محمدرضا بیاناتی با اشاره به انجام ۳۰ مورد عملیات اطفای حریق در مخروبه‌ها گفت: در عملیات‌ انجام شده با ۵۵ مصدوم شهروند، ۷ مصدوم آتش‌نشان، ۸ نفر فوت شده در حوزه شهروندی و ۶۵ نجات‌یافته مواجه بودیم.
کد خبر: ۵۰۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 28 September 2017
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: امکان رفت و آمد خودروهای آتش‌نشانی در راسته بازارهای همدان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمدرضا بیاناتی ظهر چهارشنبه در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان که در ایستگاه فرماندهی سازمان آتش نشانی همدان تشکیل شد، گفت: آتش‌نشانان در امتداد دفاع مقدس، همچنان در خط مقدم، در حال جهاد هستند.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به عملکرد سازمان آتش‌نشانی در ۶ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در این مدت، ۶۹ هزار تماس با سازمان آتش‌نشانی همدان صورت گرفته که بر این اساس به صورت میانگین روزانه ۳۷۱ تماس انجام شده که البته همه تماس‌ها منجر به عملیات نشده است.

وی با اشاره به انجام یک هزار و ۶۳۱ عملیات در شهر همدان بیان کرد: از مجموع تماس‌های مردمی، ۱۰ هزار و ۵۳۱ مورد تماس اشتباه، ۲۲ هزار و ۹۷۴ مورد برای ارائه مشاوره و ۵۳ هزار و ۹۷۲ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.

بیاناتی از ثبت ۷ مورد گزارش حریق کذب در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ایستگاه‌های آتش‌نشانی، در حال حاضر در شهر همدان با استانداردهای موجود دو ایستگاه فاصله دارد و هم‌اکنون همدان دارای ۹ ایستگاه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان آتش‌نشانی همدان، در منطقه غرب کشور در حوزه رسیدگی به عملیات، پیشگیری و پایش‌های سطح ایمنی و آموزش‌های شهروندان حرف اول را می‌زند، اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری ایستگاه مرکزی با ۲۱ درصد انجام عملیات، ایستگاه ۱۹ با ۲۱ درصد انجام عملیات و ایستگاه شماره ۱۲ با ۱۶ درصد انجام عملیات بیشترین حجم عملیات‌ را انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان همچنین اعلام کرد: در این مدت ۸۱۵ عملیات مهار آتش، ۷۳۹ عملیات امداد و نجات، ۷۰ عملیات احتیاط حریق انجام شده ضمن اینکه از این تعداد ۷۷۱ مورد عملیات درون‌شهری بوده است.

وی ضمن اشاره به انجام ۱۱۵ عملیات در اماکن مسکونی، گفت: ۵۶ عملیات در بافت تجاری، ۱۲۰ عملیات اطفای حریق وسایل نقلیه، ۱۵ عملیات مهار آتش در زمین‌های زراعی، ۶۲ مورد عملیات حریق باغات و فضای سبز و ۳ مورد عملیات مهار آتش در مراکز اداری در این مدت انجام شده است.

بیاناتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر حداقل‌های سطح ایمنی نیز در بافت تجاری رعایت نشده است، گفت: در این رابطه آمادگی داریم آموزش رایگان سه ساعته برای صاحبان اصناف برگزار شود.

وی در خصوص زمان رسیدن به محل حادثه نیز بیان کرد: طول معبر، وضعیت جبری، بسته بودن گذرگاه‌ها در رسیدن به محل حادثه اثرگذار است.

وی همچنین بیان کرد:‌ در حوزه بازار همدان مشکل اساسی وجود دارد چراکه خودروهای سازمان آتش‌نشانی در راسته بازارهای همدان امکان رفت و آمد ندارند.

محمدرضا بیاناتی با اشاره به انجام ۳۰ مورد عملیات اطفای حریق در مخروبه‌ها گفت: در عملیات‌ انجام شده با ۵۵ مصدوم شهروند، ۷ مصدوم آتش‌نشان، ۸ نفر فوت شده در حوزه شهروندی و ۶۵ نجات‌یافته مواجه بودیم.

وی با اشاره به انجام عملیات به منظور رهایی ۱۱۶ فرد محبوس شده در مناطق مختلف گفت: ۹۹ مورد نیز نجات حیوانات را داشتیم ضمن اینکه ۱۶۷ مورد نجات افراد محبوس در آسانسور را داشته ایم و بالا بودن این آمار زنگ خطر برای همدان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان از انجام ۱۴۷ عملیات مهار حیوانات موذی خبر داد و بیان کرد: در حوزه امداد و نجات سوانج رانندگی نیز ۶۵ عملیات انجام دادیم.

وی در ادامه از انجام ۷ عملیات مهار نشت گاز شهری و ۲۱ عملیات آب‌گرفتگی و نجات از سیلاب خبر داد و اظهار کرد: ۵ عملیات در حوزه امداد و نجات و ۴ عملیات در زمینه اقدام به خودکشی انجام دادیم.

وی همچنین ارتقای وضعیت حقوق و مزایای کارکنان سازمان آتش‌نشانی همدان را خواستار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار