دادستان عمومی و انقلاب شبستر از ورود دستگاه قضایی به موضوع مسمومیت و فوت تعدادی از معلولان موسسه قشقایی شبستر خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 02 August 2017
ناصر قاسم زاده در گفت‌وگو با  تسنیم  با اشاره به مسمومیت 9 معلول و فوت 2 نفر در مرکز نگهداری معلولان شبستر اظهار کرد: به موضوع ورود کرده‌ایم و پرونده تحت بررسی است.

وی با بیان اینکه هنوز علت اصلی این موضوع مشخص نشده است، افزود: نمونه آزمایش‌ها برای تعیین علت به پزشکی قانونی ارسال شده و پلیس آگاهی نیز در حال بررسی جوانب موضوع است.

دادستان عمومی و انقلاب شبستر با اشاره به در دست بررسی بودن موضوع از سوی پلیس آگاهی افزود: هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است.

قاسم زاده افزود: رسانه‌های رسمی و فعالان فضای مجازی از انتشار هر گونه اخبار فاقد سند در مورد حادثه کافی الملک خودداری کنند چرا که درج هر گونه خبر غیرموثق و کذب عواقب قانونی و قضایی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تأیید فوت دو معلول این خیریه گفت: روز یکشنبه مسمومیت سه نفر از معلولان نگهداری شده در یک مجتمع خیریه در شبستر گزارش شد و همان روز این سه نفر سرپایی مداوا و ترخیص شدند اما فردای همان روز دوباره 10 نفر دیگر نیز علایم مسمومیت اسهال و تب را نشان دادند.

وی ادامه داد: پس از مشاهده‌ علایم مسمومیت، معلولان را به بیمارستان و درمانگاه‌های شهرستان شبستر اعزام کرده‌اند و متأسفانه دو نفر از معلولان که سابقه‌ تشنج شدید داشتند در این حادثه فوت کردند.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: سایر بیماران نیز پس از فوت این دو نفر به بیمارستان تبریز منتقل شدند و هم اکنون این بیماران تحت مداوا و رو به بهبود هستند و همچنین سایر معلولان این موسسه‌ خیریه نیز در شبستر تحت نظارت و کنترل پزشکان هستند تا در صورت مشاهده‌ علایم تحت مداوا قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی عنوان کرد: موسسه‌ خیریه‌ قشقایی از 21 معلول ذهنی و جسمی پسر بالای 14 سال نگه‌داری می‌کند و علت این مسمومیت توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دست بررسی است و در روزهای آینده اعلام می‌شود.

محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مورد گفت: نخستین اطلاعات مربوط به مسمومیت غذایی است ولی علت این حادثه هنوز مشخص نبوده و نمونه برداری‌ها و آزمایشات در این خصوص در حال انجام است.

مسمومیت غذایی در خیریه‌ قشقایی شبستر منجر به فوت دو مصدوم شد و 10 نفر دیگر را روانه‌ بیمارستان کرد.

بر اساس همین گزارش، مرکز فاطمه قشقایی کافی الملک شهرستان شبستر در شهریور ماه سال 95 با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شده و این مرکز با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع در سه طبقه به ظرفیت 300 نفر از سوی خیرین این شهرستان احداث شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :