دخالتهای احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا ادامه می دهد این در حالی است که دونالد ترامپ خود را قربانی اقدامات خصمانه رقبای دموکراتش دانسته است.
دونالد ترامپ روز چهارشنبه نیز در پیامی در صفحه توئیتر خود فیسبوک را متهم کرد با وی خصومت دارد.
بخشی از تحقیقاتی که دو مجلس کنگره آمریکا و همچنین رابرت مولر قاضی ویژه آمریکایی درباره دخالتهای احتمالی روسها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام می دهند، به فیسبوک مربوط می شود. روز گذشته از مسئولان فیسبوک خواسته شد در کمیته های کنگره آمریکا در این باره شهادت دهند. مشخص نیست آیا قرار است مارک زاکربرگ یا دیگر مسئولان فیسبوک در این رابطه در کنگره حضور پیدا کنند.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار