دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: کسی نمی‌تواند در پروسه رسیدگی قضائی ورود کندو مردم فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضا و به اصطلاح کارچاق‌کن‌ها را نخورند.
کد خبر: ۴۷۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 31 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه، محمد‌حسین صادقی اظهار داشت: در هر ماه به صورت میانگین ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان فقط به دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه واقع در کوچه ثبت مراجعه می‌کنند که از این تعداد یک پنجم را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: یعنی به ازای هر فقره پرونده ای که ماهیانه به دادسرا وارد می‌شود بیش از ۳۸ نفر به دادسرا مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: بخشی از این مراجعات مربوط به رجوع مکرر برخی از اصحاب دعوی به اقتضاء پرونده است و تعدادی از مراجعان نیز غیر از طرفین پرونده هستند شامل شهود، وکلا، کارشناسان و افرادی که برای قبول کفالت یا ارائه وثیقه مراجعه می‌کنند.

صادقی گفت: علاوه بر افراد مذکور بخش قابل توجهی از مراجعان را افراد فاقد سمت در پرونده تشکیل می‌دهند که طرفین دعوی را صرفاً همراهی می‌کنند.

وی تاکید کرد: از عموم شهروندان تقاضا می‌شود با ترک مراجعات غیرضروری به مراجع قضائی مجال ارائه خدمات بهتر را به خدمتگزاران خود در دادسرا بدهند، چرا که نتیجه تصمیمات قضایی در پرونده‌های مطروحه از طریق سامانه یکپارچه مدیریت قضایی با پیامک به اطلاع طرفین می‌رسد و نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها نیست.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه افزود: مردم مراقب افرادی که مدعی نفوذ نزد مقامات رسمی به ویژه صاحب‌منصبان قضایی هستند باشند و فریب افراد کارچاق‌کن و کلاهبردار را که فقد مترصد سوء‌استفاده و پر کردن جیب خود هستند نخورند و پیگیری موضوع پرونده‌های خود را منحصراً به صورت شخصی یا از طریق وکیل خود تعقیب کنند.

وی ادامه داد: افرادی که به هر قسم خود را صاحب نفوذ و دارای قدرت پیگیری موضوعات قضایی و حقوقی در مراجع قضایی یا دستگاه‌های تابعه  قوه قضائیه خارج از مجاری قانونی معرفی می‌کنند و یا و عده تحقق نتیجه خاص را می‌دهند و نیز افرادی که ادای شهادت کذب را حرفه خود قرار داده‌اند یا به صورت گسترده مبادرت به قبول ضمانت به صورت غیرتبرعی در قبال اخذ وجه می‌کنند را به حفاظت و اطلاعات دادگستری معرفی کنند، لازم است این افراد قانون‌شکن نیز بدانند که اقدامات آن‌ها به ویژه در اطراف مجتمع‌های قضایی به دقت رصد می‌شود.

صادقی گفت: وکلا بر دفتر، عوامل و کارکنان خود نظارت دقیق داشته باشند که از پوشش آن‌ها برای انجام اقدامات غیرقانونی سوء استفاده نشده تا اعتبار و حیثیت شغلی آن‌ها بدین سبب ملکوک نشود، دستگاه قضایی بدون اغماض با هرگونه فساد و افرادی که به تعبیر مقام معظم رهبری خائن به کارکنان خدوم دستگاه قضایی و ظالم به مردم شریف هستند، برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: حسب مقررات ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی هرکس بدون داشتن سمت رسمی خود را در مشاغل دولتی‌(لشکری و کشوری) معرفی کند و نیز مطابق ماده یک قانون
مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی‌(مصوب ۲۹ دی‌ماه سال ۱۳۷۵ )به دعوی به اعتبار و نفوذ نزد مستخدمان دولتی و جه نقد یا فایده دیگری برای خود یا شخص ثالثی در ازای اعمال نفوذ تحصیل کند و یا وعده یا تعهدی از او بگیرد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال علاوه بر رد مال و جزای نقدی محکوم می‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار