خبرورزشی:مصطفي دنيزلي، سرمربي اسبق پرسپوليس، اين روزها فارغ از دنياي مربيگري و هياهوي فوتبال به استراحت مي‌پردازد.
کد خبر: ۴۶۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 18 July 2017

دنيزلي كه سابقه مربيگري در تيم‌هاي بزرگ تركيه را هم در كارنامه فوتبالي پرافتخارش دارد از احتمال حضورش در ايران حرف مي‌زند و به سؤالات ما پاسخ مي‌دهد.

* شايد شهرآورد تهران اين بار در خارج از ايران و در آلمان برگزار شود، با اين مسئله موافقيد؟

من فكر مي‌كنم «مزه» برگزاري شهرآورد پايتخت به برگزاري آن در تهران باشد. مسلماً در خارج از كشور هم شهرآورد ايراني براي هواداران و ايرانيان مقيم آلمان تنوع خواهد داشت اما معمولاً به تماشاگران برگزاري اين بازي در پايتخت بيشتر مي‌چسبد. در همه جاي دنيا بايد به هواداران فوتبال احترام گذاشت اما شايد به نوعي برپايي شهرآورد در خارج از ايران و اروپا يك‌جورهايي بي‌احترامي باشد به همه هواداراني كه در ايران و خصوصاً پايتخت با شهرآورد و حواشي‌اش زندگي مي‌كنند.

* در رابطه با ديدار حساس پرسپوليس مقابل الاهلي در مرحله يك‌چهارم آسيا چه نظري داريد؟

در مصاحبه قبلي‌ام هم به شما گفتم از تيم‌هاي عربستاني بايد ترسيد چون اين تيم‌ها به لحاظ فوتبالي و امكانات سرتر از تيم‌هاي ايراني هستند اما استعداد ايراني‌ها در آسيا اين اجازه را مي‌دهد كه پيروزي تيم‌هاي ايراني خصوصاً پرسپوليس را باور كنيم. هر دو تيم با رسيدن به جمع 8 تيم، بزرگي خودشان را نشان داده‌اند اما به نظرم برد در بازي رفت سند صعود تيم برنده به مرحله بعدي را تضمين خواهد كرد به همين دليل پرسپوليس بايد در بازي اول مقابل الاهلي پيروز شود تا شانس صعودش تا 70، 80 درصد بالا برود. هنوز هم پرسپوليس و طرفدارانش را خيلي دوست دارم به همين دليل آرزو مي‌كنم با پيروزي بر الاهلي به مرحله نيمه‌نهايي صعود كند.

* با تيمي وارد مذاكره جدي نشده‌ايد؟

(مي‌خندد) واقعاً نمي‌دانم چرا اين‌طوري شده، از ايران و تركيه چند پيشنهاد داشتم اما چون شرايط كار در آنجا مساعد نبود پيشنهادشان را قبول نكردم با اين وجود خنده به خاطر اين بود كه چند سالي است تيم‌هاي ايراني و تركيه‌اي در اواسط فصل به سراغ من مي‌آيند!

* پرسپوليس در ليگ هفدهم هم قدرت قهرماني دارد؟

فقط يك بازي پرسپوليس را در فصل قبل ديدم. شاگردان برانكو بازيكنان خوبي هستند و در قالب كارهاي تاكتيكي و تكنيكي هم خوب كار مي‌كنند اما به نظرم يكي از ايرادات پرسپوليس فصل قبل كوتاهي قدشان بود. پرسپوليس امسال كار سخت‌تري را براي تكرار قهرماني پيش رو دارد چون در ليگ هفدهم تيم‌هاي ديگر مقابل تيم قهرمان بازي سختگيرانه‌تري را به نمايش مي‌گذارند.

* قصد سفر به ايران را نداريد؟

(مي‌خندد) ان‌شاءا... اگر قسمت شود اواخر ماه آينده سفري به ايران خواهم داشت. دوست دارم دوباره خيلي از دوستانم را ببينم البته بايد بگويم به عنوان يك گردشگر و توريست به ايران مي‌آيم نه براي مذاكره!

* در فوتبال تركيه‌ طرفدار چه تيمي هستيد؟

من در محله بشيكتاش شهر استانبول زندگي مي‌كنم. طرفدار سرسخت اين تيم هستم و امسال هم فكر مي‌كنم بشيكتاش قادر است براي سومين سال متوالي قهرماني‌اش را تكرار و هت‌تريك كند.

* تا حالا شده به عنوان طرفدار سرسخت بشيكتاش به ورزشگاه برويد؟

روي نيمكت اين تيم نشستم و يا بازي‌هايش را از خانه تماشا كردم اما هيچ‌گاه به عنوان طرفدار و تماشاچي به ورزشگاه نرفتم.

* تيم ملي ايران با كي‌روش جهش عجيبي داشته و به رده 23 فيفا صعود كرده و...

تركيه هم در مقطعي پيشرفت زيادي در سطح فوتبال دنيا داشت. فوتبال ايران چند سالي است كه با كي‌روش خوب جان گرفته و مي‌تواند در جام جهاني هم نتايج خوبي كسب كند. فقط من فكر مي‌كنم تيم‌هاي ايراني نبايد بازيكنان درجه دوم و سوم خارجي بياورند و به طور مثال اگر بازيكنان خارجي سن و سال‌دار بياورند خيلي بهتر از بازيكنان درجه دو و سه است مثلاً حضور بازيكني مانند ژاوي مي‌تواند به نفع ايران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :